Strona 1 z 1
[D2 01 4.2PB/LPG
] Wibracje na jałowym między 2000 - 3000o
: 14 sie 2015, 07:16
autor: ernieball
Witam.
Mam takie oto zjawisko.
Gdy na postoju dodam gazu (skrzynia w pozycji P lub N) to powyżej 2000obr/min pojawiają się dość mocno wyczuwalne drgania na całej budzie które to ustają powyżej 3000obr/min.
Czy ktoś może wie dlaczego się tak dzieje?
: 14 sie 2015, 10:09
autor: krzychu22.p1i
Na zimnym i ciepłym to samo?
: 14 sie 2015, 11:11
autor: Gość
W kazdej A/S 8 dokladnie przy 2 tys wyczuwam wibracje ale to są raczej lekkie i tylko na postoju je czuć. Jako że każda tak ma to nie jest to nic złego wg mnie. No ale skoro telepie ci budą to już kłopot.
Jedynym elementem ktory jest cięzki i wirujący jest sam konwerter i tu bym szukał problemu.
W czasie jazdy nie czujesz żadnych dziwnych zachowań?
: 14 sie 2015, 16:18
autor: ernieball
W czasie jazdy też mam drżenie ale myślę, że to od napędu , półosie, podpora itd...
W przyszłym tygodniu podniosę auto na podnośniku i będę obserwował co wibruje.
Może faktycznie te wibracje między 2000-3000obr/min i drżenie podczas jazdy ma związek z konwerterem.
Jeszcze jedna ważna sprawa, czasami słyszę też głuche pukanie z przodu auta jak stoję np. na światłach na "D".
: 14 sie 2015, 18:10
autor: Pawulon_90
tez mam te drgania po zmianie konwertera nic sie niezmienilo
: 14 sie 2015, 18:16
autor: ernieball
No właśnie, nie chcę się niepotrzebnie w koszty pakować.
Może ktoś coś jeszcze podpowie

: 14 sie 2015, 21:15
autor: ernesto
Drgania drganiami, tu czasami nie ma co liczyć na innych, tylko trzeba działać wspólnymi siłami. Jeden będzie miał uszkodzoną poduszkę, następny podporę, wahacze, zły skład mieszanki itp.
Ja też miałem drgania i rzucać chciałem już wszystko: podporę, przeguby, koła, opony, dystanse, skrzynię, poduszki i co się okazało ? Słabe ciśnienie gazu i robiło cyrki. Ja podejrzanego namierzyłem, teraz na spokojnie czeka mnie wymiana elektrozaworu.
: 15 sie 2015, 00:16
autor: Gość
ernesto pisze:Słabe ciśnienie gazu i robiło cyrki. Ja podejrzanego namierzyłem, teraz na spokojnie czeka mnie wymiana elektrozaworu.
A ja ci mówiłem polataj na PB a nie tylko na oparach
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 15 sie 2015, 04:31
autor: pepi
ja mam przy 140 delikatnie ale na obydwu paliwach

: 15 sie 2015, 09:31
autor: Gość
pepi, ja tez miałem-wywazyłem koła

: 15 sie 2015, 11:29
autor: ernesto
Apophis pisze:ernesto pisze:Słabe ciśnienie gazu i robiło cyrki. Ja podejrzanego namierzyłem, teraz na spokojnie czeka mnie wymiana elektrozaworu.
A ja ci mówiłem polataj na PB a nie tylko na oparach
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Skąd miałem wiedzieć skoro gazownik twierdził, że cisnienie jest bardzo dobre. Wyszło szydło z worka. Ciśnienie było dobre ale nie wystarczało na pracę na wysokich obrotach. Teraz mu już nie brakuje i czkawki się skończył.
A jazda na benzynie nic by mi nie dała. Gaz by się nie na prawił przez to przecie

: 15 sie 2015, 14:46
autor: beyer28
ernieball pisze:
Jeszcze jedna ważna sprawa, czasami słyszę też głuche pukanie z przodu auta jak stoję np. na światłach na "D".
To jest raczej głośno chodzący konwerter. Ale nie świadczy to o tym, że jest on do regeneracji. Ludzie z tym długie lata jeżdżą. Mój kolega z a6 już 5 rok z tym chula i nic złego oprócz 'cichego tykania' na d i r się nie dzieje.
: 15 sie 2015, 15:52
autor: ernieball
beyer28 pisze:ernieball pisze:
Jeszcze jedna ważna sprawa, czasami słyszę też głuche pukanie z przodu auta jak stoję np. na światłach na "D".
To jest raczej głośno chodzący konwerter. Ale nie świadczy to o tym, że jest on do regeneracji. Ludzie z tym długie lata jeżdżą. Mój kolega z a6 już 5 rok z tym chula i nic złego oprócz 'cichego tykania' na d i r się nie dzieje.
Cykaniem bym tego nie nazwał, raczej głuche pukanie ale nie zawsze to występuje.
Mówię o tym gdyż może mieć to związek z tymi wibracjami.
: 15 sie 2015, 17:08
autor: pepi
Apophis pisze:pepi, ja tez miałem-wywazyłem koła
-tylko że na zimowych to samo idealnie przy 140 to czuć