Strona 1 z 2

[D2 02 W12 ] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!

: 05 lip 2015, 16:43
autor: bobasgoleniow
Witam mam taki problem ,że skacze mi temperatura płynu na wskaźniku do 120 stopni ale nie nagle na początku jazdy trzyma 90 stopni tak jak powinno być i nagle wskazówkę ciągnie na 120.Staję gaszę autko i nic się nie dzieje pod maską nie ma jakiś dziwnych odgłosów bulgotania czy skwierczenia gotującego się płynu.Włączam zapłon nie odpalając auta i wskazówka w miarę szybko wraca na 90 stopni.Jadę dalej i za jakiś czas powtarza się to z silnikiem W12 nie jestem jeszcze tak oblatany wię może ktoś z was wie o co kaman.
W silniku mam jedyny tylko błąd:

17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00--

Jakieś pomysły? Jeżeli fizycznie się nic nie dzieje pod maską z taką temperaturą to może jakiś czujnik przy termostacie?Ale to tylko moje domysły <bezradny>

: 05 lip 2015, 17:16
autor: r4q
A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą :/ więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu

: 05 lip 2015, 18:19
autor: uszek
Raczej termostat z całą obudowa do wymiany. Mozesz jeszcze sprawdzić przewody elektryczne do niego oraz sama wtyczke czy nie jest przysniedziała. Niestety jest to termostat elektryczny.

: 05 lip 2015, 18:24
autor: jacek
Nie wiem jak w D2 ale w D3 W12 na pewno do wymiany byłby termostat.

: 05 lip 2015, 18:35
autor: bobasgoleniow
r4q pisze:A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą :/ więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu
A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?

: 05 lip 2015, 18:50
autor: pepi
termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one

: 05 lip 2015, 19:26
autor: dice111
Termostat, niestety ASO i zwiazane z tym koszta... W12 jest strasznie wrazliwa na wysokie temperatury.

: 05 lip 2015, 19:41
autor: bobasgoleniow
pepi pisze:termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one
Działają.

: 05 lip 2015, 19:47
autor: bobasgoleniow
Jeden kolega tu na forum opisywał wymianę termostatu w ASO koszt 2850PLN jak dobrze kojarzę.Ale to D3 było a koszt samego termostatu około 1500PLN.Wymieniał będę sam to koszta powinny być niższe <boisie>

: 05 lip 2015, 20:09
autor: michalwruszak
Cena powala - 2000zl netto bez rabatu za termostat - wg moich info kiedyś były zamienniki firmy BEHR

: 05 lip 2015, 20:56
autor: r4q
bobasgoleniow pisze: A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?
Właśnie w tym wypadku płynu też nie wywalało, za to test na obecność CO2 w płynie wskazał na to, że uszczelka bo objawów zewnętrznych nie było... Ale powtarzam raz jeszcze, że nie chcę straszyć - to było 4.2 więc inny motor a z tego co widzę to i termostat to grubsza sprawa u Ciebie i mam nadzieję, że na tym się skończy a oby i nawet bez wymiany bo pamiętam Twoje autko z mini spota w Szczecinie i szkoda takiej ładnej W12, żeby jej się jakaś krzywda działa :)

: 05 lip 2015, 21:02
autor: uszek
07D121111P prawdopodobnie ta czesc do wymiany nowa sztuka ok 2300zł w serwisie, uzywana na allegro 600 zł
Zamienniki
TM7105 - BEHR THERMOT-TRONIK
TM7105 - MAHLE ORIGINAL

http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-4D8- ... 1079255713

: 05 lip 2015, 21:27
autor: chicken20091986
Panowie u mnie rośnie temp. do 100st. i nie wiem czy więcej bo gasiłem auto jak załączam klimę i stoję w korku . Na trasie jest wszystko ok wisko nowe behr jak klima wyłączona to na postoju same wisko sobie radzi bez elektrycznego a na zewnątrz 35st. i wtedy cała chłodnica ma jedną temp. dosyć gorąca a jak uruchomi się elektryk po włączonej klimie to tak zasuwa że chłodnica po jego stronie jest chłodna a po stronie wisko gorąca a auto łapie temp. co może być powodem ??


- układ odpowietrzony
- nowe wisko BEHR
- elektryk chodzi na wszystkich biegach
- płyn nie zanieczyszczony ( w sumie jak uszczelka by poszła to non stop by się grzał)
- korek zbiorniczka nowy
- między chłodnicami czysto
- pompa goni płyn

Dziwny przypadek :/

: 05 lip 2015, 22:06
autor: pebo
To może albo chłodnica jest już zakamieniona/zanieczyszczona albo połamane klapki zamykające wokół chłodnicy i powietrze zmyka gdzieś po bokach.

: 05 lip 2015, 22:25
autor: danishow
bobasgoleniow pisze:17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00
Błąd ewidentnie z termostatu. U Ciebie jest on sterowany elektrycznie tj. ma wbudowaną grzałkę, sprawdź kable i zmierz oporność elementu grzewczego ...wiążę się to niestety z demontażem kolektora ssącego.