Strona 1 z 6

[D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown

: 02 lut 2015, 18:43
autor: beyer28
Chciałem podpytać jak jest u Was z kickdownem. Ogólnie zasada jest, że w momencie depnięcia zbija 2 biegi niżej. Jadąc dziś na 4 przy 60km/h lala odeszła zacnie, ale z ciekawości przerzuciłem na tipa i ku mojemu zdziwieniu był 3bieg <niewiem> a powinien być chyba 2 <niewiem> jadąc z większą prędkością ( zazwyczaj jest już 5bieg) zrzuca o 2 niżej. Jak to jest z tym? czy te dwa biegi w dół to jest jak amen w pacierzu, czy jest to jakoś uzależnione od prędkości bądź danego biegu. Szczerze to nigdy w to nie wnikałem, bo odejścia przy wyprzedzaniu nigdy mi nie brakowało, ale zastanawiam się, czy nie powinien ciągnąć z większego 'downa' :)

: 02 lut 2015, 18:58
autor: Preston81
zalezy od predkosci mi się zdaje chyba nie jest to jakąś regułą ze redukuje 2 stopnie zawsze tak czy owak mogl ci juz o 1 podbic w góre :)

: 02 lut 2015, 19:23
autor: Bartul
Zrzuci o dwa biegi jeżeli obroty na to pozwolą .

: 02 lut 2015, 19:33
autor: CINEK
To zrób inaczej...przerzuć na Tipa i wtedy wciśnij kick'a i zobacz czy że jedzie o dwa biegi czy nie. Oczywiście prędkość i zakres obrotów też mają znaczenie jak wyżej wspomniano, ale generalnie powinna zrzucać o 2 biegi w dół.

: 02 lut 2015, 19:49
autor: beyer28
preston81, mi też się wydaje, że to aby zrzucił 2 biegi to najpierw musi mieć do tego odpowiednie warunki :)
Bartul, właśnie, ciekawi mnie ile wynosi granica do zbicia o 2biegi, ja miałem ok 1600 i o jeden zrzucił
martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola...

: 02 lut 2015, 19:52
autor: CINEK
beyer28 pisze:martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola...
Na tipe też powinien zrzucić przy wciśniętym kicku oraz trzymając go cały czas, jeśli dojdzie do końca obrotów powinna ASB przerzucić na wyższy bieg.

: 02 lut 2015, 20:13
autor: Bartul
A zapomniałem ze jeszcze ma znaczenie szybkość wciskania pedału gazu faktycznie jak wciskałem ospale ale z kickdownem to o jeden zrzuca.
Na tipie sam redukuje i sam zmienia biegi co mi nie pasuje .
No przy 1600 to powinien o dwa w dół zrzucić.

: 02 lut 2015, 20:13
autor: beyer28
martin_rs4, ok sprawdzę. Jak możesz to sprawdź też u siebie, bo coś mi się wydaje, że będzie to samo :)

: 02 lut 2015, 20:18
autor: CINEK
Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce :D zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...

: 02 lut 2015, 21:00
autor: Bartul
martin_rs4 pisze:Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce :D zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...
Też tak mam trwa to wieki przy wyprzedzaniu trzeba poprawkę brać.

: 02 lut 2015, 21:04
autor: Lakier
To jest niestety normalne w tych automatach. Nawet w DSG chwile to trwa.

: 02 lut 2015, 21:19
autor: r4q
Kiedyś miałem podobną zagwostkę jak Ty Beyer, ale specjalnie sobie pojeździłem na pustej drodze i popróbowałem i zrzucała grzecznie o 2 biegi - chociaż sprawdzałem głównie 5->3

aż sam jutro sprawdze czy zrzuci 4->2 ale wydaje mi się, że powinno chociaż może nie przy 60kmph a trochę niżej, np ok. 50~

albo wrzucić ok 45 ręcznie na tipie na 4, powrót na automat, but w podłogę i zmiana na tip'a żeby sprawdzić bieg, myślę, że będzie 2 - jutro sprawdzę :D

edit: a co do czasu reakcji to idzie się przyzwyczaić ale faktycznie miło by było jakby szybciej reagowała... ciekawe jak to jest w skrzyniach z trybem S ? może wtedy nieco chętniej zrzuca? (ja mam 4 3 2 :/)

: 02 lut 2015, 21:24
autor: pawelbtw
Nie zawsze zrzuca o 2 biegi w dol. U mnie w D2 nawet gdy ma załączony 4 bieg przy prędkości 50 km/h potrafi wrzucić nawet 1 bieg. Ale ty masz polift wiec skrzynia 6 biegów a co za tym idzie są krótsze biegi. Natomiast w S8 D3 ostatnio wrzucilem Tipa przy prędkości 50 km/h i miała załączony 5 bieg, no to but w podłoge i redukcja do 2. Ale trzeba pamiętać, że kick down to ten przycisk na końcu pedału gazu, a nie sam proces zrzucania biegów. Z kolei A8 D3 4.2 zachowuje się dziwnie, bo póki jej nie wcisnę tego przycisku, to zredukuje na 3 przy 50 km/h a jak wcisne to na 2 (mówię o pozycji D ).

: 02 lut 2015, 21:35
autor: beyer28
Dzięki Panowie za sugestię <hihi> jutro zrobię testa :)

: 02 lut 2015, 21:40
autor: karol208
U mnie na tipie nic samo sie nie zmieni w góre ani w dół (no chyba ze obroty spadną poniżej dozwolonych)
Jaki guzik pod pedałem przyspieszenia? (nic tam nie ma)
w preFL jest ustrojstwo na lince gazu chyba