Witam. Mam takie coś w samochodzie od kiedy go kupiłem dolewalem płyn chłodniczych zrobiłem nim 40 tys i teraz tak kopci że masakra ale nic się nie dzieje oleju w wodzie nie ma i na odwrót czy jadę 200 czy 50 temp. Równo 90 stopni co to może być na obecna chwilę gazu w aucie nie mam.
: 09 mar 2015, 20:51
autor: pytlar
ale jaki kolor kopcenia?
: 09 mar 2015, 20:58
autor: CINEK
Generalnie jak jest chłodno to nasze V8 kopca jak stary parowóz u mnie jest tak ze jak ruszam to ci z tyłu nic nie widzą
Ale pytanie jak wyżej o kolor dymienia...jeśli nic ci nie ubywa, bądź się z niczym nie miesza to będzie to w 98% zwykłe dymienie typowe dla tego silnika
: 09 mar 2015, 21:21
autor: mariuszjp100
Biały dym to raczej właśnie ubywa płynu ale to tak jak pisałem od 2 lat tak było ale ti tak dużo dymi nie rynków tak wcześniej
: 09 mar 2015, 21:34
autor: CINEK
Popraw końcówkę bo niezrozumiała jest generalnie nie mogę znaleźć tego tematu, ale dymie nie na biało nie oznacza od razu że woda ubywa....przy niskich temperaturach spaliny z rury się skrsplają i pasują nadmiernie, bo w sumie to maja z czego - v8
: 09 mar 2015, 21:51
autor: beyer28
Jeśli ubywa płynu i kopci na biało to może być UPG. Ale bardziej obstawiałbym wyciek na łączeniach, bądź z chłodniczki i zwykłe parowanie z wydechu, gdzie w niższych temperaturach nasze V8 to prawdziwe lokomotywy Sprawdź jutro, teraz trochę cieplej i przy temp. powyżej 10st parowania nie powinno już być
: 10 mar 2015, 05:18
autor: mariuszjp100
No właśnie lpg teraz nie mam w aucie jeżdżę a benzynę może uda mi się zrobić zdj to wrzucetu mechanik mi powiedział że uszczelka pod glowica albo peknieta glowica ale auto normalnie jeździ nie mam pojęcia bo nigdy wcześniej tak nie dymila
: 10 mar 2015, 05:56
autor: ernesto
Zrób zdjęcie tego dymienia. Najlepiej. tak czy bardziej ?
Zanim zaczniesz szukać problemów z głowicami radził bym szukać wycieku. Wszelkie połączenia gumowe, opaski, trójniki, okolice chłodniczki oleju itp. Szukaj na zimnym silniku bo na ciepłym nic nie będzie widać. Zostaw na noc pod autem jakiś karton.
Generalnie cała istota dymienia jest to odparowywanie wody z układu wydechowego. Normalny objaw. Woda osadza się w tłumikach w rurach na wskutek różnicy temperatur.
Popołudniu wrzucę filmik z porannego rozruchu.
: 10 mar 2015, 09:10
autor: tutenhamon
Nachyl się do rury dotknij palcem mokrego wygaru i spróbuj smak ....smak płynu chłodniczego poczujesz od razu w przeciwnym razie będzie to tylko woda .A przy okazji powąchaj spaliny , czyste spaliny mają delikatny zapach a jeżeli bierze olej to na pewno wyczujesz to w spalinach.
: 10 mar 2015, 21:08
autor: mariuszjp100
Koledzy dziś nie miałem czasu nagrać silniku ani zdj zrobić ale tyle co na tym filmie to jest nic w porównaniu z tym co ja mam, może mu dam w dekiel to przestanie dymic ale wątpię
: 10 mar 2015, 21:58
autor: ernesto
mariuszjp100, tu masz filmik nagrany dziś rano przy ujemnej temperaturze.
Po około jednej minucie układ wydechowy zaczyna się rozgrzewać. Prze gazowania do 1800 obr/min.
: 11 mar 2015, 00:08
autor: Gość
Erni ty przygazowujesz na filmiku i masz to co ja dzis na jałowym biegu Duża wilgotnośc i niska temperatura a do tego V8,LPG i zalegająca w wydechu woda swoje robią.
: 11 mar 2015, 08:06
autor: CINEK
mariuszjp100 pisze:może mu dam w dekiel to przestanie dymic ale wątpię
bedzie dymic i tyle...musisz poczekac az sie zrobi cieplo tak +10°C i wyzej i wtedy zobacz czy dalej Ci dymi...
: 11 mar 2015, 08:18
autor: ernesto
Lpg i krótkie odcinki sprzyjają gromadzeniu się wody w układzie wydechowym.
Artur Ci wyżej radził sprawdzić czy z wydechu nie leci woda o słodkawym posmaku co by wnioskowało że płyn dostaje się do komory spalania. Warte też sprawdzenia.
: 11 mar 2015, 20:49
autor: mariuszjp100
Kurde całymi dniami w pracy od rana do wieczora a samochód w garażu i nie maczasu sprawdzić dobrze że już prawie weekend oby to nie uszczelki głowicy bo lipa by była jak cholera a i od jakiś 3 miesięcy jeżdżę na benzynę i gaz wypienty z układu chłodzenia.