Strona 1 z 3

[D2 00 4.2PB/LPG ] Auto szarpie prz stałej predkości

: 28 kwie 2015, 18:04
autor: kryhawrc
Witam. Mam pewien problem.
Wczoraj podczas trasy auto zaczeło delikatnie szarpać. Objaw trochę dziwny bo szarpie tylko przy utrzymywaniu stałej predkosci(tempomat,jak i manualnie). No i jest to odczuwalnoe powyżej 100km/h. Gdy przyspieszam gwałtownie czy delikatnie-nie szarpie, gdy puszcze gaz równiez nic. Na postoju na biegu jałowym na "ucho" chodzi równo, po przegazowaniu równiez zadych podejżanych zachowań. Tak samo na gazie czy paliwie.
Początkowo podejzewałem skrzynie,(olej sprawdzony lecz jeszcze nie wymieniony) choć biegi zmienia płynnie i beż żadnych problemów jak i przy redukcji równiez bez szarpnieć. Tak że chyba to nie tu jest problem.

Dziś podłączyłem VAGa ale niestety nic-w silniku jak i na skrzyni. Żadnej podpowiedzi. Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie. Wydeje mi sie że coś z układem zapłonowym ale powności i podejżen jak na razie żadnych- jak to sprzawdzić???
Z góry dzieki za podpowiedzi

: 28 kwie 2015, 18:14
autor: Gość
Temat jakich wiele. Jesli ktos ma chęc pisac kolejny raz to samo to prosze ja tylko odesle do multum tematów w tej tematyce w tym samym dziale.

Zanim bym napisał cokolwiek bym zrobił vagowanie auta.

: 28 kwie 2015, 18:44
autor: kryhawrc
czytałem ale niestety takiego samego problemu nie znalazłem.
a jak mam zrobić Vagowanie??

: 28 kwie 2015, 19:07
autor: Gość
No weź np VCDSa i sprawdź czy masz błedy a potem logi sond,korekt przepływki i co sie da.

: 28 kwie 2015, 19:12
autor: kryhawrc
Nie wiem czy doczytałes do końca ale Vaga podłączałem, i niestety nie ma zadnych błędów zapisanych.
Chetnie bym zrobił logi(już raz dopytawałem jak) ale niestety instrukcji na tym forum nie znalazłem. Tak ze nie wiem jak zrobić ;(

: 28 kwie 2015, 19:16
autor: Gość
No ale własnie poza błedami logi sa istotne bo moga nakierować. masz w swoim interfejsie bloki pomiarowe?? Tam sa rozne parametry do sprawdzenia.

: 28 kwie 2015, 19:20
autor: kryhawrc
Mam bloki.
Których bloków mam zrobic logi?
Jak długie?
Statyczne czy dynamiczne?

: 28 kwie 2015, 19:25
autor: Gość
Przegladnij podobne tematy dotyczace lifta i znajdziesz które bloki. niestety w lifcie robiłem to dwa razy i nie pamietam kanałów.

Statyczne pracy sond i korekty krótkoterminowe. I dynamiczne przepływki,sond i korekty.

To takie podstawowe. od tego trza zaczać.

Wspominasz że ci sie to dzieje przy pewnej predkości więc najlepiej wtedy zaobserwowac co sie dzieje.

Poza tym problemy może powodowac takie coś jak: lewizny,poduszki,konwerter,skrzynia,dyferencjał,cewki,świece i inne.

: 28 kwie 2015, 19:30
autor: kryhawrc
Naprowadziłes mnie troche z tym dyfrem. Drgania odczuwam jakby z tyłu. Moze tam cos siedzi

: 28 kwie 2015, 19:38
autor: Gość
Zawieszenie tylnego dyfra trza sprawdzić,jego poduchę. Zerknij na połosie i sprawdź luzy na przegubach,podpore wału w jakim stanie.
Ale wyżej wspomniane powodowac beda raczej drgania.

Jesli jest to szarpanie może być zwiazane z samym dyfrem,skrzynia,konwerterem bądź silnikiem ktory ma cos nie tak w pewnym zakresie-i dlatego logi moga cos rozjaśnić.

: 28 kwie 2015, 19:51
autor: kryhawrc
jutro zajże -jak nic nie znajde to logi-szukam jak je zrobic

: 28 kwie 2015, 20:06
autor: Gość
Jak już znajdziesz interesujące cie kanały to log robi sie prosto. Właczasz interfejs i patrzysz bądź zgrywasz co pokazuje.

: 28 kwie 2015, 21:42
autor: k44761
Zloguj kanały:
1,2,3,20,21,22,23,30,31,32,33,90,91,92,93
statycznie i dynamicznie.

: 28 kwie 2015, 21:49
autor: Gość
No własnie na ciebie czekałem :)

: 28 kwie 2015, 21:50
autor: kryhawrc
Mam tylko zrobić screena co w danym momencie pokazuje sie w okienku?
Czy zrobić tak jak sie robi np w dieslu?