Strona 1 z 2
[D2 95 4.2PB/LPG
] Nierówna praca na wolnych obrotach
: 26 kwie 2015, 10:29
autor: Dolar
Witam.Mam problem ze swoją a8.Trzęsie silnikiem na wolnych obrotach.Wymieniłem świece,cewki,moduły nie wiem gdzie szukać przyczyny.Dodam że audi posiada instalacje lpg czy mogą to być padnięte wtryski lpg?Drgania występują kiedy pojeżdżę na lpd i zmienię na pb wtedy silnikiem zaczyna drgać, kiedy włączę lpg drgania ustają nie wiem co robić i co już wymieniać może sonda a może katy ale tak gdybać to można znacie jakiegoś specjalistę od takich rzeczy a może sami mieliście podobny problem jeśli tak to proszę pomóżcie.
Wydzieliłem Ci nowy temat. Nie mieszaj innym w tematach gdyż twoje auto może mieć inne przyczyny a w dodatku nie są to te same jednostki napędowe.
: 26 kwie 2015, 10:55
autor: ernesto
Po pierwsze należy sprawdzić błędy.
Przyczyn może być wiele od nieszczelności na dolocie, uszkodzonym wtryskiwaczu, nie zamykającymi się wtryskami lpg, sondy itd.
Piszesz że po odpaleniu jest ok. Następnie przełączasz na gaz i jest ok. Po przełączeniu na benzynę już jest problem.
Na początek zakręć butle w bagażniku i pojeździj troszkę na benzynie. Jeśli będzie ok to znaczy że instalacja petrol jest sprawna.
Jak zrobisz kilka kilometrow to odkręć butlę i przełącz na gaz. Pochodzi kilka minut i na nowo na benzynę. Z tego co piszesz to powinno szarpać.
Jesli tak to podczas pracy silnika na benzynie zakręć butlę gazową i rundka po mieście kilku km. Jeśli po rundzie wszystko będzie ok to będzie wnioskowało że któryś z wtryskiwaczy lpg podlewa gazem po przełączeniu na benzynę.
Może być problem z wtryskiwaczami, może trzeba je wyczyścić lub ewentualnie wymienić.
: 26 kwie 2015, 12:02
autor: Dolar
ok spróbuje zrobić tak jak napisałeś
: 26 kwie 2015, 13:45
autor: Dolar
zrobiłem tak jak napisałeś nie zmieniło się nic dalej jest uczucie trzęsienia ziemi pod autem
: 26 kwie 2015, 13:54
autor: Gość
A jak startujesz na PB i smigasz tylko na PB tez się to dzieje?
Robiles diagnostyke??jakies błedy sa? Logi kanał 10i11?
: 26 kwie 2015, 13:55
autor: Dolar
ernesto, kiedy wymieniałem czujnik spalania stukowego dostałem taka djagnozę komputerową:
przerywacz spalania rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 5 rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 8 rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 6 rozpoznany
przerywacz spalania cylinder 7 rozpoznany
sterownik silnika zablokowany
adaptacja lambda2 adaptacja multiaktywna za niska
przekaźnik pompy paliwa usterka elektryczna
sonda lambda2 za niski sygnał
: 26 kwie 2015, 13:58
autor: Dolar
Apophis, tak na benzynie też to występuje.
: 26 kwie 2015, 14:02
autor: ernesto
: 27 kwie 2015, 08:23
autor: tutenhamon
Też miałem brak zapłonu na 5678 ,i winowajcą był czujnik położenia wałka rozrządu . Od hurtownika koszt 86 zł
: 28 kwie 2015, 20:08
autor: Dolar
A gdzie znajduje sie ten czujnik położenia wałka rozrządu(ten czujnik ma jakiś kolor ilo pinowy jest?)
: 28 kwie 2015, 20:10
autor: Gość
Z tyłu głowicy strona kierowcy,3pinowa kostka. Kolor aluminium
: 28 kwie 2015, 20:29
autor: Dolar
czy ciśnienie 11 bara jest ok w a8 mam takie na wszystkiich garach?
: 28 kwie 2015, 20:31
autor: Dolar
bo może ciśnienie jest za słabe i dlatego podszarpuje, a jak sprawdzić czy czujnik połżenia wałka jest uszkodzony?
: 28 kwie 2015, 20:33
autor: Gość
To halotron więc sprawdzanie ryzykowne jest,mozna zerknac czy ma kable w porządku czy na skrajnych kablach napiecie 5v i czy ida impulsy. Ale powinien choc nie zawsze wadliwy wywalac bład.
: 28 kwie 2015, 20:36
autor: Dolar
ok dzięki za wskazówki zerknę i za niedługo dam znać co i jak