Strona 1 z 1
[D2 98 2.8PB/LPG
] Wymiana termostatu
: 12 sty 2016, 22:23
autor: Kordi
Panowie proszę o podpowiedź czy w 2.8 quattro 98r (oczywiści a8 d2 przed lift) termostat będzie w tym samym miejscu co 4.2? Za tydzień będę miał czas zabrać się za temat bo niestety po 50km temp max 75 stopni ale im dłużej czytam tym większe rozbicie = trzeba ściągać przód czy można się dostać normalnie ??
Wydzieliłem nowy temat, 4.2 to nie 2.8
: 12 sty 2016, 23:47
autor: Jarek1988
Da radę dostać się bez sciągania przodu. Upewnij się tylko czy to na pewno termostat - u mnie były też cyrki z temperaturą i okazało się, że to czujnik temperatury nawalał.
Nie wiem jaki masz silnik AAH czy ACK ale w obu jest tak samo. Tutaj masz fotki i umiejscowienie termostatu w AAH
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ef279cb31345da9d
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3f7db58ba9c08998
Fotki zapożyczone z audiklub
: 13 sty 2016, 10:39
autor: bartez83
Da rade wymienić bez ruszania rozrządu.Wymieniałem tak w audi a4 2.6v6.Po roczniku widzę ze na pewno masz kod silnika ACK 193ps. i też da rade tak wymienić.Jak będziesz kupował termostat to oryginał albo WALHLERA kup.Jest problem z temperaturą w aucie???Ogrzewanie ok???Jak tak to ppewnie czujnik uwalony.Niebieski 4pinowy
: 13 sty 2016, 11:33
autor: Jarek1988
Z tymi czujnikami to już koledze Kordi pisałem w PW, że to loteria. U mnie były sprawdzane 3 zamienniki i każdy pokazywał na liczniku inna temp. chociaż po podpięciu pod kompa wszystko było ok. Dopiero wymiana na oryginał załatwiła sprawę. W AAH oryginał jest koloru czarnego.
: 13 sty 2016, 11:42
autor: Gość
Termostat łatwo zdiagnozować-jedziemy w droge np 10km temperatura na kotle niska,stajemy na postoju i czekamy az sie podniesie a musi sie podnieść gdyż nie wychładza się pędem jazdy(jesli sie nie podniesie to nie termostat może być a własnie czujnik jesli się podniesie jedziemy w trase i powinna znowu spaść-wtedy termostat na pewno.
: 13 sty 2016, 12:01
autor: bartez83
Moim zdaniem termostat do wymiany.miałem identyczne objawy.Max 70 stopni .Po wymianie wszystko wróciło do normy.
: 20 sty 2016, 09:42
autor: TMEA
termostat lub króciec termostatu...
: 21 sty 2016, 18:04
autor: Tighe
Podepnę się, mam problem w mojej odwrotny, mianowicie auto nagrzewa się, płyn jest, wentylator chodzi, ogrzewanie grzeje. Problem pojawił się dzisiaj, zrobiłem ok 60km w trasie, wracałem już do domu i w mieście nagle temperatura skoczyła do 100 potem 110 a potem już prawie 120, na włączonym na full ogrzewaniu wróciłem do garażu z temperaturą ~110 stopni. Dodam jeszcze, że jeden z węży od chłodnicy jest zimny, czyli nie ma obiegu. Jak myślicie wina termostatu? Zmieniać go czy pierw podłączać pod kompa auto? Znajomy już mnie straszył uszczelką głowicy...
: 21 sty 2016, 18:39
autor: pepi
termostat
: 21 sty 2016, 22:03
autor: Tighe
po 4 godzinach postoju auta, gdy włączam zapłon wskazówka od razu ustawia się na 90 stopni mimo, że silnik zimny...
: 21 sty 2016, 22:37
autor: Jarek1988
To czujnik. U mnie było też tak na zimnym silniku pokazywał od razu 60 stopni.
: 22 sty 2016, 00:04
autor: Mc_Abra
Mi wywala błąd czujnika, temp. na blacie cały czas ok 70 stopni.
Czasami przy wolnej, ale wymagającej jeździe
temperatura skoczy do jakiś 80 stopni, ale jak tylko ruszę szybciej spada .
VAG pokazuje błąd czujnika ( 16500 błąd chyba), czujnik mam nowy, muszę wymienić, ale z tego co tu czytałem w poście to raczej będzie termostat tak?
: 22 sty 2016, 18:43
autor: Tighe
Sprawa rozwiązana, winny był jeden z czujników. Odziwo kupiłem zielony(wg vinu) a tam był niebieski, przez co teraz okłamuje mnie wyświetlacz o 10 stopni, w poniedziałek na spokojnie sobie podmienie na niebieski i temat zamknięty