Ten jest o 3.3 TDI
U mnie na zimnym max do 1200, najcęsciej 900-1000
Na ciepłym 650-700 RPM
: 02 kwie 2010, 20:33
autor: wigeth
powiedzcie mi jeszce co odpowiada za te wolne obroty jakiśczujnik czy moze silniczek od wolnych obrotów [krokowy]
: 28 gru 2015, 18:45
autor: ernesto
Odgrzewam kotleta dla właścicieli ABZ-ów
Moje pytanie jest następujące. Jak jest u Was z obrotami po rozgrzaniu jednostki napędowej?
Na postoju dajmy na to wskazówka stoi na danym zakresie, po zapięciu D lub R co się dzieję z obrotami ?
U mnie bywa to różnie. Czasami stojąc na D i po przełączeniu na P obroty podnoszą się o 100 czasami 200 obr/min
To samo jest np z zapięciem z P na D lub R, spadają znacząco.
Kiedy natomiast wykonuje manewr zawracania zapinam R potem się zatrzymuję i załączam D obroty potrafią czasami podskoczyć powyżej 1200 w momencie przejścia zanim skrzynia przepnie napęd.
Dziś z kolei było troszkę inaczej, Mianowicie silnik po przejściu z P na D wskazówka praktycznie stała zamurowana w miejscu, jedynie co to usłyszałem inny dźwięk pracy silnika, że pracuje pod obciążeniem. To samo było podczas bawienia się selektorem P - R - D - R - N itd itd..
Jak to u was wygląda, Podejrzewam, że powinno być tak jak ostatnio lecz nie wiem czego się czepić.
Dosłownie stało się tak nagle a przy aucie nie majstrowałem nic.
: 28 gru 2015, 18:51
autor: slaid
U mnie różnica jest tylko miedzy P a D. Na P mam wyższe obroty i to o okolo 200.
: 28 gru 2015, 19:11
autor: Gość
Około 750 na N,P i ok 650 na R,D po zapięciu klimy ok 50więcej. Po wrzuceniu na N,P z D lub R nie miałem żadnego podbicia.
: 28 gru 2015, 20:38
autor: ernesto
A tu jest w momencie kiedy np nawracam, skok obrotów w momencie kiedy przechodzi z R na D od 0:18 sec wjeżdżam na posesję, nie jest to falowanie obrotów.
: 28 gru 2015, 20:44
autor: Gość
Jerni ja w ABZcie miałem na rozgrzanym silniku na wskazówce na 3 kresce na biegu i na 4 kresce na P lub N. U ciebie jest zdecydowanie wyżej,a takiego skoku na pewno nie miałem.
: 29 gru 2015, 18:41
autor: gonias
Ernisław więc wrzucam obiecany filmik, u mnie wskazówka stoi cały czas w tej samej pozycji.
: 29 gru 2015, 19:23
autor: danishow
U mnie podobnie a jeżeli jest inaczej to może LPG trzeba pod obciążeniem dostroić.
: 29 gru 2015, 20:41
autor: ernesto
To jest filmik nagrany dziś u Sebka również w ABZ
U mnie czy na lpg czy na benzynie jest tak samo, próbowałem dziś podłączyć kompa ale szlak trafił baterię w lapku
Zastanawiam się nad podmianą krokowca. Może on ma czkawkę, jest jakiś sposób na sprawdzenie jego pracy ? Chodzi o płynność.
Zauważyłem, że obroty zadane przez ECU dajmy na to 650 mają się nijak do tych jakie są w rzeczywistości.
ECU próbuje na nim wymusić a ten żyje własnym życiem.
Mi chodzi o konkretnie ABZ i pochodne ze względu na rodzaj przepustnicy.
: 29 gru 2015, 20:48
autor: pepi
a lewizny delikatnej nigdzie nie ma ?
: 29 gru 2015, 20:51
autor: Gość
Paweł Ernisław na punkcie lewizny to ma zajoba Ja poszukam czy nie mam krokowca