Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB/LPG ] Błędy 17800, 16506, 16684

: 29 sty 2016, 16:15
autor: Adriann89
Witam
Moja Audi nadal nie chce przestać marudzić, po zmianie ecu, pojawiły się problemy, chodził jak muł, i świeciły się wszystkie biegi na konsoli, okazało się że kable od ecu coś nie łączyły,po poprawie kabli skrzynia pokazuje biegi jak powinna.
następnie pojechałem się kawałek przejechać i auto nadal muli, nie idzie tak jak powinno niezbyt chętnie redukuje, jak się trochę wkręci ja na obrotach wyskakuje kontrolka cat czasem miga czasem znika na sek i wraca,auta ma niskie obroty,mocno faluje, czuć ze go zalewa, po podpięciu pod mini vaga pokazało:
17800 p1392 Bank 2.Czujnik położenia wałka rozżadu, otwarty obwód zwarcie na plusie
16506 p0122 Potencjometr zaworu przepustnicy g69 zbyt niski sygnał
16684 Rozpoznano wypadanie zapłonu

: 29 sty 2016, 18:06
autor: Gość
A te ecu miałes z jakiego mdelu? Może cos nie tak z kodowaniami? Tez było od 4hp?

: 29 sty 2016, 18:24
autor: pepi
Adriann89 pisze:świeciły się wszystkie biegi na konsoli
- to skrzynia w trybie awaryjnym
co się stało ze starym sterownikiem ?

: 29 sty 2016, 19:09
autor: Adriann89
ecu zmienione na takie samo z tymi samymi numerami

: 29 sty 2016, 19:12
autor: Adriann89
stary po prostu odmówił posłuszeństwa, istnieje szansa że był zalany. tak zgadza sie skrzynia była w trybie awaryjnym ale tak jak wspominałem po ruszeniu kabli od ecu tryb awaryjny znikł

: 29 sty 2016, 19:13
autor: Adriann89
na mini vagu i na vag com 409 wywala mi bład czujnika położenia wałku, jakie są obiawy uszkodzonego czujnika?

czey jest możliwość że kupiłem uszkodzony ecu i dlatego tak się dzieje?

: 02 mar 2016, 18:49
autor: marekp750
Błąd 17800 mimo, że wskazuje na czujnik położenia wałka, powodowany jest niewłaściwą pracą czujnika obrotów silnika (G28).

Miałem kilka przypadków, gdzie 17800 występował a dopiero wymiana czujnika
położenia wału (g28) rozwiązały problem.

Dodam jeszcze:

Oczywiście należy sprawdzić okablowanie do czujnika położenia wałka oraz
podmienić sam czujnik (dla pewności). +5V, masa, sygnał do ECU.

Jeżeli jest wszystko OK, w sensie okablowania i inny czujnik nic nie zmienił, to procedura podana wyżej.