Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu - analiza logów

: 06 sie 2015, 10:42
autor: -pawlo111
Witam.

Wypada mi zapłon ewidentnie słychać no i telepie nadwoziem.

Udało mi się podpiąć VAGA

Przed podpięciem zrobiłem reset aku, i sprawdzałem na samej benzynie (jest też sekwencja lpg)

Po sczytaniu trochę tego wyskoczyło ale po skasowaniu powraca kilka błędów.

po 1 odczycie:
18010 - coś z napięciem - był aku rozłączany ale po skasowaniu nie powrócił
16530 - sonda
17541 - sonda?
17978 - immo
16500 - czujnik temp
16689 - brak zapłonu cylinder 5

17817
p1409 35-10

po skasowaniu powraca:

16684 ???
16689 - zapłon cyl.5
16538 - sonda

dalej: auto na benzynie chodzi - złapało 90st.
Po skasowaniu zostaje cały czas:
16538 - sonda
17541 - sonda?

nie wybija na zagrzanym silniku 16689 - brak zapłonu 5 cylinder ale silnik dalej kuleje - ewidentnie zapłon wypada ale komp nie pokazuje....

Dzisiaj będę miał cewki na podmiankę.

Co radzicie? co jeszcze posprawdzać - jakie grupy? w vagu się umiem poruszać ale siedziałem głównie w TDI a 4.2 V8 dopiero się uczę.

Sondy są 2 - jak sprawdzić która? co da odłączenie? czy sonda ma wpływ na nierówną pracę itp.

Aha dodam jeszcze że jest sekwencja - do przeglądu (auto kupione i podejrzewam że nikt tam nie zaglądał dłuższy czas) na LPG też wypadają zapłony i jest nierówna praca.

: 06 sie 2015, 10:56
autor: tutenhamon
Podmień świece ,może świeca ,podmień cewkę może cewka no i moduły też podmień to już na końcu . Moduły masz pod plastikiem nad prawym nadkolem po str. pasażera .Po każdej podmianie sprawdź na kompie błędy czy przeskoczyło na cylinder podmieniany ja takie rzeczy robię na słuch . Zamknij zawór gazu i naprawę przeprowadzaj tylko na benzynie ,po naprawie pojeździj tez tylko na benzynie .

: 06 sie 2015, 11:19
autor: -pawlo111
świeczki nowe 8 sztuk Boscha - ale przed wymianą też się działo to samo na starych.

: 06 sie 2015, 13:11
autor: karol208
Wypuść ciśnienie z układu lpg. może wtryski na piątym cylindrze puszcza ci LPG.

Podmiana cewek ew zamiana wtrysku lpg jak i benzynowego

: 06 sie 2015, 13:50
autor: gonias
Zakręć butlę LPG, pojeździj na samej benzynie z min 50km. Wykasuj błędy i wtedy zobacz czy wciąż wypada zapłon, u mnie było podobnie i winowajcą były puszczające wtryskiwacze gazu.

: 06 sie 2015, 14:47
autor: karol208
Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL.

: 06 sie 2015, 14:50
autor: -pawlo111
gonias, no dobra ale co się działo u ciebie na samej benzynie?

: 06 sie 2015, 15:45
autor: Gość
karol208 pisze:Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL.
Dokładnie 200m jazdy i LPG wypalone z układu :)

: 06 sie 2015, 20:35
autor: -pawlo111
cewka wymieniona - co prawda z 2.7 Bi ale działa i chodzi OK.

VAG pokazuje tylko co jakiś czas po skasowaniu błędy sondy

: 06 sie 2015, 23:06
autor: tutenhamon
Widział pan? na kolei po kolei jak to mówią Poleć troszkę w trasę może się sonda uspokoi Chociaż mój pochodził na postoju z 30 minut i już błąd nie powrócił

: 07 sie 2015, 07:08
autor: karol208
Apophis pisze: Dokładnie 200m jazdy i LPG wypalone z układu :)
Nie wypalisz nigdy LPG do końca. Zawsze zostanie w układzie ciśnienie zbliżone do minimalnego w programie.

: 07 sie 2015, 10:06
autor: gonias
-pawlo111 pisze:gonias, no dobra ale co się działo u ciebie na samej benzynie?
Był problem z odpalaniem na zimnym, ogólnie czy na benzynie czy na lpg telepało nim na postoju ciągłe wypadanie zapłonu, na początku na 2 cylindrach, potem już nieregularnie się powtarzało na wszystkich. Dlatego zakręciłem butlę i wyłączyłem gaz, przez pierwszy dzień nie było różnicy, ale wciąż jeździłem na samej benzynie, przejechałem ogólnie z ponad 100-150km i już więcej zapłon nie wypadł ani nie wyskoczył CAT. Diagnoza była prosta listwa wtryskiwacza gazu puszczała i takie były tego efekty.
karol208 pisze:Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL.
Dokładnie samo nic nie da, samo zakręcenie butli jest tylko dla pewności by gas nie leciał. Jazda na samej benzynie by wszystkie resztki gasu dopalić.

: 07 sie 2015, 16:02
autor: ernesto
Ale jak przełączy na Petrol i będzie na nim śmigał to lpg nie powinno załączać elektrozaworów. Wtedy wystarczy odkręcić przewód między reduktorami a listwą i spuścić pozostałości lpg. Ostrożnie bo układ jest pod ciśnieniem. Ja u siebie odkręcam zazwyczaj przy filtrze fazy lotnej.

: 09 sie 2015, 23:30
autor: -pawlo111
Temat powrócił dzisiaj - wypadanie zapłonu, kuleje i migająca kontrolka CAT

zawrotka do domu i podłaczam vaga:

16538 sonda
17541

17978
16694

16690 przerwa zapłonu 6 cyl - ostatnio zmieniana tam cewka =i 2 dni spokoju = ale teraz ciekawostka - po skasowaniu błędów auto chodzi bez problemu - jakieś 10-30km i to samo - podłączam i identyczne błędy = kasuje i jest ok =jazda mieszana PB i LPG.

Co teraz? moduł? jeśli wypada na 6 garcku to który to moduł?
czy może wina LPG? jechać do gazowników najpierw - niech dają nowe filtry i wyregulują????

czy sonda tak robi?

wydaje mi się że jak bardziej cisnę po gazie to szybciej wyskakuje CAT

kupię moduły jak by ktoś miał - 1 lub 2 nawet

w każdym razie cewkę wykluczam - jak by była uwalona to kasowanie błędów by nie pomagało.

: 10 sie 2015, 06:22
autor: ernesto
Ale jak? Jeździłeś na samej benzynie i problem powracał ? Czy powraca tylko na gazie ?
Ja bym się czepił gazu. Podjechał do gazownika i sprawdził co w trawie piszczy. Może wtryskiwacz nie wyrabia.
Sonda wywala błąd jak jest problem z niewłaściwą dawką. Za bogato lub za ubogo.
ECU za jej pomocą dawkuje odpowiednią ilością paliwa podpierając się przepływomierzem który liczy masę przepływanego powietrza.
Skoro układ zapłonowy pracuje prawidłowo: cewkę wymieniłeś, świeczki wymieniłeś to zostaje czepić się paliwa.
Skoro błąd wywala tylko na gazie to sprawa jest jasna.