Strona 1 z 1
[D2 94 2.8PB/LPG
] Kompresja silnika AAH
: 06 sty 2016, 22:44
autor: Jarek1988
Witam! Może ktoś napisać jaka powinna być prawidłowa kompresja silnika w A8 D2 AAH? Przy jakich odchyleniach od normy jest już źle? Znalazłem ten temat
http://www.a8team.pl/d2-99-kompresja-si ... t12758.htm ale nie wiem czy mogę to porównać z moim silnikiem.
P.S. Znowu mi się tagi dotyczące roku i silnika z rozwijanej listy nie zatwierdzają
: 06 sty 2016, 22:49
autor: Gość
Jarek1988 pisze:P.S. Znowu mi się tagi dotyczące roku i silnika z rozwijanej listy nie zatwierdzają
W razie problemu zawsze napisz taką wiadomość to poprawimy

: 06 sty 2016, 22:54
autor: Jarek1988
Apophis pisze:W razie problemu zawsze napisz taką wiadomość to poprawimy
Spoko, wiem, że to zależy od przeglądarki ale raz jest dobrze a raz nie
: 07 sty 2016, 00:47
autor: CINEK
Jarek1988 pisze: jaka powinna być prawidłowa kompresja silnika w A8 D2 AAH?
wg ELSA prawidłowo to między 9 a 14 bar.. granica min. to 7,5 bar a różnic maxymalna między cylindrami to 3 bary.
sprawdzane na rozgrzanym oleju w silniku do min. 30°C
: 07 sty 2016, 10:21
autor: Bugalon
Ja zawsze mierzę kompresję na zimnym motorze. Jak jest poniżej 10 to zaczynam się martwić

Po remoncie (głowica regenerowana i nowe pierscienie, po dotarciu przez 3k km) na zimnym mam od 10,5 do 11,5 bara na kazdym cylindrze (w ABZ/AKG)
: 07 sty 2016, 14:51
autor: Jarek1988
Dzięki Panowie:) W następnym tygodniu będę mierzył u siebie tzn. mechanik będzie to robił ale chciałem wiedzieć jakie wartości powinny być.
: 07 sty 2016, 16:03
autor: bartez83
Kolega podał kompresje silnika 4.2 ale 2.8v6 AAH jest inna.
U mnie po ostatnim pomiarze na ciepłym na wszystkich garkach miał 13.5. Ksiązkowo powinien mieć 14.
Mam silnik ACK 193ps.
: 07 sty 2016, 18:06
autor: krzychu22.p1i
Bartek, martin_rs4 podał dobre dane.. Właśnie sprawdzałem i się zgadza.
1994 AAH 2.8
Dobry: 9-14bara
Minimalnie: 7,5bara
Różnica pomiędzy cylindrami: max 3bary
Napięcie nie mniejsze jak 12V.
Temperatura oleju do pomiaru nie mniejsza jak 30st. C
Ściąga się wtyczki z wtryskiwaczy, wykręca świeczki i wkręca króciec. Pierwsza osoba przekręca zapłon i wciska gaz do oporu a druga obserwuje manometr.
: 07 sty 2016, 20:46
autor: CINEK
Bugalon pisze: Jak jest poniżej 10 to zaczynam się martwić
nie no nie przesadzajmy kurde bo jak ja sprawdzalem kompresje na zimnym , nie odpalanym kilka dni silniku to na kazdym pokazalo miedzy 9,5-10,5 bar. Jesli granica to 7,5bar to nie ma sie o co martwic
