Strona 1 z 2

[D2 98 4.2PB/LPG ] ODMA w silniku ABZ

: 10 lis 2014, 20:43
autor: kriss77
Jak w temacie. Koledzy, gdzie zlokalizuje przewody od odmy i ile jest ich w sumie?

: 10 lis 2014, 20:45
autor: Marcin1981
Są trzy dwie z tyłu jedna z przodu silnika

: 10 lis 2014, 20:59
autor: kriss77
Marcin1981 pisze:Są trzy dwie z tyłu jedna z przodu silnika
Ok, rozumiem, że z przodu chodzi o tą wychodzącą z głowicy i te z tyłu jak na zdjęciu zaznaczone strzałkami.

Chciałem kupić takie ale nie mam pewności, które to te tylne zgodnie z załączonym obrazkiem przewodów. Sprzedawca twierdzi, że zamiast 3 przewodów, są 4... <niewiem>

: 10 lis 2014, 22:41
autor: Marcin1981
Na zdjęciu są jakieś węże a nie odmy .Żaden z tych węży nie pasuje do silnika ABZ I AEW .Zdjęcie które wrzuciłem jest z allegro poszukaj i zadzwoni do gościa może Ci opyli same odmy .

: 16 lis 2014, 10:11
autor: ernesto
To nie są odmy. Poszukam w garażu powinienem mieć ze starego silnika bo porobię Ci fotki jak wyglądają do porównania.
Odmy są robione z innej mieszanki, zwykłe przewody się po prostu rozpuszczą.

DODANO:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 19 lis 2014, 22:40
autor: kriss77
ernesto pisze:To nie są odmy. Poszukam w garażu powinienem mieć ze starego silnika bo porobię Ci fotki jak wyglądają do porównania.
Odmy są robione z innej mieszanki, zwykłe przewody się po prostu rozpuszczą.
Dzięki Ernesto za odpowiedź. Teraz wiem, jakich przewodów szukać :]

P.S. Nie chcesz ich przypadkiem sprzedać? :D

: 19 lis 2014, 22:47
autor: ernesto
kriss77 pisze:P.S. Nie chcesz ich przypadkiem sprzedać? :D
Niestety nie, leżą i czekają w zanadrzu razem z innymi gadżetami do ABZ-ta. Zostawiłem je ze starego silnika by są w dobrym stanie. Osobiście polecam mieć takie graciki rezerwowe w zanadrzu ;)

: 31 sty 2016, 09:50
autor: mr_nuke
Witam, a jak się ma temat wymiany odm od strony grodzi? Trzeba ściągać kolektor ssący wraz z przepustnicą aby był dostęp ?

: 31 sty 2016, 10:57
autor: ernesto
Dało by radę bez ale dostęp tragiczny. Lepiej zrzucić kolektor.

: 28 kwie 2016, 19:12
autor: miki1133
Panowie a jam ma się sprawa węży silikonowych zbrojonych 3 warstwowych. Ktoś wymieniał te zwykłe ori sparciałe na własne silikonowe

: 30 kwie 2016, 07:17
autor: ernesto
Już lepszym rozwiązaniem było by dorobienie takiej odmy z metalu jakiegoś ( rurki )
Wyginasz podobnie do oryginału. Pozostaje kwestia jeszcze połączenia jej na dole i przy deklach by było szczelne ale coś by się wykombinowało.
Guma to guma niestety.

: 08 lip 2016, 23:03
autor: Ukaniu
ernesto pisze:Już lepszym rozwiązaniem było by dorobienie takiej odmy z metalu jakiegoś ( rurki )
Wyginasz podobnie do oryginału.
Dziś z okazji szczytowania NATO miałem trochę czasu na zabawę :-)
Rurka nierdzewna 18, kolanka, i wąż 18.
Punktuję, łapię przestrzennie elektrodą OK61.30 reszta na warsztacie tigiem.
Silikonowe węże się nie nadają do oleju tylko dedykowana guma.

: 09 lip 2016, 12:05
autor: oliwier30
Tą odmę co idzie do przepustnicy można zastąpić odmą z jakiegoś francuza,jakiś czas temu wymieniałem i pasuje bez żadnych przeróbek,jest nawet wzmocniona w takiej plastikowej rurce ;) Koszt za nową jakieś 28 zł z tego co pamiętam.
Jak znajdę gdzieś w garażu opakowanie to wrzucę numer ;)

: 21 sie 2017, 00:31
autor: psg
koledzy co złego może spowodować peknieta tylnia odma np lewa (str kierowcy) lub prawa czyli ta od strony przepustnicy?

: 21 sie 2017, 07:57
autor: michalwruszak
Lewe powietrze = nierówna praca silnika