[D2 96 4.2PB
] Przepływomierz i sondy lambda - błędy
: 30 mar 2010, 09:07
autor: tomek1234
Witam
W sobotę podłączyłem się pod komputer u znajomego mechanika bo coś mi nie grało spalanie na komputerze. Przy ruszaniu 51L później przez jakiś czas utrzymywał się na poziomie 43L i spadało do 23L w jeździe miejskiej.
Błędy jakie wyszły to:
4066 Przepływomierz pow. masowy - za niski sygnał
44C4 - Obwód grz. sondy lambda rząd 1 czuj 1 - usterka elektryczna
44C5 - Obwód grz. sondy lambda rząd 2 czuj 1 - usterka elektryczna
4086 - Sonda lambda 1 Brak sygnału
409A - Sonda lambda 2 Brak sygnału
I teraz kurcze każdy mówi coś innego , jedni by wymieniali sondy inni przepływomierz jeszcze inni jedno i drugie. Może ktoś miał podobny problem ?
Dzięki z góry za odpowiedź.
: 30 mar 2010, 09:20
autor: 00gtw00
Przepływomierz i sondy można sprawić VAG-COM'em w blokach pomiarowych. Sondy powinno się sprawdzać VAG-SCOPE (prawy dolny róg w 409 ;-)) i przebieg powinien być sinusoidalny. Jak byś miał problemy z diagnostyką to pisz - pomogę :mrgreen:
: 30 mar 2010, 10:14
autor: tomek1234
Właśnie widziałem te przebiegi sond, generalnie wyglądają na martwe bo tam nic się nie działo - prosta linia. Napięcie na sondach wynosiło 0,485 V
: 30 mar 2010, 10:30
autor: 00gtw00
Sondy do wymiany.
Przez uszkodzenie sondy lambda znacząco wzrasta zużycie paliwa (nawet o 15%), jak również spada moc silnika.
: 30 mar 2010, 11:13
autor: tomek1234
A błąd przepływomierza ? Niech zgadnę też do wymiany
Jakie sondy najlepiej się sprawdzą ?
: 30 mar 2010, 15:50
autor: 00gtw00
BOSCH :!: Nie bierz zamienników firmy no-name. Kolega z forum robił podwójny zakup. Pierw jakieś tanie i miał problemy z grzaniem a jak wiadomo nie dogrzana sonda lambda nie działa za dobrze. Drugi jego zakup to bosch i działają jak należy.
Przepływomierz to jak się da skasować błąd to bym go skasował, pojeździł chwilę i zobaczył czy wróci. Oczywiście po wymianie sond. Wspomnę, że przepływomierza nie wolno czyścić, dotykać, tym bardziej już kąpać go w benzynie ekstrakcyjnej. To go zabija
: 30 mar 2010, 21:40
autor: tomek1234
Dzięki za rade zabiorę się to najpewniej już po świętach podjadę do mechanika i zobaczymy co wyjdzie poz zmianie sond
: 31 mar 2010, 08:23
autor: 00gtw00
Tak dla pewności zapytam jeszcze, napięcia sond w vag-comie sprawdzałeś na zapalonym, względnie ciepłym silniku? Sorry za tak oczywiste pytanie, ale ... no lepiej się upewnić :d
P.S. sondy możesz zmienić samemu, nie dawno na tym forum był opis i jest to banalnie proste z tego co pisali U siebie jeszcze nie zmieniałem, ale wczoraj aż poszedłem w mojej niuni sprawdzić jak się mają sondy i na szczęście działają
: 31 mar 2010, 09:00
autor: tomek1234
Silnik oczywiście odpalony temp 87*C.
Może uda mi się gdzieś wbić na kanał albo podnośnik to też bym chętnie sam zmienił
: 31 mar 2010, 09:11
autor: 00gtw00
Dasz rade :lol: Osoba na tym zdjęciu jest zawodowcem i nie próbujcie jej naśladować!
: 31 mar 2010, 10:42
autor: tomek1234
Mój idol 8-)
: 01 kwie 2010, 19:54
autor: FOSS
00gtw00 pisze:(...) P.S. sondy możesz zmienić samemu, nie dawno na tym forum był opis i jest to banalnie proste z tego co pisali
No nie wiem czy to takie proste...
ja w A8 (silnik AQF) mam właśnie lewą do wymiany (po stronie kierowcy)...
czytałem temat o wymianie sondy ale jak oglądałem dokładnie dojście do tej konkretnej sondy to przeżegnałem się lewą ręką :evil:
trzeba się dobrze nagimnastykować aby wymienić ją bez opuszczenia silnika bądź rozpięcia wydechu bądź rozebrania kawałka lewego przedniego zawieszenia :roll:
Sondę mam ale jej wymianę zostawiam innym, lepiej wygimnastykowanym i obeznanym w temacie :-?
: 03 kwie 2010, 10:48
autor: WWW.VIPLIMUZYNA
ja słyszałem ze jak pojdzie 1 to trzeba wymienic wszystkie?
: 03 kwie 2010, 15:01
autor: psr2
bład sondy lambda może też pokazywać jak jest jakaś nieszczelność w układzie powietrza. Sprawdz to i moźe spróbuj wymienić najpierw przepływomierz.
Pozdrawiam
: 03 kwie 2010, 15:04
autor: 00gtw00
Błąd, błędem. Dlatego napisałem kolezdze żeby się nie sugerował i w danych pomiarowych sprawdził w czasie rzeczywistym jak się sondy zachowują. Jak ciągnie lewe powietrze to sonda będzie działała nie poprawnie ale nigdy nie będzie liną prostą na wykresie przebiegu napięcia.