Strona 1 z 4

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problemy z układem paliwowym.

: 26 cze 2015, 15:02
autor: Ravez
Witam wszystkich,

temat był trochę poruszony w moim ostatnim poście ( trochę czasu minęło ), trochę więcej się dowiedziałem o aucie i trochę więcej się w nim dzieje, do rzeczy:

Na początku temat, który wcześniej założyłem:
http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-pro ... t14614.htm

Sytuacja wygląda tak, że muszę mieć pełny ( min. 85% ) zbiornik paliwa, inaczej auto nie odpala albo odpala z ogromnymi problemami i ciężko jest mu się wkręcić na obroty przez kilka sekund - co najlepsze po chwili auto działa bez zarzutu i mogę jechać ( jeszcze przed przełączeniem się na gaz oczywiście ).

Teraz problem numer 2 - jakieś 2 miesiące temu rozerwało mi wężyk paliwowy pod maską, na długości ok. 5 cm .. dobrze, że nic się nie zapaliło. Oczywiście wymiana wężyka na nowy. Tydzień temu, rozerwało jeszcze raz wężyk, ten sam. Wymiana. Dzisiaj rano rozerwało 3 raz ten sam wężyk.

To jest znak dla mnie dość oczywisty, że coś się dzieje.

Proszę Was o pomoc, podpiąłem VAGa i sprawdziłem czy są jakieś błędy - są. Poniżej zamieszczam co mi wywaliło. Zbyt sympatycznie to nie wygląda.

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 557 J
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Coding: 04263
Shop #: WSC 00000
6 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
P0131 - 35-00 - -
Readiness: N/A


---------------------------------
Garść faktów:

1. Pękają wężyki od paliwa pod maską,
2. Samochód jeździ całkowicie bez zarzutu,
3. Jeżeli jest poniżej 85% paliwa w baku, samochód nie odpala albo ma spore problemy,
4. Jeżeli podczas odpalania nacisnę pedał gazu to auto się dławi, obniża obroty lub gaśnie ( pierwsze kilka sekund ),
5. Trochę kopci, czuć paliwo w spalinach nieco.




Pozdrawiam,
Ravez

: 26 cze 2015, 16:21
autor: pavel44
Regulator ciśnienia paliwa wymieniales?

: 26 cze 2015, 16:21
autor: pepi
popraw kosz pompy

: 26 cze 2015, 16:30
autor: Ravez
No właśnie nie wymieniałem jeszcze regulatora pompy paliwa, to była moja pierwsza myśl ale nie mam kodów.

Szkoda, że nie mam nic na podmiankę bo też nie chciałbym walić w ciemno.

Co do kosza, sprawdzę to i pokombinuję coś.

: 26 cze 2015, 19:10
autor: pepi
a co miał by regulator do ilości paliwa w baku ? <bezradny>

: 26 cze 2015, 20:13
autor: gtfan
Do ilości paliwa w baku nic, ale do pękających węży paliwowych już może coś mieć

: 26 cze 2015, 21:01
autor: pepi
Ravez pisze:Sytuacja wygląda tak, że muszę mieć pełny ( min. 85% ) zbiornik paliwa, inaczej auto nie odpala albo odpala z ogromnymi problemami i ciężko jest mu się wkręcić na obroty przez kilka sekund - co najlepsze po chwili auto działa bez zarzutu i mogę jechać ( jeszcze przed przełączeniem się na gaz oczywiście ).

Re: Problemy z układem paliwowym.

: 26 cze 2015, 21:21
autor: gtfan
Ravez pisze:Teraz problem numer 2 - jakieś 2 miesiące temu rozerwało mi wężyk paliwowy pod maską, na długości ok. 5 cm .. dobrze, że nic się nie zapaliło. Oczywiście wymiana wężyka na nowy. Tydzień temu, rozerwało jeszcze raz wężyk, ten sam. Wymiana. Dzisiaj rano rozerwało 3 raz ten sam wężyk.

: 26 cze 2015, 23:08
autor: Bugalon
Masz dwa zupelnie niezwiązane ze soba problemy.

Pierwszy to pompa (kosz), drugi to cisnienie na listwie (prawdopodobnie regulator cisnienia paliwa). Najpierw wyjmik zawleczke z listwy i wyjmij regulator, moze jakis syf go blokuje przy pierwszym starcie i przez to pompa wali cisnieniem jak w sciane.

Bledy na vagu zwiazane sa z uszkodzona sonda (wszystkie)

: 27 cze 2015, 00:26
autor: Ravez
Ok, ogromne dzięki za odzew. Jutro z rana sprawdzę ten regulator - "zawleczka z listy", możesz coś bliżej mi opisać gdzie ona się znajduje?

: 27 cze 2015, 07:34
autor: Marcin1981
Coś mi się wydaje że problem leży w w pompie ,każda pompa vdo czy np. vemo ma zawór upustowy i jeżeli pompuje powyżej ok. 5 bar upuszcza ciśnienie w bak a nie rozwala przewody .No chyba że są w opłakanym stanie

: 27 cze 2015, 09:22
autor: bartez83
Kolego na listwie po lewej stronie masz regulator ciśnienia i jest on zabezpieczony tkaką zawleczką ;)

: 27 cze 2015, 09:49
autor: Pepeka
Kolego, masz tylko jeden problem. Znajduje się w zbiorniku - pompa - przy okazji uszczelnisz kosz.

: 27 cze 2015, 12:03
autor: Ravez
Ma ktoś może zdjęcie poglądowe o jaką zawleczkę chodzi? Rozebrałem to wszystko ale poza wężykiem półprzeźroczystym ( chyba podciśnienie? ) nic nie widzę.

: 27 cze 2015, 12:38
autor: Marcin1981
od strony pasażera tył silnika ;)