Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG] Wypadanie zapłonów tylko na lewej stronie

: 04 lis 2014, 17:59
autor: Maroonio
Witam
Od jakiegoś czasu próbuję zreanimować pewne A8 :) Kupiłem je z nie odpalającym silnikiem. Udało mi się uruchomić motor ale praktycznie od tamtej pory mam problem z wypadającymi zapłonami. Dzieję się to tylko i wyłącznie na lewej stronie czyli cylindrach 5,6,7,8. Cewki to nie są bo zamieniałem miejscami i dalej wypadają na tych samych cylindrach. Moduły też nie. Założyłem nowe świece ale to też nic nie zmieniło. Wymieniłem wężyki od wtryskiwaczy gazowych, ciut się poprawiło. Wymieniłem wtryskiwacze gazowe z lewej strony też się ciut poprawiło ale to nadal nie jest dostojna praca V8 ;) Auto ma ten problem w zasadzie tylko na wolnych obrotach, powyżej około 1500 już jest płynnie i gładko.
Pogorszenie pracy następuje jakby falami, chwilę chodzi dobrze a za moment telepie motorem i tak na przemian.
Jakieś pomysły co sprawdzić?
Pozdrawiam

: 04 lis 2014, 21:11
autor: pepi
popsikaj np wd 40 po możliwych dziurach w dolocie
potem wykonaj pomiar sprężania
sprawdzić pasek czy jest na miejscu

: 04 lis 2014, 21:22
autor: Maroonio
Dzięki za odpowiedź. Jutro postaram się to obadać. Są jakieś newralgiczne miejsca w których powstają nieszczelności?
Które kanały warto zlogować żeby się coś więcej dowiedzieć?
Pozdrawiam

: 04 lis 2014, 21:26
autor: karol208
Ewidentnie to wygląda na przestawiony rozrząd na lewej głowicy.

: 04 lis 2014, 21:38
autor: ernesto
Obrazek

Obrazek

Nieszczelność na dolocie dokładnie pod obejmami. Sprawdź wszystkie błędy jakie wypluwa ECU.
Sondy lambda sprawne?
Te same objawy są na benzynie i na lpg ?
Jak zakręcisz butle z gazem jest jakaś poprawa po pewnym czasie?
Możliwe że dostaje za albo za ubogą lub za bogatą mieszankę.
V8 jest mocnym motorem i poradzi sobie na wyższych obrotach.
Mój miał zerową kompresję na 1 i 2 cylindrze a miał siłę jechać.
Pomiar kompresji.
Może być problem z instalacją gazową ( chodzi na obu paliwach )

Pytanie czy jest to wypadanie zapłonu czy brak zapłonu ?
Brak zapłonu jest spowodowane tym że jednostka sterująca czyli ECU wykrywa niesprawność i odłącza poszczególne cylindry.
Może Twoje auto w rzeczywistości chodzi na 4 garach?

: 04 lis 2014, 21:42
autor: Marcin1981
Ja jeszcze sondę bym sprawdził .

: 04 lis 2014, 21:49
autor: Maroonio
Błędy jakie wypluwa sterownik to Multiple missfire detected i wymienia cylindry 5,6,7,8.
Tą gumę którą pokazałeś na zdjęciach zdejmowałem kilka razy i nie widziałem tam pęknięć ale poszukam jeszcze nieszczelności.
Zapłon jest na 100 %, wyciągałem cewki na pracującym motorze, każda biła mocną iskrą.
Na benzynie jest oczywiście trochę lepiej ale też nie jest perfekcyjnie gładko.
Trochę już poczytałem i coraz bardziej skłaniam się w stronę przestawionego rozrządu :( Jutro zbadam kompresję i zajrzę endoskopem do środka <niewiem>

: 05 lis 2014, 12:53
autor: karol208
Ściągnij dekle zaworowe i ustaw na wale TDC i zobacz jak się zgrywająznaczki na wałkach rozrządu.

W tym temacie masz podgląd jak to wygląda i gdzie sąznaczniki
http://www.a8team.pl/niepoprawna-wymian ... t10169.htm

: 05 lis 2014, 21:24
autor: Maroonio
No dobra, sprawdziłem kompresję na cylindrach i chyba jest dobrze :)
1. 12,2
2. 12,2
3. 11,5
4. 12,2
5. 12
6. 12
7. 11,5
8. 11,5

Zajrzałem też endoskopem do wnętrza cylindrów i nie zauważyłem ani odbitych zaworów ani innych niepokojących objawów.
Zauważyłem jednak co innego. Wcześniej razem z błędami missfire wywalało mi błąd grzałki sondy lambda. Oczywiście tej należącej do cylindrów 5-8. Wymieniłem na jakąś używkę którą miałem na testy. Błąd grzałki zniknął ale...obserwując wskazania mieszanki na programie gazowym widać było, że strasznie zubaża ten rząd w przeciwieństwie do podlewania na rzędzie 1-4. Odłączyłem więc całkiem tą sondę i co ? Nagle missfire zniknęły i po za błędem w ecu i mułowatością na gazie auto jeździło najlepiej odkąd je mam...
Zrobiłem więc kolejny test. Kanał 11 na Vagu patrzę na sondy, oscylują elegancko. Procenty śmigają raz na plus, raz na minus. Przełącza się na gaz i nagle sonda 2 wskakuje na -25% i tak stoi. Jutro wymieniam na nową sondę i odpinam obydwie od sterownika LPG bo mam wrażenie, że albo coś tam jest źle podłączone albo on w jakiś sposób zaburza pracę lambdy.

: 05 lis 2014, 21:26
autor: pepi
wtrysk leje :)

lub 9 wtryskiwacz reduktor

: 05 lis 2014, 21:34
autor: Maroonio
Który wtrysk leje? benzynowy? Znaczy sugerujesz, że chodzi na dwóch paliwaCch?
Jeśli chodzi o reduktor to przynajmniej ciśnienie nie spada jakoś drastycznie. Co jeszcze może z nim być?

: 06 lis 2014, 09:00
autor: pepi
coś ci podlewa to auto kosmicznie
dlatego po przejściu na lpg masz tak jak masz
może być reduktor lpg puszcza lpg w dolot
wtryskiwacz lpg
paliwa
Jak masz kabelek do lpg to ręcznie przepinaj cylindry i wyjdzie który to cylinder lub cylindry

: 06 lis 2014, 10:06
autor: Maroonio
Sprawdzę dziś czy nie wali gazem z podciśnienia :) Mam reduktor Magic III, możliwe żeby zalewał tylko na jedno wyjście?

: 06 lis 2014, 13:31
autor: SenatorS8
podcicnienie sterujace masz jedno.Jak podlaczone z glowa do silnika to zaleje silnik,jak finezyjnie np do jednego cylindra , bo i tak umieja sie gazownicy podlaczyc to bedziesz mial problem na jedna strone.
Mi wlasnie reduktor Magic Big po 2 latach jazdy wymagal wymiany membrany bo zaczela puszczac w dolot gaz ale tylko na postoju i efekt mialem taki ze silnik mialem zalany paliwem(lpg) i trwalo dobry czas nim sie przewietrzyl przy kreceniu i odpalil.

: 06 lis 2014, 14:07
autor: pepi
jeden tylko ???
one jeszcze potrafią puścić bąka do układu chłodzenia