Witam kolegów.
Mam pytanie jak najłatwiej w AQF sprawdzić działanie sond lambda? Mam podejrzenie, ze kuleją ponieważ wg mnie silnik jest zalewany, po odpaleniu bardzo czuć benzynę z tłumika i auto trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach i dużo pali
Pozdrawiam
: 23 mar 2015, 15:38
autor: Gość
Wywala ci jakies błedy? Wejdź w bloki pomiarowe i sprawdź korekty.
: 23 mar 2015, 16:10
autor: LukaszEK_ZENER
a kojarzysz w których blokach są korekty?
: 23 mar 2015, 16:14
autor: Gość
LukaszEK_ZENER pisze:a kojarzysz w których blokach są korekty?
Niestety nie pamiętam gdzie to ma AQF ale na forum poszukaj lub poczekaj jak chłopaki napiszą.
: 23 mar 2015, 20:05
autor: LukaszEK_ZENER
Może ktoś podpowie co i gdzie sprawdzić? Niepokoi mnie to wysokie spalanie PB i zapach niespalonej benzyny z tłumika. Może ktoś kojarzy gdzie w blokach pomiarowych znaję korekcje długo i krótkoterminowe?
: 24 mar 2015, 07:13
autor: Gość
Sprawdź kanał 32. Tam powinny byc korekty.
: 22 kwie 2015, 07:58
autor: LukaszEK_ZENER
Witam ponownie,
wczoraj zrobiłem logi z mojej przeplywki na 3 biegu do odcinki później na 2 tez do odcinki, wieczorem wrzucę wyniki ale wydaje się ze coś jest na rzeczy, na wolnych obrotach mam około 5g/s a przy 7000 na 3 mam 205g/s a na 2 biegu 180g/s czy to nie za mało? przeplywka złom?
: 22 kwie 2015, 09:43
autor: michalwruszak
Szukaj nieszczelności w dolocie , jeżeli będzie wszystko ok to przepływka złom
: 22 kwie 2015, 11:07
autor: LukaszEK_ZENER
Macie jakąś dobra metodę na "szukanie nieszczelności w dolocie" szukałem już kilka razy i nic nie znalazłem.
: 22 kwie 2015, 11:09
autor: michalwruszak
Jaki jest stan filtra powietrza ? Sprawdz czy opaski sa dobrze poskrecane
: 22 kwie 2015, 11:35
autor: LukaszEK_ZENER
Filtr powietrza nowy. Opaski sprawdzalem, klapy skracajace dolot dzialaja. Auto jak juz wczesniej pisalem kuleje na wolnych obr. ale dopiero jak sie zagrzeje i przestanie dzialac ten "odkurzacz" co siedzi w obudowie filtra
: 23 kwie 2015, 10:57
autor: ernesto
A gumy sprawdzone ?
Odmy sprawdzone ?
Podciśnienia sprawdzone ?
Pająk podciśnienia typu Y ?
Lewe powietrze to nie tylko źle dokręcona opaska lub zerwanie na gwincie.
To również rozcięta, pęknięta guma. Ja szukając lewizny wyrzuciłem wszystko na zewnątrz i to czego nie było widać nagle pokazało swe wrogie zamiary.
: 23 kwie 2015, 13:34
autor: LukaszEK_ZENER
Gumy cale nie popękane dobrze zaciśnięte.
Odm nie sprawdzałem jeszcze... chodzi o szczelność??
Podciśnienia sprawdzałem, nic niepokojącego nie zauważyłem.
Pająk typu Y? co to takiego?
: 24 kwie 2015, 15:22
autor: ernesto
Nie wiem czy w liftach występuje w takiej postaci. Jest to przewód podciśnieniowy.
Odmy też warto sprawdzić bo nimi też może ciągnąć lewe powietrze. A one z biegiem lat robią się plastyczne, i lubią pękać.
: 29 sie 2015, 21:42
autor: LukaszEK_ZENER
Witam ponownie,
dość długo zajęło mi suzkanie przyczyny przerywania silnika na wolnych obrotach, ale w koncu sukces!
Najpierw wymieniłem przepływkę, nic się nie poprawiło, kolejnym wydatkiem był separator odmy (pęknięty i tak trzeba było wymienić) ale to nie było przyczyną kulenia silnika. Przyczyna okazała się dość błaha: Cewka ;( Ciężka jednak do diagnozy (chyba ze względu na ich ilość) po wypinaniu cewek na pracującym silniku trzeba mieć bardzo dobry słuch, żeby określić czy dana cewka pracowała, czy nie! Po kolejnym wypinaniu cewek w końcu stwierdziłem, że przy wypięciu jednej z nich nic się nie zmienia ( przy wypinaniu pozostałych różnica w pracy silnika była ledwo wyczuwalna). Wymiana jednej z cewek uzdrowiła silnik, dodam, że sterownik nie widział żadnego błędu typu wypadanie zapłonów itp. 0 błędów, a jednak zapłony wypadały słyszalnie. No cóż będzie dla potomnych, życzę powodzenia w diagnozie, mnie się w końcu udało. Pozdrawiam Łukasz