Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB ] chłodniczka

: 02 maja 2015, 17:37
autor: maaster
Panowie jakis czas temu kupilem landare z 4.2 bez gazu w quattro. walneła mi chłodnica ostatnio z lewej strony to wzielem sie za ściąganie całego ryjka. woda koloru szarego/brunatnego (a dolewane niebieskie petrygo) zbiorniczek plynu wyrownawczego czarny, jak palcem pogrzebie w srodku to taki mocno olejowy osad jest z wymieszanym ceramizerem do uszczelnien chlodnic poprzedni wlasciciel wlał. Ogolnie woda po spuszczeniu sie nie nadaje do niczego :) wyciek oleju namierzyłem tak jak by z pod lewej głowicy nad chlodniczką oleju.

Pytanie moje jest takie czy gdyby byly uszkodzone uszczelniacze chlodniczki to olej mial by takie cisnienie zeby lac po całym alternatorze i czy woda z olejem by sie mieszala?? wody oraz leju ubywa ale to przez dziurawa chlodnice i wlasnie ten wyciek. Jak silnik jest zimny to kopci jak lokomotywa a jak sie zagrzeje to nadal kopci ale juz nie tak bardzo, z tlumika czuc spaliny a nie zaden slodki zapach.

W oleju zas wody nie widze ale on za to ubywa przez ten wyciek. na tyle ze po 2 dniach postoju jest plama około 5cm/10cm pod autem. Ale tylko z lewej strony. Cala miska zachlapana olejem a pasek mikro olejem rzuca gdzie sie tylko da. Witac ze wyciek est juz od dawna bo olej wszedzie oklejoony kurzem trorząc skorupe.


Chcę dac 2 szanse tej audicy i pomoc jej godnie sie prezentowac na ulicy ale doswiadczenia z v8 niestety nie mam. Wczewsniej mialem 1.9tdi 110km to kapitalny remont z pierscieniami zrobilem ale coś czuje ze osemka to wyższa szkola jazdy :)

Pozniej wrzoce zdjecie po ściągnieciu ryjka i mam nadzieje razem zlokalizujemy wycieki :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 02 maja 2015, 19:49
autor: michalwruszak
Uszczelnij chłodniczke oleju i wymień chłodnice

: 02 maja 2015, 20:04
autor: maaster
Czy widoczny slad wycieku wygląda typowo na chłodnicze czy głowice??

dość mocno saczy wlasnie tak jak by nad alternatorem - ten z kolei jest w opłakanym stanie kapie z niego olej i cały jest zaklejony to cud ze jeszcze działa

: 02 maja 2015, 20:06
autor: michalwruszak
Jeżeli cieknie na alternator to chłodniczka , miałem podobnie .

: 02 maja 2015, 20:12
autor: Gość
ja tez miałem ufajdane poł silnika a na pewno cały dół. Wentylator skutecznie rozpyla wyciek.

: 02 maja 2015, 20:14
autor: maaster
a mieszszał Ci sie olej z woda?

: 02 maja 2015, 20:16
autor: krzychu22.p1i
Altek zmywaczem spokojnie doczyścisz.

: 02 maja 2015, 20:18
autor: maaster
michalwruszak pisze:Jeżeli cieknie na alternator to chłodniczka , miałem podobnie .
jak wygladała u Ciebie sytuacja z woda?? przedostal sie do niej olej??

: 02 maja 2015, 20:22
autor: adrian949
Ten wiatrak od wiskozy to chyba nie od tego auta

: 02 maja 2015, 20:23
autor: michalwruszak
U mnie był tylko sam wyciek płynu i nic wiecej , woda z olejem Ci sie miesza bo pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów sie uszkodzila .

: 02 maja 2015, 20:24
autor: maaster
adrian949 pisze:Ten wiatrak od wiskozy to chyba nie od tego auta

też mi sie tak wydaje, pas mial zmieniany napewno tak jak i zderzak reszta doryginał maska rownież. Ponadto nie moge rozkrecic tej viskozy... tam jest normalny gwint czy lewy??

: 02 maja 2015, 20:26
autor: michalwruszak
Na visco jest lewy gwint

: 02 maja 2015, 20:26
autor: maaster
michalwruszak pisze:U mnie był tylko sam wyciek płynu i nic wiecej , woda z olejem Ci sie miesza bo pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów sie uszkodzila .

no oby boje sie tylko zeby to nie byly czasem uszczelki. Dziwi mnie zabarwienie wody na czarno

: 02 maja 2015, 20:27
autor: michalwruszak
Uszczelnij chłodniczke - zrób płukanie całego układu i będzie wiadomo .

: 02 maja 2015, 20:36
autor: Gość
Mi po rozszczelnieniu sie chłodniczki zaczęło sie mieszać delikatnie i w oleju slady płynu były ale niewiele wiec po zrobieniu tego ustrojstwa problem minał. Za to na zewnątrz szło dużo oleju i coraz wiecej tez płynu