Strona 1 z 1
[D2 00 4.2PB/LPG
] Czyszczenie kolektora ssącego
: 23 lip 2015, 12:50
autor: pavel44
Witam. Mam pytanie odnośnie kolektora ssącego. Czy w naszych silnikach 4.2 gromadzi się dużo nagaru w kolektorze ssącym oraz czy jest sens go wogule czyścić ? Z góry dziękuje za odp.
: 23 lip 2015, 12:54
autor: Gość
To nie FSI więc jako takiego nagaru w ilościach przesadnych nie gromadzi ale....potrafia sie zapiekac klapki i luzowac takie małe śrubki w środku więc jeżeli masz checi to rozłup go i po prostu zrób mu serwis

: 23 lip 2015, 12:58
autor: Preston81
zalezy od oleju na ktorym auto jezdzilo ..., zobacz czy gruchy ci dzialaja najpierw
: 23 lip 2015, 12:59
autor: michalwruszak
Mój był dość zasyfiony więc oczywiście polecam profilaktycznie tam zajrzeć i zobaczyć co się dzieje .
: 23 lip 2015, 13:26
autor: Gość
Gruchy to jeszcze nie katastrofa bo na spocie to sie da zrobić

: 23 lip 2015, 14:10
autor: pavel44
Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu. Gruszki chodzą bez problemu. Olej to motul 8100 xcess 5w40. Dzięki za odp koledzy

: 23 lip 2015, 16:50
autor: pepi
przerost formy nad treścią ale kto bogatemu zabroni

: 23 lip 2015, 19:32
autor: krzychu22.p1i
Warto rozkręcić i te małe śrubki w środku dokręcić. W moim jak robiłem wkrętki to wszystkie były luźne ale 2 górne ekstremalnie

Kupiłem na zapas 2 górne części kolektora i w nich też były poluzowane więc to nie losowość przypadku..
: 24 lip 2015, 01:50
autor: FOSS
: 24 lip 2015, 16:51
autor: pavel44
Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić?
: 24 lip 2015, 20:27
autor: FOSS
: 28 lip 2015, 14:21
autor: Przemcioo
FOSS, Ile nalotu ten kolektor ma z MPI? Ladnie to wygląda a podejrzewam, że z 300 trzaśnięte ?
: 10 gru 2018, 17:44
autor: jkliman
Orientuje się ktoś gdzie można zdobyć osłony osi klapek/przekładki z tworzywa do 4.2mpi bfm? Na focie od FOSSA widać takie jasne, białe. Rozebrałem kolektor do czyszczenia i te przekładki sprawiają wrażenie zużytych, stwardniałych, mają nadmierny luz na osiach oraz mocowaniach do obudowy. Grzechoczą i wyglądają jakby się miały zaraz rozpaść.