Strona 1 z 1
[D2 00 4.2PB/LPG
] Kolektory wydechowe
: 05 paź 2015, 21:55
autor: uszek
Chłopaki jakim momentem dokręca sie kolektory wydechowe? I czy da rade je dokrecic na włożonym silniku
PS. Nie moge wybrac taga do tematu.....
Poprawiłem

pozdrawiam ernesto
: 05 paź 2015, 23:25
autor: ernesto
Mateusz nie wiem jak to jest w FL-u ale w moim ABZ w kolektorach są przygotowane otwory pod klucz by go przełożyć i dokręcić.
Ciężko na pewno będzie bo i miejsca mało, ale czy da radę to zrobić na aucie
Możliwe, że dało by radę lecz stopień trudności jest ciężki spowodowany małym miejscem.
Nie raz się przekonałem, że dla chcącego nic trudnego. Lecz bywają przypadki, że trzeba sobie dorobić klucz, coś przyspawać, coś wygiąć lub przeszlifować by można było dostać się do upierdliwego miejsca.
Lepiej na spokojnie podejść do tematu.
Podjadę jutro na warsztat i zobaczy czy piszę coś w lekturach co do momentu dokręcenia.
No chyba, że ktoś już wcześniej coś wygrzebie

: 06 paź 2015, 00:16
autor: krzychu22.p1i
Kolektor do głowicy i tak samo kolektor do rury dokręcasz momentem 25Nm. Wg serwisu należy silnik bebeszyć.
: 06 paź 2015, 15:10
autor: Bugalon
Ja w swoim AKG (to samo co ABZ) odkręcałem i dokręcałem kolektory wydechowe na włozonym silniku. O ile ten ze strony kierowcy nie stanowi wielkiego problemu (oprocz jednej nakrętki tak naprawdę, nad którą trzeba się pogimnastykować) o tyle ten od strony pasazera będzie wymagać demontażu chłodniczki oleju (przynajmniej przy okazji mozna będzie zrobic uszczelnienie i oringowanie na gorccu)