[D2 97 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu 2 cylindera - problem
: 05 lip 2015, 01:18
Cześć
Auto: A8 D2 4.2 97r PB/LPG, sterownik lpg KME Diego v1.3, reduktor GOLD, wtryski LPG hana przebieg 40tyś.
Przepraszam za długi opis, ale tak najlepiej wyjaśnić co i jak.
Koledzy taki problem:
Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, na wolnych obrotach telepie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik.
Zasilanie benzyną: na wolnych obrotach w VAG w blokach wartości na kanale 19, w drugim okienku (cyl 2) przy pracy na benzynie wypadanie jest znikome (kilka wypadnięć 5-8, ale mimo to już czuć telepanie silnikiem, co nie jest normalne, bo tak nie było). W czasie jazdy na benzynie czuć było czasem zapach benzyny w kabinie, czyli nie dopala już byt bogatej mieszanki benzynowej.
Po włączeniu centralką sterownika od gazu, ale jeszcze bez przegazowywania i przechodzenia na zasilanie gazem, zaczyna już telepać mocno w 19 kanale (drugie okno cyl 2), w minutę widać już 80 wypadnięć, ale nadal brak błędu zarejestrowanego w VAG tylko widać wypadanie na 2 cyl. Pozostałe cylindry również łapią wypadnięcia ale 1-3.
VAG i Diego nie rejestrują błędów.
Co już zrobiłem:
Zamieniłem moduły, ale nadal wypada 2 cylinder – czyli nie moduły
Zamieniłem cewki cylindrów 2 <->1 ale nadal wypada na 2
Zamieniłem świece 2 <-> 1 ale nadal wypada na 2
Po zamianie świec na 1 częściej widziałem znikome wypadania, więc dałem nowe świece NGK bur6efsz. Na świecach starych najechane miałem 42000 km.
Po wymianie świec na benzynie jest jakby lepiej, w kanale 19 nie mam już wypadania na innych cylindrach, natomiast na 2 zdarzają się wypadnięcia 4-11 w cyklu pomiarowym, czyli coś około 2 minut. Niby mało wypadnięć, ale nadal czuję lekkie telepanie na wolnych obrotach.
Nadal po włączeniu centralką sterownika LPG zaczyna mocno telepać i w kanale 19 cylinder 2 zlicza mi np 80 wypadnięć pozostałe cylindry mają 0 lub 1.
Jak wyłączam centralką sterownik LPG jeszcze chwile mocniej telepie, a potem wraca do lekkiego telepania i licznik w kanale 19 zlicza już bardzo wolno 4-11 wypadnięć. Jak już jest ciepły silnik, wtedy po wyłączeniu centralką sterownika LPG w kanale 19 potrafi nie pokazać już wypadania na 2.
Przy przejściu na zasilanie gazem w kanale 19 zlicza tak samo jak tylko przy włączeniu centralką sterownika LPG. Sterownik LPG nie widzi błędów, vag też nie widzi. Jak dłużej pojeżdżę na LPG wyskakuje kontrolka KAT i ABS (czyli norma w takim stanie) wtedy vag rejestruje wypadanie 2 zapłonu.
Zauważyłem, że akurat na 2 cewce dla jednego z idących przewodów, monter od LPG zrobił przecięcie, żeby podłączyć brązowy przewód, który musi iść do szarej wtyczki sterownika LPG (widać to konieczne podłączenie na schemacie). Nie wiem czy to ważne, ale piszę że akurat ten brązowy przewód jest pod cewką 2 tą, której cylinder wypada. Sprawdziłem to przecięcie i jest zaizolowane, lutowanie trzyma.
Koledzy co sugerujecie:
1. nieszczelny 2 wtryskiwacz paliwowy powoduje wypadanie zapłonu? Np ten wtrysk PB zasysa lewe powietrze lub zalewa benzyną, dlatego czuć było benzynę w czasie jazdy. Czy jeśli włączam gaz, ale jeszcze nie przechodzę na gaz to już 2 wtrysk PB mógłby zakłócać pracę sterownika LPG mając jakiś „zły” opór/sygnał, np. będąc poza skalą dostosowania mieszanki, bo ssie lewe powietrze i dlatego częściej widzę wypadanie 2 zapłonu? Czy w VAG można sprawdzić jakie są dostosowania mieszanki, może byłoby wtedy widać że dla 2 wtrysku komp ECU auta daje nienormalne dawki benzyny?
Wniosek: wymienić, szukać uszczelnienia 2 wtrysku PB ?
2. Kłaść drugi przewód od czarnej wtyczki sterownika LPG do 2 wtryskiwacza benzynowego, w celu wyeliminowania zwarcia tego pierwotnego przewodu? Ale czy jeśli było by tam zwarcie na tym przewodzie do 2 PB, to czy nie powinien tak samo często wypadać 2 zapłon na zasilaniu benzynowym, dlaczego tylko po samym włączeniu LPG tak mocno telepie i jest dużo wypadnięć 2 cylindra.
3. Problem ze sterownikiem LPG, robi jakieś zwarcie dla wtryskiwacza 2 PB ? Niestety chyba na podmiankę nie znajdę już Diego 1.3 . Samo wyłączenie sterownika LPG zmniejsza telepanie i wypadania 2 cylindra, więc w momencie gdyby sterownik LPG robił zwarcie dla wtrysku 2 PB (ma przecież do niego swój przewód), to czy nie powinno to powodować tej samej złej pracy 2PB i cylindra na benzynie? Dlaczego tylko włączenie sterownika zwielokrotnia wypadania 2 zapłonu, nawet bez przechodzenia na zasilanie LPG.
