Strona 1 z 1

[D2 98 2.8PB/LPG ] Wymiana termostatu

: 12 sty 2016, 22:23
autor: Kordi
Panowie proszę o podpowiedź czy w 2.8 quattro 98r (oczywiści a8 d2 przed lift) termostat będzie w tym samym miejscu co 4.2? Za tydzień będę miał czas zabrać się za temat bo niestety po 50km temp max 75 stopni ale im dłużej czytam tym większe rozbicie = trzeba ściągać przód czy można się dostać normalnie ??



Wydzieliłem nowy temat, 4.2 to nie 2.8 ;)

: 12 sty 2016, 23:47
autor: Jarek1988
Da radę dostać się bez sciągania przodu. Upewnij się tylko czy to na pewno termostat - u mnie były też cyrki z temperaturą i okazało się, że to czujnik temperatury nawalał.

Nie wiem jaki masz silnik AAH czy ACK ale w obu jest tak samo. Tutaj masz fotki i umiejscowienie termostatu w AAH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ef279cb31345da9d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3f7db58ba9c08998
Fotki zapożyczone z audiklub

: 13 sty 2016, 10:39
autor: bartez83
Da rade wymienić bez ruszania rozrządu.Wymieniałem tak w audi a4 2.6v6.Po roczniku widzę ze na pewno masz kod silnika ACK 193ps. i też da rade tak wymienić.Jak będziesz kupował termostat to oryginał albo WALHLERA kup.Jest problem z temperaturą w aucie???Ogrzewanie ok???Jak tak to ppewnie czujnik uwalony.Niebieski 4pinowy

: 13 sty 2016, 11:33
autor: Jarek1988
Z tymi czujnikami to już koledze Kordi pisałem w PW, że to loteria. U mnie były sprawdzane 3 zamienniki i każdy pokazywał na liczniku inna temp. chociaż po podpięciu pod kompa wszystko było ok. Dopiero wymiana na oryginał załatwiła sprawę. W AAH oryginał jest koloru czarnego.

: 13 sty 2016, 11:42
autor: Gość
Termostat łatwo zdiagnozować-jedziemy w droge np 10km temperatura na kotle niska,stajemy na postoju i czekamy az sie podniesie a musi sie podnieść gdyż nie wychładza się pędem jazdy(jesli sie nie podniesie to nie termostat może być a własnie czujnik jesli się podniesie jedziemy w trase i powinna znowu spaść-wtedy termostat na pewno.

: 13 sty 2016, 12:01
autor: bartez83
Moim zdaniem termostat do wymiany.miałem identyczne objawy.Max 70 stopni .Po wymianie wszystko wróciło do normy.

: 20 sty 2016, 09:42
autor: TMEA
termostat lub króciec termostatu...

: 21 sty 2016, 18:04
autor: Tighe
Podepnę się, mam problem w mojej odwrotny, mianowicie auto nagrzewa się, płyn jest, wentylator chodzi, ogrzewanie grzeje. Problem pojawił się dzisiaj, zrobiłem ok 60km w trasie, wracałem już do domu i w mieście nagle temperatura skoczyła do 100 potem 110 a potem już prawie 120, na włączonym na full ogrzewaniu wróciłem do garażu z temperaturą ~110 stopni. Dodam jeszcze, że jeden z węży od chłodnicy jest zimny, czyli nie ma obiegu. Jak myślicie wina termostatu? Zmieniać go czy pierw podłączać pod kompa auto? Znajomy już mnie straszył uszczelką głowicy...

: 21 sty 2016, 18:39
autor: pepi
termostat :]

: 21 sty 2016, 22:03
autor: Tighe
po 4 godzinach postoju auta, gdy włączam zapłon wskazówka od razu ustawia się na 90 stopni mimo, że silnik zimny... <bezradny>

: 21 sty 2016, 22:37
autor: Jarek1988
To czujnik. U mnie było też tak na zimnym silniku pokazywał od razu 60 stopni.

: 22 sty 2016, 00:04
autor: Mc_Abra
Mi wywala błąd czujnika, temp. na blacie cały czas ok 70 stopni.
Czasami przy wolnej, ale wymagającej jeździe ;) temperatura skoczy do jakiś 80 stopni, ale jak tylko ruszę szybciej spada .
VAG pokazuje błąd czujnika ( 16500 błąd chyba), czujnik mam nowy, muszę wymienić, ale z tego co tu czytałem w poście to raczej będzie termostat tak? <bezradny>

: 22 sty 2016, 18:43
autor: Tighe
Sprawa rozwiązana, winny był jeden z czujników. Odziwo kupiłem zielony(wg vinu) a tam był niebieski, przez co teraz okłamuje mnie wyświetlacz o 10 stopni, w poniedziałek na spokojnie sobie podmienie na niebieski i temat zamknięty :)