Strona 1 z 1
[D2 95 3.7PB/LPG
] Montaż kolektora ssącego
: 16 lut 2015, 17:48
autor: oliwier30
Witam,dzisiaj zrzuciłem kolektor ssący żeby zrobić porządek z odmami i podciśnieniami (swoją drogą dziwie się że to auto jezdziło,wszystkie wężyki dziurawe i potargane),i mam teraz dwa pytania:
Uszczelki pod kolektor oczywiscie nowe ale czy zastosować dodatkowo jakiś uszczelniacz/sylikon?
Z jakim momentem dokręcać kolektor?
Z góry dzięki za pomoc

: 16 lut 2015, 19:05
autor: danishow
oliwier30 pisze:czy zastosować dodatkowo jakiś uszczelniacz/sylikon?
Nie, wystarczy że dobrze wyczyścisz obie powierzchnie, a uszczelniacz potrzebujesz by złożyć kolektor do kupy.
Śruby przykręcasz siłą 8Nm plus 90 stopni ...ale niech ktoś potwierdzi bo nie jestem na 100% pewien.
: 16 lut 2015, 19:54
autor: oliwier30
Kolektor wyjęłem w całości razem z przepustnicą,żeby mieć lepszy dostęp do odmy,przy okazji okazało sie że ten dekiel pod kolektorem jakiś "fachowiec" przykrecił chyba palcami pomijając wogóle jedna śrube którą pewnie zgubił

ogólnie syf i nędza.Na szczęscie uszczelka spod tego dekielka zachowała sie w bardzo dobrym stanie,więc przesmarowałem ją bardzo delikatnie z dwóch stron pasta reinza i poskrecałem do kupy.Mam nadzieje że nie będzie tam nic wywalac..
Uszczelki pod ssący będe miał dopiero jutro wiec chce przy okazji wyczyścić dokładnie przepustnice,nigdzie niestety na forum nie znalazłem nic na ten temat..lepiej ja zdemontować i rozkręcić czy poprostu spryskać ją jakimś preparatem i wydmuchać?
: 17 lut 2015, 09:15
autor: SenatorS8
nie rozbieraj jej nie ma to najmnijeszego sensu.
Zwykle pozadne mycie wystarczy