Strona 1 z 3
[S8 D2 98 LPG
] Brak zapłonu 1,2,3,4
: 17 sie 2015, 09:29
autor: gacuś
Witam, ostatnio zauważyłem, że na wolnych obrotach delikatnie telepie mi silnikiem, błędów żadnych nie pokazuje, ale jak wszedłem w grupy to wyskakują mi braki zapłonu cylinder 1,2,3,4
Na pozostałych jest ok. Czy ktoś może wie o co chodzi? Czego ew. szukać i czy przez to może być to telepanie?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
: 17 sie 2015, 09:34
autor: Bugalon
Sonde sprawdz, a konkretnie tą na pierwszym banku (B1S1). Jak będzie leżała to własnie pierwsza głowica będzie miała wypadania zapłonów.
: 17 sie 2015, 11:20
autor: gacuś
a jak mam to sprawdzić kolego bo nie bardzo wiem?zamieniłem moduły zapłonowe i dalej to samo,więc moduły wychodzi,że są ok.
: 17 sie 2015, 13:40
autor: majkaistefan
Witam!
gacuś pisze:a jak mam to sprawdzić kolego bo nie bardzo wiem?
-trzeba podlaczyc do komputera albo wymienic sonde na nowa bez sprawdzania...
Dla ulatwienia to napisz jeszcze na jakim paliwie to sie dzieje.
Stefan.
: 17 sie 2015, 15:31
autor: gacuś
sondy sprawdzone i są ok.spróbuję odpiąć aku,apotem pojeździć na samym pb,może mapy się rozjechały przez lpg?.
: 17 sie 2015, 15:33
autor: gacuś
majkaistefan pisze:Dla ulatwienia to napisz jeszcze na jakim paliwie to sie dzieje.
trzęsie mi delikatnie i na pb i na lpg.
: 17 sie 2015, 15:38
autor: ernesto
wykręć świece na początek. Świeca to takie magiczne stworzenie które Ci powie co się dzieje.
Jeśli będzie sucha to znaczy że nie dostaje paliwa. Jeśli mokra to wniosek że odłączony jest jeden rząd.
Mógł paść emulator. Auto ma sporadyczne wypadanie zapłonu czy chodzi jak C330 na benzynie i gazie ?
: 17 sie 2015, 15:45
autor: pepi
lewizna pewnie
: 17 sie 2015, 16:48
autor: gacuś
kiedys miałem wypadanie zapłonów,jak padła mi cewka,i wtedy ewidentnie trzepało buda i wywalało bład,a teraz nie pokazuje zadnych błedów,a na wolnych obrotach telepie minimalnie i to też nie zawsze.zaiwazyłem jeszcze,że jak puszczam pomalutku hamulec i auto zaczyna sie toczyć to robi delikatnego kangurka.
: 17 sie 2015, 16:49
autor: gacuś
pepi pisze:lewizna pewnie
lewe powietrze?kurcze,może coś w tym jest <hmm>tylko gdzie szukac?
: 17 sie 2015, 21:25
autor: pepi
na wolnych obrotach psikasz np w40 po wężykach itp i tam gdzie może być
i jak ją namierzysz to jest zmiana pracy motoru
: 18 sie 2015, 08:39
autor: gacuś
ok,to spróbuję tak zrobić.na razie jeżdzę na samym pb i tak jakby pomału sie uspakajało.
: 31 sie 2015, 21:00
autor: wawrzon28
Witam.
Ja borykam sie z podobnym problemem też wypadanie zapłonów na prawej głowicy ale tylko na zimnym silniku po nocy telepie nim i CAT się zapala. Lecz po przejechaniu około 5km problem znika gaszę i zapalam ponownie i jest OK. Próbowałem juz bez LPG i dalej to samo. Jak sprawdzic sondę lambda na VAG-COM 311? która grupa i który blok i co powinno sie tam wyświetlać.
Podpowiadali mi koledzy z forum ze czujnik spalania stukowego też może mieć wpływ na prace prawej strony silnika.
Proszę o wyrozumiałość wcześniej przed 4.2 miałem same diesle i benzyna narazie dla mnie to troche nie znany temat, ale człowiek uczy się całe życie
: 31 sie 2015, 22:01
autor: mdamian
wawrzon28, masz waga to zobacz czy masz błąd na 1 cylindrze , czy na 4 (jedna głowica) .
Jeśli na całej głowicy to znaczy że padł moduł .
Można to zweryfikować zamieniając moduły (bo są 2 , po 1 na stronę)
: 31 sie 2015, 22:13
autor: wawrzon28
ja mam błędy 16684,16685,16687,16686,16688. a z tego co juz się dowiedziałem to moduły nie są podzielone na strony tylko kolejnosc pracy silnika(cylindrów)