Strona 1 z 2
[D2 98 4.2PB/LPG
] Nie odpala!
: 06 sty 2016, 00:36
autor: lukas08
witam. Mój problem wygląda następująco: auto było użytkowane codziennie, ale ostatnio stało przez 3 dni i po tej przerwie odpalam, ładnie od razu silnik sie uruchomił po 3 min zgasł i teraz nie mogę go odpalić. Auto posiada inst. lpg i próbowałem odpalić go w trybie awaryjnym na lpg ale też bez efektów. Rozrusznik ładnie kreci czasem coś się odezwie prawie jakby chciał załapac ale nie odpala. Dodam jeszcze że brak błędów i na próbe zmieniłem też moduły od kumpla a8 ale dalej nic... Macie jakieś pomysły???
: 06 sty 2016, 07:19
autor: ernesto
A jak z paliwem w zbiorniku ? Może w tam mrozy gdzieś woda złapała w układzie ?
: 06 sty 2016, 08:14
autor: Satyavan
Ile benu w baku ? Zrób dolewkę chociażby 5l.
: 06 sty 2016, 09:54
autor: Mc_Abra
Pisze kolega, że awaryjnie próbował odpalić na gazie, więc nawet gdyby było benzyny 0 w baku, lub nie działała pompa samochód powinien zapalić na gazie.
owszem przy takiej temperaturze będzie kulał na początku na gazie, ale powinien zapalić.
Jak nie odpala coś z elektryką.
Może jakiś wąż od mrozu sparciał, pękł i ma za dużo powietrza, ale dziwne, żeby w ogóle nie zaskoczył.
Nie wiem, przy jakim mrozie próbowałeś go odpalić, jak przy sporym, może przyłapało reduktory albo dysze i na gazie też nie chce zaskoczyć.
: 06 sty 2016, 10:43
autor: karol208
Bez vagowania to wróżenie z fusów. może być setki rzeczy, immo, czujnik wału, wałka, rozrzą, pompa paliwa
: 06 sty 2016, 10:53
autor: CINEK
kolaga napisał że brak błędów, choć bardzo to dziwne! Przy takim objawie cos powinno wyjść chyba że vagował go przed usterką
: 06 sty 2016, 10:56
autor: Gość
Czasami sie skrzaczy czujnik wału lub jego kabel i umarł z butów,błedów brak. Ja miałem tak.
: 06 sty 2016, 11:06
autor: ernesto
U kolegi jest podobnie, zero reakcji, nic. błędów też brak.
Sprawdź czy jet iskra
Sprawdź czy paliwo dociera do listwy wtryskowej
Sprawdź czy napięcie dochodzi do wtryskiwaczy
Vag prędkość obrotowa silnika podczas kręcenia.
: 06 sty 2016, 11:07
autor: karol208
martin_rs4, niedoczytałem (przeoczyłem)
Jaka instalacja LPG. W niektórych jest brak odpalania awaryjnego bądź są limity na ich wykonanie.
Sprawdź czy do listwy dochodzi paliwo.
Czy jest iskra, czy vag widzi obroty silnika ew czy obrotomierz coś pokazuję przy odpalaniu
: 06 sty 2016, 12:29
autor: lukas08
Paliwa miałem prawie pół zbiornika, ale jeszcze dzisiaj dolałem 15l. Próby odpalanaia robiłem przy -10. Podpinałem dzis kompa i wyskoczyły mi dwa błedy 18010 i 16502 ale to odpinałem czujnik i akumulator mi padł od kręcenia. Przy próbach odpalania obrotomierz od czasu do czasu się podnosi. Iskre spr i jest. Paliwo też spr czy dochodzi i też dochodzi tylko że przy odkręcaniu na początku leciało paliwo z powietrzem teraz już tylko paliwo. Instalacje gazową mam staga 300plus wtryski hanna reduktor gold i mam odpalanie awaryjne.
: 06 sty 2016, 12:50
autor: Mc_Abra
Błąd 18010 może być od aku,
16502 czujnik g62 high input, ja mam to samo u siebie, błąd 16500 cały czas, ale silnik odpala, pracuje normalnie, tylko temp. cały czas ok 60 stopni i pali 25 litrów
Czujnik kupiłem nowy za 12 PLN, nie mam kiedy wymienić.
Jak nie chce zaskoczyć ani na gazie ani na benzynie sprawdził bym czujnik położenia wału.
Dziwne, że błędu nie wywala...
: 06 sty 2016, 13:31
autor: ernesto
18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Wyrzuca w momencie kiedy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej jakiejś granicy. Dodatkowo pojawia się na FIS-ie ikona żółtego akumulatora.
Aku do pełnego naładowania.
16502 P0118 4076 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
Do sprawdzenia czy ponownie nie wyskoczy ten błąd. Uszkodzony czujnik może powodować problemy z paleniem na zimnym.
lukas08 pisze:Przy próbach odpalania obrotomierz od czasu do czasu się podnosi.
To ewidentnie problem ze słabym akumulatorem, niskim napięciem, słabą masą na silniku itp
lukas08 pisze:
Paliwo też spr czy dochodzi i też dochodzi tylko że przy odkręcaniu na początku leciało paliwo z powietrzem teraz już tylko paliwo.
Ja bym podgrzał listwę wtryskową benzyny lub ją zdemontował do celów sprawdzenia czy nie przymarzły wtryskiwacze.
Skoro leciało powietrze mogła zrobić się wilgoć w układzie która podłapała wtryski.
Dla świętego spokoju podniósł bym listwę do góry i dał na rozruch. Wtedy będziesz miał pewność, że paliwo dociera do komory spalania i czy wtryski pracują prawidłowo.
: 06 sty 2016, 15:22
autor: lukas08
Błędy o których pisałem po wykasowniu już sie nie pojawiają..
: 06 sty 2016, 16:08
autor: CINEK
lukas08 pisze:Błędy o których pisałem po wykasowniu już sie nie pojawiają..
no bo jak skasujesz to dopoki nie odpalisz silnika tak dlugo bledow nie bedzie
: 06 sty 2016, 16:41
autor: pepi
nie koniecznie
ale zazwyczaj tak jest
świecę wykręć i obacz czy jest mokra czy jest iskra
bo jeśli paliwo jest podawane i iskra jest to jak nie zapala to usterka mechaniczna