Strona 1 z 1

[D2 97 3.7PB ] Silnik nie odpala.

: 29 lis 2015, 21:41
autor: fa3card
Witam. Wczoraj odpaliłem moją Audi A8 D2, wszystko było okej, przejechałem kilka metrów. Chwilę później otwarłem maskę, żeby sprawdzić poziom płynów, później ją zamknąłem, usiadłem do samochodu i silnik zaczął chodzić nie na wszystkie cylindry. Samochód zaczął się trząść. Nie miałem czasu aby zajrzeć do tego, więc go zgasiłem. Na następny dzień silnik odpalił, nie chciał wejść powyżej 2 tys obrotów (oczywiście chodził tylko na kilka garów). Chodził jakąś minutę i ku mojemu zdziwieniu zgasł. Żeby mieć pewność, że nie zabrakło paliwa - dolałem pare litrów. Aktualnie kiedy kręcę silnikiem nie odpala (chwilami słychać jakby zapalał, no ale nie chce ruszyć). Po podpięciu do VAG'a wykazał takie błędy.


18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16688 Brak zapłonu cylinder 4
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Dodam, że wcześniej było trochę słychać pompę paliwa. Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuje za podpowiedzi.

---EDIT---
Skasowałem błędy, odpiąłem aku na ponad 2 minuty, podpiąłem ponownie komputer i wykazało takie błędy. :
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

: 01 gru 2015, 08:39
autor: tutenhamon
Odłącz aku , naładuj sprawdź czy jest sprawny , zajrzyj do ECU czy czasami nie wziął kąpieli .

: 01 gru 2015, 12:42
autor: ernesto
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie


Ten błąd jest spowodowany słabym akumulatorem. Albo nie doładowany albo na wykończeniu.

: 01 gru 2015, 17:14
autor: fa3card
tutenhamon pisze:Odłącz aku , naładuj sprawdź czy jest sprawny , zajrzyj do ECU czy czasami nie wziął kąpieli .
Jutro podłączę aku, sprawdzę ECU i dam znać. :)

: 02 gru 2015, 21:02
autor: Gustavo
a czujnik polozenia walu ? przepływka ? krokowiec ?

: 05 gru 2015, 13:46
autor: fa3card
tutenhamon pisze:Odłącz aku , naładuj sprawdź czy jest sprawny , zajrzyj do ECU czy czasami nie wziął kąpieli .
Aku sprawne, ECU był suchy, ale dla pewności wysuszyłem. Auto dalej nie odpala...

: 05 gru 2015, 20:49
autor: pepi
widzi obroty ?
paliwa ile jest w baku ?

: 06 gru 2015, 00:35
autor: fa3card
pepi pisze:widzi obroty ? VAG? W blokach silnika? Tak, widzi :)
paliwa ile jest w baku ? Posiadam tę typową usterkę w Audi A8 D2. Nie wiadomo ile jest paliwa, ponieważ wskaźnik źle pokazuje. Dla pewności jutro doleje paliwo.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, czekam na następne. :)

: 07 gru 2015, 07:51
autor: tutenhamon
Sprawdź czy do listwy pompa podaje paliwo,jesli tak to sprawdz przekaźnik i bezpiecznik za wiązką z ECU impuls na wtrysk może nie fachowo to ujełem.

: 07 gru 2015, 19:27
autor: Bugalon
Nie kumam jak w tym aucie mozna robic cos na czuja. Czym pluje VAG? Jakie bledy zostały po naładowaniu akumulatora i kasowaniu wszystkiego z tej litanii co dales w pierwszym poscie?

: 14 gru 2015, 09:51
autor: fa3card
Na szczęście okazało się, że było za mało paliwa. Mam typową usterkę ze złym wskazywaniem poziomu paliwa. Dolałem dodatkowo 20 litrów i odpalił od strzała. Możliwe, że mogła być to wina benzyny. Dziękuję za pomoc. :)

: 14 gru 2015, 09:54
autor: fa3card
Bugalon pisze:Nie kumam jak w tym aucie mozna robic cos na czuja. Czym pluje VAG? Jakie bledy zostały po naładowaniu akumulatora i kasowaniu wszystkiego z tej litanii co dales w pierwszym poscie?
Już napisałem.
---EDIT---
Skasowałem błędy, odpiąłem aku na ponad 2 minuty, podpiąłem ponownie komputer i wykazało takie błędy. :
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem