Strona 1 z 2

[D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972

: 24 cze 2015, 17:19
autor: puzzel1
Panowie coraz częściej wywala mi błąd, w połaczeniu z pojawieniem sie kontrolek ABS i ESP, oraz falujących obrotów na wolnych obrotach:
17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
Każdorazowo po zrobieniu adaptacji przepustnicy, wszystko wraca do normy.
Oprócz tego błędu wywala również te błędy, co zawsze razem ze sobą wyskakuja, tj. błąd od przepływki 16487 (przepływka nowa), oraz 18265.

Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
O co to chodzi? <bezradny>

: 24 cze 2015, 20:07
autor: danishow
puzzel1, sprawdź połączenia masy na silniku i na karoserii w okolicy silnika.

: 25 lip 2015, 10:02
autor: puzzel1
Przeczyściłem te przewody masowe przy silniku, jednak nic to nie dało :/
może być to związane z brudną przepustnicą?

: 25 lip 2015, 10:13
autor: danishow
Moze byc ale i tez moze byc po prostu uszkodzona.

Re: Błąd przepustnicy 17972

: 26 lip 2015, 11:36
autor: ernesto
puzzel1 pisze:Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
Odpal auto, zaciągnij ręczny, zapnij D, odpal światła, podgrzewanie tylnej szyby, klima, nawiew w połowie zakresu.
Zmierz ładowanie wtedy.

Wiele osób mierzy ładowanie na N lub P gdzie obroty silnika są podwyższone. Ale po zapięciu biegu obroty spadają jak i również spada prędkość obrotowa alternatora. Jeśli będzie miał czkawkę to może być że na niskich obrotach przestanie ładować, lub jego ładowanie nie będzie wystarczające.
Co powoduje że podczas jazdy alternator daje radę a podczas postoju na światłach lub w korku rozładowuje akumulator.

: 26 lip 2015, 17:46
autor: puzzel1
Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku

: 26 lip 2015, 18:39
autor: pepi
a po co ?
jak altek do naprawy

: 26 lip 2015, 18:43
autor: Gość
Sprawdź na altku ile jest w tych samych warunkach.

: 26 lip 2015, 19:03
autor: puzzel1
na altku 13,1-13,3 pokazywało, regulator napięcia zmieniałem i nic to nie dało, tylko że kupiłem najtańszy za 20zł i nie wiem czy cos wogole mógł poprawić <faktycznie>

: 26 lip 2015, 19:05
autor: Gość
No to trza by go zregenerowac bo sam regulator to jeszcze nie sukces.

: 26 lip 2015, 21:27
autor: pepi
trzeba było szczotki tylko zmienić
a komutator nie wytarty ?

: 26 lip 2015, 22:09
autor: danishow
pepi pisze:trzeba było szczotki tylko zmienić
No przecie w regulatorze są szczotki czyli chcąc wymienić szczotki musisz regulator kupić ...a z tymi to już różnie, sa za 20zł a są i za 300 <bezradny>

: 26 lip 2015, 22:13
autor: Gość
Komutator na pewno tez siedzi więc nowe szczotki nie dadza wiele.

: 26 lip 2015, 23:01
autor: szeryfisch
Proponuje przejrzec przewody idace do wtyczki przepustnicy, moze którys jest uszkodzony.

: 27 lip 2015, 00:08
autor: ernesto
puzzel1 pisze:Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku
Nic nie musisz ciągnąć. Sprawdź ładowanie tak jak Ci pisałem na tyłku ( czyli na akumulatorze )
Następnie to samo zrób przy alternatorze. Jesli okaże się że jest to samo to znaczy że aletk jest do regeneracji. Jeśli będzie dobrze na altku to wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Podstawa to prąd.
Prawidłowa praca całego pojazdu nie stoży się z bajek i dobrych wróżek jak inni myślą.
Jeśli ECU nie będzie miał wystarczającego napięcia to nie będzie prawidłowo pracował: co przekłada się na wszystkie odbiorniki.

Mówiąc o remoncie lub naprawie alternatora to nie mówię o wymianie łożysk,regulatora napięcia, ale również piszę o diodach które trzeba sprawdzić. Jedynym sposobem jest ich wylutowanie z mostka. Mało który elektryk chce się w to bawić.
U mnie był taki przypadek i zjadłem zęby na tym. Sprawdź dobrze to ładowanie i daj znać co i jak.