Strona 1 z 1

[D2 98 2.8PB/LPG ] Rozrząd

: 20 lut 2016, 11:35
autor: KwaHu_1
Cześć Chopy!

Mam mały problem (od 5 miesięcy ;)) z moim skarbem i mam pytanie.

Czy zle ustawiony rozrząd może obiawiać się falowaniem obrotów, brakiem mocy, podwyższonym spalaniem i wysyłaniem błędnych danych przez ECU do sterownika AT?

pozdrawiam Michał

: 20 lut 2016, 11:43
autor: pepi
zdecydowanie tak :]

: 20 lut 2016, 11:54
autor: KwaHu_1
Wymieniałem silnik i rozrząd również przy okazji i od tamtej pory się ciągle chrzani temat w takim razie teraz zwróce swą uwage w strone rozrządu. a przy okazji pepi wiesz może za co od powiada element (czujniek?) o numerach c 27 13 002 02. Na obu głowicach są te czujniki ale kompletnie nie mam pojęcia co to...

: 20 lut 2016, 12:03
autor: KwaHu_1
Powiedzcie mi panowie jak moge sprawdzić rozrząd?
Wiarygodną informacją moze być zczytany VAGiem kąt wyprzedzenia zapłonu?
jezeli tak to jaka powinna być prawidłowa wartość?

: 20 lut 2016, 17:45
autor: pepi
nie wiem aki masz motor pewnie 12 v to tylko sprawdzisz mechanicznie ustawienie jego
w 30 v sprawdzisz wagiem w kanałach 90

: 20 lut 2016, 18:42
autor: KwaHu_1
30v wiec moge vagiem zbadać pytanie czy jest tam tylko wartość aktualna czy też poprawna?

: 20 lut 2016, 19:38
autor: KwaHu_1
w measure block w grupie 90 na jałowym biegu odczytałem coś takiego:
obroty: falują miedzy 650 a 1000
adj on/off, idle=off, rt=on: i tu wartość wachała się na jałowym biegu 18-19%
adj resp bank 1: tu podane napięcie wachało się od 0.8 do 1.1V
adj resp bank 2: w tym okienku leciał czas pracy silnika