Strona 1 z 1

[S8 D2 98 LPG ] Sondy na wolnych obrotach stoją max bogato

: 17 paź 2015, 18:49
autor: KamcioS8
Witam Panowie podczas ostatniego strojenia lpg wyszło (w vagu) że na wolnych obrotach sondy wiszą na 0,9V i korekty krótkie stają na -25 obydwie. Na lpg i na pb
Podczas jazdy sondy skaczą sobie elegancko i wszystko działa.
Po ustawieniu lpg tak by sondy pracowały i korekty krótkie bliskie zeru pojawia się wypadanie zapłonów i kiepska reakcja na gaz.

Ogólnie auto na lpg jeździ ok jedynie to ma delikatnie słabszą reakcje na gaz i czuć momentami że jest przylana czasami zafaluje obrotami przy dojazdach do skrzyżowania.
Na pb ubocznych skutków tych korekt i wskazań nie zaobserwowano.

Z góry dziekuję za wszystkie podpowiedzi.

: 17 paź 2015, 18:54
autor: Gość
Tez jestem ciekaw bo mam podobnie tylko że w losowych momentach na jałowym biegu owe sondy mi staja wraz z korektami i wywala wtedy babola o adaptacji przekroczonej. Silnik jedynie drży. Kilka wizyt u LPGowca nic nie dało bo nic nie wykazało i no wówczas autko nie miało zajawki.

U mnie jednak na PB to nie wystepuje.

: 18 paź 2015, 00:47
autor: Bugalon
a co sie dzieje z sondami przy jezdzie jak zrobisz korekty mieszanki na wolnych obrotach tak zeby miec zerowe korekty? Masz w sterowniku mapę ktora pozwala Ci ustawic czas otwarcia wtryskiwacza w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze i obrotow? Tam bym nagrzebal jesli sprawne są filtry gazowe fazy lotnej i cieklej.

: 18 paź 2015, 07:53
autor: marekp750
Odepnij na jakiś czas akumulator.
Zobacz czy wróciło do normy.

Czasami ECU ma zwieche i źle widzi sondy.

Grzanie sond sprawdź. Czy na grzałki idzie 12V.

: 18 paź 2015, 10:36
autor: brak
marekp750 pisze:Czasami ECU ma zwieche i źle widzi sondy.
Tylko to juz może być przyczyną u mnie. Sprawdziłem wszystko inne i to tylko sporadyczna zajawka.

: 19 paź 2015, 09:13
autor: KamcioS8
Bugalon pisze:a co sie dzieje z sondami przy jezdzie jak zrobisz korekty mieszanki na wolnych obrotach tak zeby miec zerowe korekty? Masz w sterowniku mapę ktora pozwala Ci ustawic czas otwarcia wtryskiwacza w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze i obrotow? Tam bym nagrzebal jesli sprawne są filtry gazowe fazy lotnej i cieklej.
Tak jak pisałem w pierwszym poście podczas jazdy sondy pracują prawidłowo,jeżeli wymusze mapą lpg prace sond na wolnych obrotach to silnik zaczyna kuleć i mieć jeszcze słabsza reakcje na gaz.

: 19 paź 2015, 09:55
autor: Bugalon
Ale pytalem co sondy pokazują pod obciążeniem jak ustawisz korekty zerowe na wolnych obrotach. Bo że Ci na wolnych kuleć zaczyna jak ustawisz zerowe korekty na wolnych to pisałeś

: 20 paź 2015, 08:30
autor: TMEA
ja miałem podobnie ale problem był w nieszczelności kolektora i uwalonym silniczku krokowym.