Strona 1 z 1

[D2 98 2.8PB/LPG ] Obroty falują i nie ma mocy.

: 29 lis 2015, 11:26
autor: KwaHu_1
Witam panów. Od jakiegoś czasu walczę z moim samochodzikiem i doszedłem do czeskiego remisu.

błędy które pokazał VAG to:

-18010 zasilanie 30
nieciągły

-16711 Nieprawidłowy sygnał czujnika stukowego (zwarcie do masy) Bank1 lub pojedynczy sensor
stały

-17924 Zawór przełączający kolektora dolotowego (przerwa w obwodzie)
nieciągły

-01165 Sterowanie przepustnicy ze sterownika . Różnica regulacji.
nieciągły

Plan mam taki ze w pierwszej kolejności wymieniam czujnik spalania stukowego ale chyba nie jest to przyczyną tego co się dzieje.

Problem jest taki ze falują obroty, na biegu jałowym obroty sięgają do 1400 - 1600, podczas jazdy szarpie i nie ma mocy. Im auto bardziej rozgrzane tym problem się nasila.
Ratujcie chłopaki mam poważny wypad do Czech na sylwestra i musze się uporać z tym problemem..

Pozdrawiam!

: 29 lis 2015, 13:58
autor: gtfan
Zacznij od przepustnicy, bo to ona najczęściej odpowiada za falowanie obrotów. U Ciebie powinna już być sterowana elektronicznie (zakładam, że silnik masz o oznaczeniu ACK).
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy na początek ;)

: 29 lis 2015, 23:19
autor: KwaHu_1
auto jest po wymianie silnika i przepustnica jest czyściuchna i faktycznie przed adaptacją była kicha po adaptacji auto odżyło i przejechałem może 100km i objawy wróciły. pytanie tylko czy może problemem być to ze przepustnica jest przełożona wraz z silnikiem z a6 i numery różnią się ostatnią literą (doczytałem ze nie ma to znaczenia ale może te informacje są błędne)?

: 30 lis 2015, 13:30
autor: KwaHu_1
a powiedzcie Panowie prosze gdzie dokładnie są oba czujniki spalania stukowego? i czy informacja Bank 1 mówi o tym ze to czujnik przy prawej głowicy (od pasażera)?

skoro jest błąd na vagu to chce się temu przyjrzeć i posprawdzać czy to czasem nie przewody w końcu to mało awaryjny czujnik (choć nie niezniszczalny). sam czujnik mozna jakoś sprawdzić bez oscyloskopu?

pozdrawiam

: 30 lis 2015, 19:39
autor: karol208
KwaHu_1 pisze:a powiedzcie Panowie prosze gdzie dokładnie są oba czujniki spalania stukowego? i czy informacja Bank 1 mówi o tym ze to czujnik przy prawej głowicy (od pasażera)?
tak strona pasażera
jest pod kolektorem ssącym przykręcony przy srodkowym cylindrze do bloku tuż pod głowicą