[S8 D2 01 LPG
] Brak zapłonu na 5 cylindrze przy 2 tys
: 21 kwie 2015, 12:33
autor: Rez5
Witam mam problem nie pali mi równo na wszystkie cylindry w granicach 2-3 tys. Po sprawdzeniu okazało się że gubi zapłon na 5 zarówno na benzynie jak i na gazie. Świece dostał nowe Denso cewki sprawdzałem także zamieniając je miejscami. Na biegu jałowym chodzi bez problemu i na wyższych obrotach. Po bucie gdy od razu się mocniej przyhamuje to jak był łapał złe parametry i cały czas następowało wypadanie zapłonu wtedy należy go zgasić odpalić i wszystko jest dobrze. Dodaje zdjęcie świecy z 5 i 6 cylindra. Prosił bym o pomoc.
: 21 kwie 2015, 12:55
autor: Gość
No a sprawdzaleś w blokach co sie dzieje w tym czasie?? jakies błedy wyłapuje na pewno poza missfires.
: 21 kwie 2015, 16:38
autor: Rez5
wiem ze jest błąd jeszcze o nie wystarczającym obiegu powietrza ( pompa pod filtrem powietrza jest odłączona ) jutro sprawdzę dokładnie jakie tam błędy są w kompie silnika
: 21 kwie 2015, 16:46
autor: Gość
i posprawdzaj korekty ,ogólnie zrob logi.
: 21 kwie 2015, 17:04
autor: Rez5
Tylko nie wiem czy będę umiał nie posiadam laptopa tylko urządzenie Foxwell NT500.
: 21 kwie 2015, 20:04
autor: Gość
Powinien mieć funkcje bloków pomiarowych.
: 22 kwie 2015, 16:51
autor: Rez5
Oto błędy w komputerze silnika :
Test : Audi, Systemów, Moduły (Przewodnik po funkcjach), Audi A8 1994>, 2001 (1), Wersja trójbryłowa, AVP 4.2 L Motronic/ 265kW, 01-Elektronika silnika, Odczytać kody
Wersja oprogramowania : V1.11
Odczytać kody
17831 System wtrysku powietrza obwodu wtórnego: zespół 1: niewystarczający przepływ : P1423 - Statyczne - brak wskazania na wyświetlaczu
16684 Losowe wielu cylindrów wykrycie wypadania zapłonu : P0300 - Statyczne - brak wskazania na wyświetlaczu
16689 Wykrycie wypadania zapłonu cylindra cylindra 5 : P0305 - Statyczne - brak wskazania na wyświetlaczu
17819 System wtrysku powietrza obwodu wtórnego: zespół 2: niewystarczający przepływ : P1411 - Tryb przerywany
Niestety nie wiem jak wejść w logi chyba musiał bym udać się do kogoś z Vagiem na kompie, jutro zgram menu tego ustrojstwa co obecnie posiadam.
: 22 kwie 2015, 22:01
autor: ernesto
Ten brak zapłonu to tylko przy 2000 czy powyżej ?
: 23 kwie 2015, 22:50
autor: danishow
Rez5, pomierz miernikiem przejścia (niebieskie linie na obrazku) na modułach zapłonowych. Podobny problem miałem na początku tygodnia w A3 1,8 Turbo ...moduły identyczne jak w A8.
W A8 są dwa moduły, na wejściu każdego masz 5 pinów, środkowy to masa a pozostałe to cylindry i na wyjściu masz 4 piny.
: 24 kwie 2015, 06:15
autor: Rez5
Dobra dzięki postaram się to dziś zrobić bo chciałem jeszcze do odwodnienia klimy i podszybia zajrzeć oraz nagrać filmik przy jakich obrotach wypada ten zapłon. A wczoraj z tłumikiem walczyłem ktoś pięknie go zrobił.
: 25 kwie 2015, 06:32
autor: Rez5
Pod tym linkiem jest filmik przy jakich obrotach co się dzieje. U mnie chyba nie ma modułów zapłonowych to jest 2001 r. po liftowy i tak myślę czy to nie czasami ECU.
: 25 kwie 2015, 08:22
autor: Gość
Oczywiście że nie ma modułow,tę role pełni ECU. Podmienic zawsze mozna ale zabawa z immo jest upierdliwa.
: 25 kwie 2015, 20:25
autor: Rez5
Czyli to było by ECU czy może coś innego ?
: 25 kwie 2015, 20:27
autor: Gość
Te awarie ECU sa upierdliwe bo czesto nie ma jednoznacznej diagnozy na to co sie tam dzieje. Podmianka daje wyjasnienie. U mnie dała.