Strona 1 z 2

[S8 D2 00 ] Utrata mocy

: 12 lis 2015, 15:24
autor: Adr88ian
Witam koledzy.

Wczoraj byłem na hamowni swoją s8 i niesetny okazało się ze mam spory spadek 293 hp <bezradny> . Coś tam kiedyś słyszałem ze te silniki nie trzymają serii ale aż tylee ? Pomiar robiłem w VTG nie miałem czasu pogadać bo bardzo się spieszyłem ale na pewno tam wrócę na dalszą diagnozę. Tym czasem chciałby sie poradzić od czego zacząć aby go przywrócić do serii ? Co może być ewentualnie przyczyną ? Bardzo proszę o pomoc.

Jeżeli temat był poruszany proszę o link

Z góry wielkie dzięki .

Pzdr

: 12 lis 2015, 15:35
autor: Preston81
zjechane nastawniki dadza spadek mocy ale nie wiem czy az tak duzy , ja bym robil logi dynamiczne by to sprawdzic , a pomiar na hamowni tez sklanialbym sie ku dynamicznemu na rolkach jest wrecz smieszny i nie miarodajny w stosunku do rzeczywistości chocby przez brak oporu powietrza
btw wklej wykres jaki moment miales?

: 12 lis 2015, 17:49
autor: pepi
ja bym powiedział że dobry wynik :]
na drugiej będziesz miał 400 :]

: 12 lis 2015, 21:32
autor: krzychu22.p1i
Przepływka?

: 12 lis 2015, 21:37
autor: Adr88ian
Jutro wkleję wykres bo zostawiłem w biurze. Co do pomiaru to napewno nie jest błędny sprawdź firmę VTG i zobacz jakie samochody hamują I ile ludzi tam jeździ <jezyk2> Czy przyczyną moga byc zapachane katalizatory ? Przypomniało mi się ze coś takiego powiedział człowiek który sprawdzał moc

: 12 lis 2015, 21:59
autor: ernesto
- zapchany wydech
- przepływomierz
- przepustnica
- mechanizm zmiany długości kolektora ssącego
- filtr powietrza
- paliwo
- kondycja jednostki w stanie bardzo słabym
- układ paliwowy
itd

Przyczyn może być mnóstwo.
Puki nie zrobisz logów dynamicznych to jest wróżenie z fusów.

Na początek sprawdź czy pracują gruszki od kolektora ssącego z przodu auta i zrób test dynamiczny przepływomierza.

: 12 lis 2015, 22:23
autor: Adr88ian
Ok. Dzieki za info tak zrobię ;)

: 12 lis 2015, 22:51
autor: Adr88ian
A pamiętasz może grupy które trzeba zrobić ? Przepływomierz to 002 co jeszcze ?

: 12 lis 2015, 23:12
autor: ernesto
Grupa 2:
Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.

Takie małe ostrzeżenie, zrób jazdę testową na pomiarowym odcinku bo możesz utracić prawko już na drugim biegu.

Zrób również adaptację przepustnicy.

Gruszki kolektora ssącego powinny chodzić płynnie i gładko. Na wolnym silniku inaczej mówiąc na zgaszonym powinny być luźne, po odpaleniu powinny się wessać.
Jeśli tego nie robią to albo czeka Cie troszkę pracy z WD-40 w najgorszym wypadku rozkręcanie kolektora ssącego.

EDIT:
Tu masz troszkę o blokach pomiarowych
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-kondycja ... ?highlight
Tu z kolei troszkę o gruszkach
http://www.a8team.pl/d2-99-42pb-lpg-gru ... ?highlight

: 12 lis 2015, 23:38
autor: Adr88ian
Wielkie dzięki za pomoc <brawo> <chura> Jak zrobię pomiary dam znać ;)

: 13 lis 2015, 02:27
autor: FOSS
ernesto pisze:Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.
Dodam tylko małą poprawkę....

Jeżeli dysponujesz kompem i programem VCDS to pomiaru nie musisz dokonywać z pomocą osoby trzeciej. W VCDS jest funkcja zapisywania do pliku - ustawisz które parametry mają być czytane, włączasz nagrywanie i w drogę.

Wg. mnie jazdę testową powinieneś wykonać nie na Drive tylko w trybie ręcznej zmiany biegów Tiptronik.
Z 1 na 2 przerzucasz sam a potem to już jedziesz do końca z pedałem w podłodze nie ruszając skrzyni - przy maksymalnych obrotach dla danego biegu skrzynia sama zmieni bieg na wyższy a chodzi właśnie o podczytanie przepływki przy tych obrotach maksymalnych.


Jeżeli chcesz sprawdzić kondycję silnika to możesz jeszcze sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach - do pomiaru potrzeba oczywiście odpowiedniego sprzętu.

Poza tym sprawdzić kilka innych rzeczy, tak jak napisano tu już powyżej.

: 13 lis 2015, 06:58
autor: pepi
panowie ale deliktanie przeginacie auto ma swoje lata i konie poszły już wydechem i biegają po polach :]
Po dłubaniu ile zyska 10 -20 koni max
pytanie czy jest warto
Najprościej jest wlać dobre paliwo i uprać wtryski

: 13 lis 2015, 07:53
autor: Bugalon
Pepi, przeplywka robi mega mega roznice. A element rezystancyjny normalnie w niej z czasem traci swoje parametry i sie zasyfia/wygrzewa. Zmiana przeplywki na nową potrafi w takim aucie przywrocic nawet 40 koni. Najwazniejsze jednak jest pytanie czy trzeba myslec o jej wymianie ale o tym logi powiedzą.

Ostatnio jechałem za S8 prefl. Brzmiało ładnie ale gość sie chcial poscigac. No i ogolnie nie dosc ze nie mogl mi odjechac to jeszcze go doszedlem i wyprzedzac chcialem ale miejsca zabraklo. Na skrzyzowaniu stanal i mowi ze moja eska mniej zuzyta niz jego. To mu wytlumaczylem ze to zwykle A8 4.2 i zeby lepiej swoją naprawił bo nie dosc ze ma mocy wiecej to i skrzynie krotsza wiec powinien mnie zmasakrowac. Od razu zapytal czy mu naprawie i za ile. Zdrowo mnie tym ubawil :)

: 13 lis 2015, 16:17
autor: Gość
Juz nie raz było sprawdzane i pisane że eski nie masakrują A8 a jedynie sa trochę żywsze,twardsze,nieco więcej pala i nieco lepiej sie prowadzą. Po prostu usportowione A8( nie mylic ze sportowym)

: 13 lis 2015, 16:39
autor: Adr88ian
Oczywiście ze warto ! Gdyby to był spadek o 10 czy 20 kucy to bym się nie przejmował aż tak bardzo ale ponad 60 to sporo.. Mało tego rozmawiałem juz VTG i Sportmile po odzyskaniu serii, przeprowadzając modyfikacje można osiągnąć dodatkowe 20+ kucy <chura>. W Niemczech jeździ sporo s8 d2 które mają ponad 280 hp.
PS. Ile kosztuje przepływa do mojej s8 ??