Strona 1 z 3
[D2 95 3.7PB/LPG
] Gruszka podcisnienia
: 13 sty 2015, 21:01
autor: oliwier30
Witam,mam pytanie dotyczące gruszki podcisnienia.Przeglądając forum wyczytałem że w poliftowych gruszki są zasysane zaraz po odpaleniu silnika,a jak to jest w pre fl?Dzisiaj wypatrzyłem że u mnie po odpaleniu i po mocnym przygazowaniu nie dzieje sie nic..sprawdziłem wężyki,zdjęłem gruszke (tą z przodu) i nie widze żadnych uszkodzeń i nieszczelności <niewiem> Nie wiem czy to ma na to wpływ ale auto zrobiło mi sie jakieś zamulone przy ruszaniu i przy gwałtownym przyspieszaniu,przy gwłtownym przyspieszaniu przez moment sie dławi i dopiero idzie,dodam że dzwigienki od gruszek chodza lekko i VAG nie pokazuje żadnych błedów.
: 13 sty 2015, 21:08
autor: RA__________
W pre FL zasysa się dopiero przy ok 4tyś obr. więc odpal i porzadnie przygazuj a sie okaże.
Jesli nie pracują klapy w preFL to odczuwa się to przy wiekszym bucie(predkości)
: 13 sty 2015, 21:13
autor: oliwier30
Gazowałem powyzej 4tyś obr. i nic,dodam że przy pełnym bucie na trasie schodzi normalnie dwa biegi w dół ale zaczyna sie dławic,przestaje dopiero jak lekko odpuszcze gaz i dopiero idzie
: 13 sty 2015, 22:20
autor: ernesto
oliwier30, gruszka i jej połączenia podciśnieniowe do sprawdzenia.
: 13 sty 2015, 22:32
autor: oliwier30
Jak wyżej napisałem samą gruszke i wężyki sprawdziłem,nie widać na nich żadnych uszkodzeń.Bardziej zastanawia mnie zawór z kostką na dwa piny do którego idzie wężyk z gruszki,czy jego uszkodzenie pokazal by vag?
: 13 sty 2015, 22:37
autor: danishow
Zależy jakie uszkodzenie masz na myśli? Jeżeli spali się cewka to pokaże (przerwa w obwodzie) a jeżeli zawór po prostu się zatnie to nic nie pokaże.
: 13 sty 2015, 22:50
autor: oliwier30
Jutro sie zabiore za ten zawór i oblukam co i jak,czy poza tym zaworem coś jeszcze ma wpływ na prace gruszki?
: 13 sty 2015, 22:53
autor: k44761
sprawdz czy do elektrozaworu dochodzi w ogole podcisnienie.
: 13 sty 2015, 22:57
autor: oliwier30
Jutro sie zabiore za ten zawór i oblukam co i jak,czy poza tym zaworem coś jeszcze ma wpływ na prace gruszki?
: 13 sty 2015, 23:07
autor: danishow
oliwier30 pisze:czy poza tym zaworem coś jeszcze ma wpływ na prace gruszki?
Tak, zawór/wentyl blokujący podciśnienie ...taki czarno/biały element na wężyku od kolektora.
: 13 sty 2015, 23:22
autor: oliwier30
Dzieki za podpowiedzi,bede wiedział teraz za co sie zabrac.Ale widze ze i tak przyczyny zamulania na nizszych obrotach musze szukac gdzie indziej..
: 14 sty 2015, 18:10
autor: danishow
Ów "zamulanie" na wolnych masz tylko na gazie czy też i na Pb ?
: 14 sty 2015, 18:28
autor: oliwier30
Wiec tak podmieniłem gruszke bo faktycznie była delikatnie nieszczelna,teraz działa tak jak powinno być ale niestety brak mocy pozostał.Wyjechałem dzisiaj za miasto troche ją przegonić i sie okazało że v max mojej ósemki to 140 km/h

ja wiem że to nie esa ani 4.2 ale to chyba ciut za mało

Problem wystepuje na benzynie i na gazie z tym że na gazie nie ma mowy o ostrzejszym bucie bo zaraz wywala na benzyne (auto w przyszłym tyg. trafi do gazowników).Dodam że komp nie wywala żadnych błedów,ostatnio wymieniałem przepływke na używany orginał i troche ona mnie zastanawia..w którym bloku sie ją sprawdza i jakie wartości powinna podawać?
: 14 sty 2015, 19:10
autor: RA__________
Przepływka powinna ci ok 185-200pokazać.
: 14 sty 2015, 19:35
autor: oliwier30
Pojezdziłem teraz z podpietym vagiem i wygląda to tak:na tipie przeciągajac na maxa na drugim biegu wypluła 150g na trzecim biegu maxymalnie 120.Jezdząc normalnie po miescie na D wacha sie miedzy 30 a 50g