Strona 1 z 3
[D2 94 4.2PB/LPG
] Wymiana oleju w silniku
: 16 kwie 2010, 11:52
autor: tommi
mam pytanie i dylemat czy wymienic olej w silniku czy sam filtr a moze nic? Jak kupilem auto to mialo 311 tys, wymiana miala byc przy 321 tys teraz mam 326 tys czyli zrobilem na tym oleju 15 tys i przez ten okres dolalem do silnika okolo 8 litrow oleju wiec pytanie czy jest sens wymieniac ten olej a moze sam filtr wymienic? Prosze o sugestie w tej sprawie.
: 16 kwie 2010, 12:30
autor: Rapik
Kuurcze, a nie masz wrażenia że silnik trochę za dużo tego oleju 'zjadł' ?
"Fałki" mają tendencję do brania oleju, ale nie w takich hurtowych ilościach..
Nie kopci zbyt mocno ?
: 16 kwie 2010, 12:59
autor: tommi
nie kopci, mam maly wyciek spod miski. Czy duzo? Hmm... to daje 0,5 litra na tysiac km a to przy v8 normalny wynik
: 16 kwie 2010, 15:43
autor: mycha
jaki olej lałeś kolego? syntetyk czy półsyntetyk? kolega który handluje olejami powiedział mi kiedyś że np. do silnka kóry śmigał na półsyntetyku i
ma najechane z 200 tysi wlanie np. syntetyka może (ale nie musi) spowodować większe zużycie oleju a także ew. wycieki lub pocenie bo sytetyk ma lepsze właściwości myjące , ale wszystko zależy od stanu osiołka, ja bym wymienił olej, filtr oleju i powietrza tak jak to sie utarło i raczej bym nie kombinował :-)
: 16 kwie 2010, 17:09
autor: dice111
Jak to żre tyle oleju to nie ma sensu go wymieniać, wymienia się "sam".
Ale proponowałbym jednak sprawdzić dlaczego tak się dzieje
.
: 16 kwie 2010, 18:32
autor: tommi
leje castrola 15w40. A wy ile dolewacie oleju na 1000 km?
: 16 kwie 2010, 20:24
autor: dice111
: 17 kwie 2010, 06:33
autor: toom_ek
wymieniam co 12000 olej i filtr powietrza, ale oleju nie dolewam nic od nowości był zalany półsyntetykiem castrol powertec,
: 18 kwie 2010, 12:46
autor: tommi
w mojej instrukcji jest napisane do 0.7 na 1000 km wiec ja sie mieszcze w normie i nie ma co panikowac, moj ojciec ma tuarega v10 tdi i dolewa wiecej niz ja a auto ma 2 lata i wcale nie swiadczy to o zuzyciu silnika. Ale panowie pytanie bylo inne- czy w tym wypadku mam wymienic sam filtr czy nic nie ruszac?
[ Dodano: 2010-04-18, 12:50 ]
tak nawiasem zapytam: jak jest z wymiana uszczelniaczy w 4.2? Jakie koszta czesci + robota?
: 18 kwie 2010, 14:01
autor: tomekzabrze
hmm mineralny olej do takiego silnika no niezle:)
taki olej i dolewanie w takich ilosciach to ostatnio w maluchu mialem, a jak koledzy wyzej pisali polecilbym ci sprawdzenie dlaczego tyle tego oleju zjada a nie zastanwiaj sie nad wymiana filtra, w instrukcji pisze do 0.7 ale v8 zjada duze ilosci oleju jak sie caly czas depta a jak sie jezdzi normlanie do takiego zuzycia niema, a watpie zebys caly czas mial gaz w podloodze bo oprocz takiej ilosic oleju zjadalaby okolo 35l na 100km
: 18 kwie 2010, 14:52
autor: tommi
to fachura jestes nie z tej ziemi. Gdybys sie choc troche znal to bys wiedzial co to jest castrol edge i na jakich polkach stoi a po drugie wydaje sie ze przy przebiegu 327 tys km taki mineral jest stosowny ale twoja pewnie ma najechane 180 tys km jak u wiekszosci i jezdzi na syntetyku. Nie prosilem o prawienie kazan i moralow a o prosta rade. To ile spala oleju czy co z tym robi to moja sprawa i dopoki mnie stac to bede lal ile trzeba bedzie. Co do malucha to moj maluch oleju nie bral i nie wywalal go nigdzie a co do jazdy to jezdze dynamicznie.
: 18 kwie 2010, 16:09
autor: tomekzabrze
sprzedaje czesci moze nie dlugo bo okolo 5 lat .....ale powiedz mi skad ty wziolas castrola edge 15w 40 ? bo szczerze takiego niegdy nie widzialem ......podziel sie swoja wiedza:) i akurat wiem na jakich polkach stoi
............... pogadaj z "fachurami" to ci tez zaleca ze do aut z hydraulicznymi popychaczami ogolnie mineralow sie nie poleca co najwzyej polsyntetyk. dlatego auta 327tys to nic, jak dla mnie to mozesz i slonecznikowy nalac
skoro dales posta co do oleju i jak napisales ile ci bierze to ci sie doradza abys conieco sprawdzil a skoro wolisz dolewac i wali cie stan silnika to nie zmieniaj oleju ani filtra tylko dolewaj az auto ci stanie.... mysle ze temat moze isc do zamknieca skoro wlasciciela nie intresuje stan silnika i niechce sluchac kazan i porad itp itd..
p.s. a moja ma nejchane 226tys i jezdzi oczyyscie na pelnym syntetyku
patrzac na twoje oszczednosci nie zycze nikomu auta po tobie pozdro
: 18 kwie 2010, 19:28
autor: tommi
mam cie gleboko w d... i nie zabieraj glosu w moich tematach
[ Dodano: 2010-04-18, 20:24 ]
co ty chlopie pieprzysz,przeczytaj dokladnie co napisalem.
Rok temu kupilem auto ktore mialo zalane 15w40 castrol edge i teraz powinienem go wymienic a skoro przez rok zrobilem 15 tys km i wlalem okolo 8 litroa a okolo znaczy ze moze wlalem 6,5 litra badz 9 litrow- nie pamietam wiec zapytalem co mam zrobic. Moj samochod jest w swietnym stan technicznym i wizualnym i niejeden chcialby go kupic uwierz mi tommi gownami nie jezdzi (mam to po ojcu) :mrgreen:
MorgothV8: hamuj się trochę bo warningi polecą...
: 18 kwie 2010, 23:49
autor: dice111
Zluzuj poślady.. tomekzabrze dobrze Ci napisał, a Ty się niepotrzebnie napinasz.
Jak żre, niech żre skoro masz takie podejście, niech mu na zdrowie idzie. Nie wymieniaj.
PS - nie ma Edge'a 15w40, jeśli Castrol to pomyliłeś z GTXem bądź Magnatec'em.
: 19 kwie 2010, 13:14
autor: tommi
faktycznie moj blad to jest GTX i o co caly raban. W ramach przeprosin stawiam bronka. Co z tym zrobic teraz? Na polsyntetyka raczej nie ma co przechodzic. Miska mokra,patrzylem dzis i dupa.