Strona 1 z 2
[D2 02 W12
] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!
: 05 lip 2015, 16:43
autor: bobasgoleniow
Witam mam taki problem ,że skacze mi temperatura płynu na wskaźniku do 120 stopni ale nie nagle na początku jazdy trzyma 90 stopni tak jak powinno być i nagle wskazówkę ciągnie na 120.Staję gaszę autko i nic się nie dzieje pod maską nie ma jakiś dziwnych odgłosów bulgotania czy skwierczenia gotującego się płynu.Włączam zapłon nie odpalając auta i wskazówka w miarę szybko wraca na 90 stopni.Jadę dalej i za jakiś czas powtarza się to z silnikiem W12 nie jestem jeszcze tak oblatany wię może ktoś z was wie o co kaman.
W silniku mam jedyny tylko błąd:
17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00--
Jakieś pomysły? Jeżeli fizycznie się nic nie dzieje pod maską z taką temperaturą to może jakiś czujnik przy termostacie?Ale to tylko moje domysły

: 05 lip 2015, 17:16
autor: r4q
A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą

więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu
: 05 lip 2015, 18:19
autor: uszek
Raczej termostat z całą obudowa do wymiany. Mozesz jeszcze sprawdzić przewody elektryczne do niego oraz sama wtyczke czy nie jest przysniedziała. Niestety jest to termostat elektryczny.
: 05 lip 2015, 18:24
autor: jacek
Nie wiem jak w D2 ale w D3 W12 na pewno do wymiany byłby termostat.
: 05 lip 2015, 18:35
autor: bobasgoleniow
r4q pisze:A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą

więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu
A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?
: 05 lip 2015, 18:50
autor: pepi
termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one
: 05 lip 2015, 19:26
autor: dice111
Termostat, niestety ASO i zwiazane z tym koszta... W12 jest strasznie wrazliwa na wysokie temperatury.
: 05 lip 2015, 19:41
autor: bobasgoleniow
pepi pisze:termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one
Działają.
: 05 lip 2015, 19:47
autor: bobasgoleniow
Jeden kolega tu na forum opisywał wymianę termostatu w ASO koszt 2850PLN jak dobrze kojarzę.Ale to D3 było a koszt samego termostatu około 1500PLN.Wymieniał będę sam to koszta powinny być niższe

: 05 lip 2015, 20:09
autor: michalwruszak
Cena powala - 2000zl netto bez rabatu za termostat - wg moich info kiedyś były zamienniki firmy BEHR
: 05 lip 2015, 20:56
autor: r4q
bobasgoleniow pisze: A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?
Właśnie w tym wypadku płynu też nie wywalało, za to test na obecność CO2 w płynie wskazał na to, że uszczelka bo objawów zewnętrznych nie było... Ale powtarzam raz jeszcze, że nie chcę straszyć - to było 4.2 więc inny motor a z tego co widzę to i termostat to grubsza sprawa u Ciebie i mam nadzieję, że na tym się skończy a oby i nawet bez wymiany bo pamiętam Twoje autko z mini spota w Szczecinie i szkoda takiej ładnej W12, żeby jej się jakaś krzywda działa

: 05 lip 2015, 21:02
autor: uszek
07D121111P prawdopodobnie ta czesc do wymiany nowa sztuka ok 2300zł w serwisie, uzywana na allegro 600 zł
Zamienniki
TM7105 - BEHR THERMOT-TRONIK
TM7105 - MAHLE ORIGINAL
http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-4D8- ... 1079255713
: 05 lip 2015, 21:27
autor: chicken20091986
Panowie u mnie rośnie temp. do 100st. i nie wiem czy więcej bo gasiłem auto jak załączam klimę i stoję w korku . Na trasie jest wszystko ok wisko nowe behr jak klima wyłączona to na postoju same wisko sobie radzi bez elektrycznego a na zewnątrz 35st. i wtedy cała chłodnica ma jedną temp. dosyć gorąca a jak uruchomi się elektryk po włączonej klimie to tak zasuwa że chłodnica po jego stronie jest chłodna a po stronie wisko gorąca a auto łapie temp. co może być powodem ??
- układ odpowietrzony
- nowe wisko BEHR
- elektryk chodzi na wszystkich biegach
- płyn nie zanieczyszczony ( w sumie jak uszczelka by poszła to non stop by się grzał)
- korek zbiorniczka nowy
- między chłodnicami czysto
- pompa goni płyn
Dziwny przypadek

: 05 lip 2015, 22:06
autor: pebo
To może albo chłodnica jest już zakamieniona/zanieczyszczona albo połamane klapki zamykające wokół chłodnicy i powietrze zmyka gdzieś po bokach.
: 05 lip 2015, 22:25
autor: danishow
bobasgoleniow pisze:17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00
Błąd ewidentnie z termostatu. U Ciebie jest on sterowany elektrycznie tj. ma wbudowaną grzałkę, sprawdź kable i zmierz oporność elementu grzewczego ...wiążę się to niestety z demontażem kolektora ssącego.