Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z szarpaniem przy przerzucaniu

: 19 paź 2015, 11:30
autor: spolprog
Witam,

Od pewnego czasu mam problem z szarpaniem skrzyni biegów. Wydaje mi się że jest to spowodowane pracą silnika. Ponieważ co jakiś czas gdy samochód toczy się leciutko nie czuć żadnego szarpnięcia. Jednak gdy czuć lekki opór w przyspieszaniu wtedy przy przerzucaniu z 3 na 4 jest takie jakby szarpnięcie. Gdyby to były problemy ze skrzynią to problem chyba byłby cały czas a nie co jakiś czas byłoby normalnie tak ? Na komputerze silnika i skrzyni brak błędów. Gdzie mogę szukać przyczyny ? Czy przyczyną mogą być świece ? Palić pali normalnie. Spotkał się już ktoś z takim problemem ? Czy mogę na którymś bloku sprawdzić pracę cylindrów i czy wszystkie pracują ?

: 19 paź 2015, 13:03
autor: pepi
na lpg i benzynie jest tak samo :]

: 20 paź 2015, 08:27
autor: TMEA
a sprawdzałeś błędy w sterowniku gazu? może tam coś się rozjechało.

: 20 paź 2015, 08:31
autor: Peter-s8
19 i 20 blok sprawdź





Pozdrawiam

: 20 paź 2015, 17:53
autor: spolprog
Sprawdzilem bloki 19,20 nie pokazuje żadnych wartości ale mam pytanie jakie powinny być obroty np stojąc na światłach ? Ponieważ wahają się między 560 a 600 czy powinny być takie ? Co do szarpania to tak na gazie i benzynie to samo jest i na jednym i 2 chyba że sprawdze sama benzynę jeszcze na dłuższym dystansie jakieś jeszcze rady pytania ? Błedow na sterowniku gazu nie sprawdzilem bo nie mam kabla do gazu czy gdzieś pokaże je na normalnym kablu ? Był jeden błąd na silniku ale to podań go jak będę na komputerze

: 21 paź 2015, 10:35
autor: TMEA
obroty widać że latają na obrotomierzu czy na kompie Ci wskazuje?

: 21 paź 2015, 12:11
autor: spolprog
TMEA pisze:obroty widać że latają na obrotomierzu czy na kompie Ci wskazuje?
Jak podłączyłem komputer to na jednym z bloków pokazuje raz 560 raz 600 i tak na zmiane. Na jałowym biegu obroty powinny być tak nisko ?

Bo jak się doda gazu to wracają na ok 900 na liczniku i się trzymają ale np jak stoje na światłach to pokazuje na podłączonym komputerze już tylko 560-600.

: 21 paź 2015, 12:26
autor: krzychu22.p1i
Jeśli się nie mylę to ABZ ma mieć od 720-800obr. Musisz sprawdzić szczelność dolotu, krokowca - oporność pomiędzy oboma pinami ma być 7-11ohm. Mechanicznie sprawność zaworu N71 sprawdzasz podłączając vaga i wykonując test wyjść, ściągasz w tym czasie zaślepkę i tłoczek musi się swobodnie przemieszczać. Jeśli coś nie gra to wymiana.

Jak odepniesz akku na godzinę i potem jeździsz na PB to jakie masz wolne obroty?