Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie kolektora ssącego

: 23 lip 2015, 12:50
autor: pavel44
Witam. Mam pytanie odnośnie kolektora ssącego. Czy w naszych silnikach 4.2 gromadzi się dużo nagaru w kolektorze ssącym oraz czy jest sens go wogule czyścić ? Z góry dziękuje za odp.

: 23 lip 2015, 12:54
autor: Gość
To nie FSI więc jako takiego nagaru w ilościach przesadnych nie gromadzi ale....potrafia sie zapiekac klapki i luzowac takie małe śrubki w środku więc jeżeli masz checi to rozłup go i po prostu zrób mu serwis :)

: 23 lip 2015, 12:58
autor: Preston81
zalezy od oleju na ktorym auto jezdzilo ..., zobacz czy gruchy ci dzialaja najpierw

: 23 lip 2015, 12:59
autor: michalwruszak
Mój był dość zasyfiony więc oczywiście polecam profilaktycznie tam zajrzeć i zobaczyć co się dzieje .

: 23 lip 2015, 13:26
autor: Gość
Gruchy to jeszcze nie katastrofa bo na spocie to sie da zrobić :D

: 23 lip 2015, 14:10
autor: pavel44
Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu. Gruszki chodzą bez problemu. Olej to motul 8100 xcess 5w40. Dzięki za odp koledzy <hihi>

: 23 lip 2015, 16:50
autor: pepi
przerost formy nad treścią ale kto bogatemu zabroni ;)

: 23 lip 2015, 19:32
autor: krzychu22.p1i
Warto rozkręcić i te małe śrubki w środku dokręcić. W moim jak robiłem wkrętki to wszystkie były luźne ale 2 górne ekstremalnie <onie> Kupiłem na zapas 2 górne części kolektora i w nich też były poluzowane więc to nie losowość przypadku..

: 24 lip 2015, 01:50
autor: FOSS
pavel44 pisze:Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu.
Pewnikiem sporo zależy od oleju ale FSI to "kopalnia węgla brunatnego" <boisie>

Tu fotki jakiegoś jednego 4.2FSI co na zegarach miał jakieś 320kkm.
Nie wiem czy ktoś to kiedyś wcześniej czyścił - ja tego nie ruszałem bo z innym tematem to do mnie przyjechało ale ciekawie wyszła kompresja jak na tak zasyfione zawory: 15*12*13,5*15,5*13,5*7,5*14*14

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jeżeli ktoś ma coś takiego również w silniku MPI to szczerze współczuję.
Kilka dni temu rozbierałem właśnie kolektor w jednym klubowym 4.2MPI - jutro wstawię fotki jak tam było czysto ;)

: 24 lip 2015, 16:51
autor: pavel44
Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić?

: 24 lip 2015, 20:27
autor: FOSS
pavel44 pisze:Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić?
O ile jest zasyfiony jak ten powyżej z 4.2FSI to tak.


A poniżej inny kolektor dolotowy który obiecałem - tu klubowe 4.2MPI i zdjęcia zrobione przed czyszczeniem więc jak widać czyścić nie było zbytnio co ;)

Obrazek Obrazek

: 28 lip 2015, 14:21
autor: Przemcioo
FOSS, Ile nalotu ten kolektor ma z MPI? Ladnie to wygląda a podejrzewam, że z 300 trzaśnięte ?

: 10 gru 2018, 17:44
autor: jkliman
Orientuje się ktoś gdzie można zdobyć osłony osi klapek/przekładki z tworzywa do 4.2mpi bfm? Na focie od FOSSA widać takie jasne, białe. Rozebrałem kolektor do czyszczenia i te przekładki sprawiają wrażenie zużytych, stwardniałych, mają nadmierny luz na osiach oraz mocowaniach do obudowy. Grzechoczą i wyglądają jakby się miały zaraz rozpaść.