Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB/LPG ] Problem z czujnikiem położenia wałka ro

: 08 mar 2016, 16:32
autor: Kunaa12
Witam wszystkich, wiem że było pare tematów odnośnie czujnika wałka ale nie znalazłem nic sensownego co by wyjaśniło przyczynę. Wiec postanowiłem założyć nowy temat. Wracając do tematu wywala mi błąd : Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G163) : przerwa lub zwarcie z plusem. Ten oto błąd wywala na zapalonym silniku. Jeśli ślinik jest zgaszony i błędy zostaną sprawdzone na włączonym zapłonie błąd po wykasowaniu nie wyskakuje ponownie. Przypomnę że wcześniej nie było problemu z tym, wyszło to po wymianie rozrządu. Miałem drugi taki sam czujnik i założyłem ale niestety dalej jest to samo... Miał ktoś taki przypadek lub coś wie w tym temacie?? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. :(

: 08 mar 2016, 21:09
autor: bartez83
Kolegp zle ustawiony rozrząd.Szwagrowi mechanik wymieniał bez blokad i takie cyrki były.Zakładalismy czujniki z mojej na podmiankę i dalej błąd wywalało.
Kolego radzę Ci zmienić mechanika.

: 08 mar 2016, 21:30
autor: pepi
czyli czujnik korbowego nie zgrywa się z wałkami :]

: 08 mar 2016, 21:44
autor: Kunaa12
Czyli Panowie rozrząd do poprawy?? Samochód ma strasznego muła ze startu , dopiero od 4 tys zaczyna się zbierać.. Masakra jakaś.. A może to być przyczyna instalacji?? czy nie bardzo?

: 08 mar 2016, 21:47
autor: Gość
Sprawdz rozrzad blokadami

: 09 mar 2016, 08:25
autor: pepi
nie ma to jak auto do kowala dać <hihiwiesz>

: 09 mar 2016, 09:41
autor: Kunaa12
postaram się ogarnąć blokady i ustawie sobie to sam.. W razie czego Panowie macie kogoś znajomego co by miał pożyczyć takie blokady? Najlepiej z Podkarpacia :D :)

: 09 mar 2016, 12:31
autor: Gość
Skontaktuj się z userem "stillbadboy" jest z Rzeszowa i ma opcje.

: 09 mar 2016, 15:11
autor: Bugalon
Mnie cholernie ciekawi jakiego w ogole silnika dotyczy ten problem.

W tagu 94 (czyli ABZ), jak ABZ to nie ma mozliwosci zeby wyskoczył zespół 2 czujnika położenia wałka, bo ABZ takiego zespołu nie ma (jest tylko jeden taki czujnik w tym silniku). W profilu rocznik 97 (czyli tez cos przedliftowego powinno tam siedziec) wiec ustawienia rozrzadu ani w 94 ani w 97 nie da rady sprawdzić VAG-iem.

No i teraz szklana kula mi sie skonczyla (nie moge sobie wywrozyc motoru o ktorym mowimy) i nie mam pojecia jak koledze pomoc, bo przeciez trzeba wiedziec o czym sie rozmawia a ja nie wiem.

: 09 mar 2016, 15:14
autor: pepi
bo on pewnie odczytał babol niepoprawnie jeden czujnik ma :]

: 11 mar 2016, 09:11
autor: Kunaa12
Profilowymi danymi się nie sugerujcie, rocznik jest błędny tam wpisany. A wracając do tematu : To jest Silnik 4.2 V8 299 KM ABZ 1994r. pierwszy montaż. Po sprawdzeniu VCDS wywala taki błąd: 17800- Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G163) przerwa lub zwarcie z plusem. I zgadza się ma tylko jeden czujnik ale komp wywala taki błąd. Rozrząd rozebrany sam ustawiam, zobaczymy jak to wyjdzie. W każdym bądz razie nie zgadzał mi się znaok OT na kole zamachowym na wale przyczyną było przesunięte koło na gumie ze znakiem OT. Założone drugie. Znaki na OT i miedzy skrzynią się zgrywaja, i 5 cylinder ma być w górze? dobrze mówie mam nadzieje bo tak wyczytałem , i jeszcze wałki muszę ustawić na te kropki.

: 11 mar 2016, 11:47
autor: Gość
Kunaa12, Popraw zatem swój profil-rocznik poza tym miedzy 94 a 97 nie ma prawie żadnej roznicy w ABZcie

: 11 mar 2016, 12:37
autor: marekp750
Kunaa12 pisze:Profilowymi danymi się nie sugerujcie, rocznik jest błędny tam wpisany. A wracając do tematu : To jest Silnik 4.2 V8 299 KM ABZ 1994r. pierwszy montaż. Po sprawdzeniu VCDS wywala taki błąd: 17800- Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G163) przerwa lub zwarcie z plusem. I zgadza się ma tylko jeden czujnik ale komp wywala taki błąd. Rozrząd rozebrany sam ustawiam, zobaczymy jak to wyjdzie. W każdym bądz razie nie zgadzał mi się znaok OT na kole zamachowym na wale przyczyną było przesunięte koło na gumie ze znakiem OT. Założone drugie. Znaki na OT i miedzy skrzynią się zgrywaja, i 5 cylinder ma być w górze? dobrze mówie mam nadzieje bo tak wyczytałem , i jeszcze wałki muszę ustawić na te kropki.
nie 5 cyl (5-ty dla wersji pięcio-zaworowych)
tylko 1 cyl ma GMP

Co do 17800 ostatnio pisałem w innym poście. poszukaj.

: 12 mar 2016, 12:53
autor: Kunaa12
Witam wszystkich, dzięki śliczne za pomoc. Problem został rozwiązany, przyczyną był źle ustawiony rozrząd wczoraj ustawiłem wszystko tak jak trzeba wszystko oczywiście na znaki i maszyna smiga bez zarzutów. I nawet ma lepszy start niż wcześniej. :) także jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :)