Strona 1 z 2

[S8 D2 99 LPG ] jaka uszczelka pod kolektor ssący

: 24 lut 2016, 19:28
autor: pavel44
Witam. Czy ktoś mógłby powiedzieć jaką uszczelkę termiczną można zastosować do 4.2?

: 25 lut 2016, 01:21
autor: Peter-s8
Napisz do Michał Wruszak on ci dobierze


Pozdrawiam

: 25 lut 2016, 09:07
autor: Bugalon
Jemu chodzi o separator termiczny a nie fabryczną uszczelkę o ile dobrze zrozumialem (chociaz autor powinien lepiej precyzowac swoje mysli a nie ze musimy sie tu domyslac o co mu biega). Z separatorem według mnie będzie problem bo kazde pół centymetra wcisniete miedzy głowice a kolektor spowoduje brak mozliwosci sensownego zamontowania samego kolektora. Kolektor jest montowany między głowicami więc wstawianie jakichs dodatkowych elementów między te głowice powoduje brak mozliwosci zamontowania kolektora (po prostu kolektor się nie zmiesci lub nie będzie pasował otworami)

Reasumując - można dać z tekaformu albo jakiegos bakelitu ale bez zmian w kolektorze (przespawaniu flansz) nie da się kolektora zamontowac.

: 25 lut 2016, 10:01
autor: michalwruszak
Taki patent jest stosowany w silnikach 1.8T , tak jak Wojtek napisał w silniku V8 może to być konstrukcyjnie później trudne do zamontowania .

: 25 lut 2016, 18:57
autor: pavel44
Dokładnie, chodzi mi o to czy ktoś montował u siebie i mógłby coś polecić jakąś uszczelkę bądż podkładkę termiczną pod kolektor. Jednak jak napisał michalwruszak nie jest to takie proste bo z jednej strony podnosi delikatnie kolektor i druga sprawa do tego wszystkiego potrzeba jeszcze dłuższych śrub z materiału, który nie przenosi ciepła do kolektora. Muszę napisać do jhm jak to dokładnie wygląda.

: 25 lut 2016, 20:18
autor: pepi
a po co ?

: 25 lut 2016, 20:39
autor: pavel44
żeby nie przenosić ciepła z silnika do kolektora ssącego
https://jhmotorsports.com/shop/catalog/ ... _56_61_240

: 25 lut 2016, 21:00
autor: pepi
tia zdecydowanie chyba tylko w korku i na małej prędkości
przy turbo jest sens a tak to nie ma po co jak nie wierzysz to przeleć się tak pod dwie paczki i sam obacz

: 25 lut 2016, 21:26
autor: pavel44
Poniekąd masz racje tylko, że podczas upałów temperatura w dolocie sięga 70-80 stopni przez co silnik może tracić nawet 50 km. Zresztą czuć różnicę jak jest w przyspieszaniu i reakcji na gaz podczas gdy silnik jest zimny a gdy sie rozgrzeje. Oprócz tych uszczelek należy jeszcze odizolować cały układ dolotowy, puszkę filtra do przepustnicy. Czytałem na jakimś forum jak to koleś opisywał jak to zrobił to osiągną temp w dolocie niemalże taką samą jak na dworze.

: 26 lut 2016, 07:29
autor: pepi
no tak tylko pomijasz że auto pobiera powietrze i sporo tego powietrza wiem jedno po dobrym butowaniu kolektory są zimne :]

: 26 lut 2016, 12:05
autor: Gość
W przedlifcie kolektor był zwykle goracy a w polifcie zazwyczaj jest zimny <bezradny>

: 26 lut 2016, 12:13
autor: Bugalon
Wysoka temperatura kolektora w przedlifcie wynika z tego, że wali z odmy bezposrednio w dolot. Oznacza to, że opary lecące prosto na przepustnice bardzo podnoszą temperaturę w dolocie. W polifcie jest separator z membraną więc wygląda to zupelnie inaczej. Generalnie to zamiast kombinowac z przekładkami lepiej jest puscic odmę do catch tanka i zaslepic dolot (aby w dolot nie szły opary oleju). Od razu sie kolektor wystudzi :)

: 26 lut 2016, 12:20
autor: Gość
I bedzie czystszy :) <okok>

: 26 lut 2016, 16:12
autor: pavel44
Prawdą jest, że komora do tak dużego silnika nie została za bardzo pomyślana bo powietrze wlatujace do środka nie ma jak ujść tak np w bmw m5 gdzie zrobiono otwory wentylacyjne na blotnikach.

: 26 lut 2016, 17:05
autor: Gość
A wiesz że takie V8 jest tez w S4? :]