Proszę o opinię.
Auto: A8 D2 4.2 97r PB/LPG, sterownik lpg KME Diego v1.3, reduktor GOLD, wtryski LPG hana przebieg 40tyś.
Przepraszam za długi opis, ale tak najlepiej wyjaśnić co i jak.
Koledzy taki problem:
Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, na wolnych obrotach telepie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik.
Zasilanie benzyną: na wolnych obrotach w VAG w blokach wartości na kanale 19, w drugim okienku (cyl 2) przy pracy na benzynie wypadanie jest znikome (kilka wypadnięć 5-8, ale mimo to już czuć telepanie silnikiem, co nie jest normalne, bo tak nie było). W czasie jazdy na benzynie czuć było czasem zapach benzyny w kabinie, czyli nie dopala już byt bogatej mieszanki benzynowej.
Po włączeniu centralką sterownika od gazu, ale jeszcze bez przegazowywania i przechodzenia na zasilanie gazem, zaczyna już telepać mocno w 19 kanale (drugie okno cyl 2), w minutę widać już 80 wypadnięć, ale nadal brak błędu zarejestrowanego w VAG tylko widać wypadanie na 2 cyl. Pozostałe cylindry również łapią wypadnięcia ale 1-3.
VAG i Diego nie rejestrują błędów.
Co już zrobiłem:
Zamieniłem moduły, ale nadal wypada 2 cylinder – czyli nie moduły
Zamieniłem cewki cylindrów 2 <->1 ale nadal wypada na 2
Zamieniłem świece 2 <-> 1 ale nadal wypada na 2
Po zamianie świec na 1 częściej widziałem znikome wypadania, więc dałem nowe świece NGK bur6efsz. Na świecach starych najechane miałem 42000 km.
Po wymianie świec na benzynie jest jakby lepiej, w kanale 19 nie mam już wypadania na innych cylindrach, natomiast na 2 zdarzają się wypadnięcia 4-11 w cyklu pomiarowym, czyli coś około 2 minut. Niby mało wypadnięć, ale nadal czuję lekkie telepanie na wolnych obrotach.
Nadal po włączeniu centralką sterownika LPG zaczyna mocno telepać i w kanale 19 cylinder 2 zlicza mi np 80 wypadnięć pozostałe cylindry mają 0 lub 1.
Jak wyłączam centralką sterownik LPG jeszcze chwile mocniej telepie, a potem wraca do lekkiego telepania i licznik w kanale 19 zlicza już bardzo wolno 4-11 wypadnięć. Jak już jest ciepły silnik, wtedy po wyłączeniu centralką sterownika LPG w kanale 19 potrafi nie pokazać już wypadania na 2.
Przy przejściu na zasilanie gazem w kanale 19 zlicza tak samo jak tylko przy włączeniu centralką sterownika LPG. Sterownik LPG nie widzi błędów, vag też nie widzi. Jak dłużej pojeżdżę na LPG wyskakuje kontrolka KAT i ABS (czyli norma w takim stanie) wtedy vag rejestruje wypadanie 2 zapłonu.
Zauważyłem, że akurat na 2 cewce dla jednego z idących przewodów, monter od LPG zrobił przecięcie, żeby podłączyć brązowy przewód, który musi iść do szarej wtyczki sterownika LPG (widać to konieczne podłączenie na schemacie). Nie wiem czy to ważne, ale piszę że akurat ten brązowy przewód jest pod cewką 2 tą, której cylinder wypada. Sprawdziłem to przecięcie i jest zaizolowane, lutowanie trzyma.
Koledzy co sugerujecie:
1. nieszczelny 2 wtryskiwacz paliwowy powoduje wypadanie zapłonu? Np ten wtrysk PB zasysa lewe powietrze lub zalewa benzyną, dlatego czuć było benzynę w czasie jazdy. Czy jeśli włączam gaz, ale jeszcze nie przechodzę na gaz to już 2 wtrysk PB mógłby zakłócać pracę sterownika LPG mając jakiś „zły” opór/sygnał, np. będąc poza skalą dostosowania mieszanki, bo ssie lewe powietrze i dlatego częściej widzę wypadanie 2 zapłonu? Czy w VAG można sprawdzić jakie są dostosowania mieszanki, może byłoby wtedy widać że dla 2 wtrysku komp ECU auta daje nienormalne dawki benzyny?
Wniosek: wymienić, szukać uszczelnienia 2 wtrysku PB ?
2. Kłaść drugi przewód od czarnej wtyczki sterownika LPG do 2 wtryskiwacza benzynowego, w celu wyeliminowania zwarcia tego pierwotnego przewodu? Ale czy jeśli było by tam zwarcie na tym przewodzie do 2 PB, to czy nie powinien tak samo często wypadać 2 zapłon na zasilaniu benzynowym, dlaczego tylko po samym włączeniu LPG tak mocno telepie i jest dużo wypadnięć 2 cylindra.
3. Problem ze sterownikiem LPG, robi jakieś zwarcie dla wtryskiwacza 2 PB ? Niestety chyba na podmiankę nie znajdę już Diego 1.3 . Samo wyłączenie sterownika LPG zmniejsza telepanie i wypadania 2 cylindra, więc w momencie gdyby sterownik LPG robił zwarcie dla wtrysku 2 PB (ma przecież do niego swój przewód), to czy nie powinno to powodować tej samej złej pracy 2PB i cylindra na benzynie? Dlaczego tylko włączenie sterownika zwielokrotnia wypadania 2 zapłonu, nawet bez przechodzenia na zasilanie LPG.
Proszę o opinię.