Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB/LPG
] A8 odpala i gaśnie po wymianie Ecu
: 27 sty 2016, 09:53
autor: Adriann89
Witam
Mam problem z Audi A8 D2 4.2 Q 1994r auto nie odpalało, okazało się że został uszkodzony ecu po wymianie auto opala od strzała ale gaśnie po sek i miga kontrolka od immobilisera. Wnioskuje że to problem z imo.
jak się za to zabrać, jak najłatwiej to naprawić?
poniżej link do eku które zostało wymienione
http://www.wolfautoparts.com/4d0907557c ... 62113.html
: 27 sty 2016, 10:17
autor: emilus143
Z tego co mi wiadomo, trzeba będzie kodować immo, nie jest to tanie.
: 27 sty 2016, 10:49
autor: Bugalon
Nic nie trzeba kodowac w przedliftach. Nie potrzebny jest tez kod pin sterownika (immo w puszce jest). Całość można opanować kablem z allegro za 50 zlotych i programem vag-com 3.11 lub wyższym (kazda wersja VCDS). Procedura jest prosta.
1. Wchodzimy w immobilizer (25)
2. Wchodzimy w adaptation (10)
3. Wybieramy kanał 00 (powinien byc juz wpisany standardowo) wciskamy najpierw [read], potem wciskami [save] potem wciskamy [done go back] i na końcu [close controler, go back]
4. Wyłączamy zapłon
5. Po około 10 sekundach włączamy zapłon ponownie
6. Po kolejnych 2 minutach od włączenia zapłonu odpalamy auto
Jeśli wszystko zrobilismy poprawnie samochód odpala na nowym ECU a immo jest zestawione z naszym kluczykiem i puszką. Temat przerabiałem 4 dni temu i na bank to działa w silnikach do roku 98 (a mam 98 rok)
: 27 sty 2016, 11:24
autor: Adriann89
Dzięki z pomoc,audi odpaliła....nie wiem czy po ingerencji vagiem czy po grzebaniu przy kierownicy, ale narazie jest wszytko ok
: 27 sty 2016, 12:01
autor: Gość
Bugalon, Kiedys pisałem ale nie uważałes na lekcjach!
W przedliftach sa dwa rodzaje immo te łatwe do ogarnięcia byle kabelkiem do modelowego 97 i od modelowego 97 te trudniejsze z którym sobie vcdsem nie poradzisz. Nie istotna jest puszka bo szkopuł jest w samym ecu-przerabiałem to w swoim ABZcie
A co do tematu to dziwne że inne ecu ot tak odpaliło-musiało miec wywalone juz immo,czhyba że sie samo dopasowało co się zdarza ale to tylko słyszałem o tych cudach
: 27 sty 2016, 19:21
autor: Adriann89
Ogolenie mialem duzy problem z audi, w innym poscie to opisywalem, ogolnie problem z odpalaniem, zero znaku zycia... A wczesniej problem ze skrzynia niechodzila dobrze... Po wymianie ecu na drugi, i po pogrzebaniu przy aucie, co dokladnie bylo robione to nie wiem, bo ja chory leze, tylko podpowiadalem komus co ma robic, wszystkie problemy zniknely auto chodzi jak powinno, odpala od strzala, skrzynia tez chodzi jak powinna
: 27 sty 2016, 19:32
autor: Gość
Komputerki się przecie tez moga zepsuc i zwykle nie wiadomo o co chodzi. ja wymieniłem przez ecu sprawne lambdy
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ale na nic więcej sie nie dałem naciągnać

: 27 sty 2016, 19:34
autor: Bugalon
Maciek, ja mam samochod z roku 98 i wszystko dziala dokladnie tak jak napisalem. Przerzucalem sterowniki miedzy AKG (1998) i ABZ (1997) teraz w sobotę. Jest dokladnie tak jak napisalem powyzej. Zrobilem 4 przerzutki w dwie strony AKG-ABZ potem ABZ-AKG. Wiem co piszę, filmik mam Ci nagrac z datami produkcji sterowników włącznie zebys uwierzyl ?

: 27 sty 2016, 19:38
autor: Gość
Wojtek ja z AKG chciałem wrzucić sterownik jak mój padł i ni uja nie było opcji zabawy VCDSem a gdy wrzuciłem ABZtowski z 96roku to 1minut i siedział. Miałem kilka sterów i tylko ten jeden stary sie dał wkodować.
: 27 sty 2016, 19:56
autor: Bugalon
Bo kodowanie (nie mylić z zestawieniem stera z immo) to nie kwestia rocznika tylko kodowania samego stera. Sterownik z AKG nie ma szans chodzić ze skrzynia 4hp.
: 27 sty 2016, 19:59
autor: Gość
Mi chodziło o zestawienie z immo-nie szło ruszyć żadnego nowszego. A chcieliśmy na początku wziąśc po prostu najładniejsze wizualnie ecu jakie miałem z znanej ci A8,miałem tez 2,3 od pszendzy każdy inny i podszedł do immo tylko ten sam z ABZta o identycznym numerze. Robiłem temat u Marcina (k44761) który potem zweryfikował sprawe i opisał tu nawet gdzieś w moim temacie że jedne trza na stół albo dobry sprzet a inne dokładnie jak piszesz-te prostsze to te starsze z pierwszych 2 lat.
: 27 sty 2016, 20:27
autor: pepi
a w poliftach ?
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 27 sty 2016, 20:31
autor: Gość
Uoo panie tam to jest zabawa-a ile wersji softów to głowa boli

Ja u siebie przerabiałem dwa sterowniki ME7 1.1 ten co mam i ME7 1 nieco starszy i zupelnie inne. Ale przy odpowiednim sprżecie nie ma problemu by z nich wywalic co trzeba (np immo) na stałe.
Ale temat jest z przedlifta

: 28 sty 2016, 09:15
autor: Bugalon
Poliftowe też da się zrobić, ale to juz inne immo i żeby to zestawić trzeba mieć pin zarówno starego jak i nowego sterownika. Te piny oczywiscie idzie wyciągnąć ale trzeba soft z ecu zgrywać. Nie jest to jakieś przeraźliwie trudne (samo zgranie) bo zwykly prosty MPPS z allegro za 50 złotych wystarczy. Tylko znaleźc ten pin w sofcie to juz inna para kaloszy

Ogólnie jest nieporównywalnie dużo więcej zabawy z tym w wersjach poliftowych i dużo łatwiej softowo w ogole wywalic immo ze sterownika silnika.
No ale żeby nie być gołosłownym nagram Wam filmik w jaki sposób u mnie na sterownikach z modeli rocznikowych 97 i 98 wyglada spasowanie immo ze sterem. Sam robiłem więc wiem na 100% że się da - co jest rozbieżne z tym co Maciek pisze. Ciekawe dlaczego

: 28 sty 2016, 09:21
autor: karol208
Bugalon, akurat ten sterownik który kupiłeś ode mnie Maciek stwierdził go jako problematyczny bo kiedyś prosił o nr sterownika. (jakiś rok temu)