Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Problem - pompa paliwa
: 13 kwie 2010, 18:01
autor: kubas98
Witam wszystkich.
Mam problem z moją niunią,a mianowicie po postoju ok 4 godz.niechce zapalić po kilkukrotnym przekręceniu zapłonu by pompa dobiła odpala ale nie zawsze .Nadmienie że w zbiorniku słychać jakby bulgodanie gdy pompa dobija i potem caraz mniej.Podłaczałem WASA i nic nie pokazało.Mam pytanie czy ktoś z was spotkał sie z takim ziwnym objawem.Moje przypuszczenia są takie że pompa nie zaciąga paliwa z drugiego zbiornika przy rozduchu ponieważ gdy wyjołem czujnik poziomu paliwa to było tam mniej paliwa niż z drugiej strony.A jeszcze jedno jak zaleje troche paliwa przez wlew to odpali odrazu.Pompa jest na 100% prawidłowo osadzona bo słychać jak ciągnie z drugiej strony.
[ Dodano: 2010-04-14, 08:22 ]
A i jeszcze jedno moje pytanie gdzie znajduje się zawór odpowiedzialny za to by paliwo nie cofało się do zbiornika po zgaszeniu
: 15 kwie 2010, 21:41
autor: jaano
Witam,
niestety to pompa a raczej szczelnosc kosza i ukladu wezykow w baku - dosc skomplikowanego.
Przerabialem to na wlasnej skorze.. poszly 3 podrobki pomp i w koncu zalozylem caly kosz z uzywki z rozwalonej A8ki..
Jesli nie chcesz zajechac pompy - to musisz miec zatankowane min. ok pol zbiornika - do tego bedziesz jezdzil normalnie.. a to dlatego ze zapewne popuszcza ci gumowy pierscien uszczelniajacy kosza (w polowie jego wysokosci na polaczeniu dwoch jego czesci).
Pierwsze na co musisz zwrocic uwage to cypel kosza z uszczelka - jak zle wlozysz kosz (a wlozenie go nie jest takie proste) to go uwalisz i bedzie po koszu - mialem to i wymieklem - nikt nie wiedzial o co chodzi - skladalem to chyba z 20x... a tak naprawde trzeba gorna czesc kosza zwolnic z zatrzaskow - wtedy jest minimalnie wiecej miejsca do ustawienia go we wlasciwej pozycji - inaczej napewno ulamiesz w/w cypel/nypel jak kto woli.
Obstawiam to bo raczej inne rzeczy nie maja sie tam jak popsuc - no chyba ze brudy w zbiorniku zalepily ssawki na koncach wezy ale watpie - szczegolnie po tym jak mowisz ze jak zatankujesz to odpalasz bez problemu - potem kosz przecieka i jest za mala ilosc paliwa zeby je rozpprowadzic - to wszystko chodzi na pewnej zasadzie cisnienia paliwa w zamknietym ukladzie rurek, kosza i pompy. pompa tez jest dedykowana do tego modelu - rozni sie wlasnie dodatkowym wyjsciem..
pozdrawiam
acha - zawor jest wlasnie na gorze kosza i o ile sie nie myle w regulatorze cisnienia paliwa na koncu listwy paliwowej
p.s.
mam nadzieje ze mnie nie zlinczuje moderator ale ten temat na innym forum sam zalozylem z odnosnikami do zdjec i schematow:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
: 15 kwie 2010, 22:25
autor: pebo
Tak jak pisze kolega jaano. W A8 zastosowano układ pomp napełniających wzajemnie kosze paliwowe, aby podczas przeciążeń (przyśpieszenia, hamowanie, zakręty) mogły swobodnie pobierać paliwo. Najwyraźniej trzeba je sprawdzić, bo z Twojego opisu wynika, że ubywa Ci paliwo z kosza i pompa ma problemy z zassaniem i podaniem paliwa. Chyba nie obędzie się bez nurkowania do zbiornika.
: 16 kwie 2010, 09:00
autor: kubas98
Dzięki panowie za podpowiedź .Mam drugi kosz z którego kilka miesięcy temu wyjołem pompe iwłożyłem do swojego .Przełoże wszystko i zobaczymy.Mam nadzieje że to jes przyczyna.Nadmienie tylko że jak zgasze samochód to po ook minucie po przekręceniu zapłony słychć bulgotanie w zbiorniku jak pompa startuje.Cały czas się zastanawiam dlaczego zbiera się tam powietrze.Ale przełoże cały kosz wraz z górną częścią i zobaczymy.
: 16 kwie 2010, 09:38
autor: maciu
u mnie bulgocze chwilę zaraz po odpaleniu, ale nie mam problemów z niskim stanem
wręcz przeciwnie
: 16 kwie 2010, 11:47
autor: kubas98
Oglądałem właśnie kosz jak on jest zbudowany i doszedłem do wniosku że nawet jeżeli uszcelka która znajduje się w jego połowie by nie trzymała i paliwo wydostawało się z kosza na tej wysokości to i tak pompa była by zalana paliwem.Czyli pompa powinna i tak zaciągnąś paliwo.Jak pisałem wcześniej cały czs mi się wydaje że paliwo wraca do zbiornika i dlatego trzeba auto kilka razy kręcić zanim zaskoczy .Może wystarczy wymnienić górną część obudowy pompy (tam gdzie znajduje się wtyczka ).Bo z tego co pisał kolega wyżej to tam jest zawór ciśnieniowy który powoduje że paliwo nie wraca.Ale to tylko moje przypuszczeniea moge się mylić jak coś to wyprowadźcie mnie z błędu.
[ Dodano: 2010-04-18, 13:36 ]
Dzisiaj sprawdziłem rano jak był zimny i stał cała noc czy pompa podaje paliwo i okazało się że tak czyli kosz jest ok i osadzenie pompy też.Myślę że może to regulator ciśnienia .Bo zauważyłem że jak dam zasilanie na krótko na pompe i silnik nie chodzi paliwo nie wraca powrotem do zbiornika a wydaje mi się że powinno.
[ Dodano: 2010-05-08, 07:57 ]
Sprawa dopiero teraz się wyjaśniła .Uszkodzona pompa paliwa nie dawała wystarczającego ciśnienia .Nowa pompa i po problemie.