Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Problem z katalizatorem

: 09 mar 2016, 06:35
autor: SirSkradicz
Witam,
od pewnego czasu tj pierwszych większych mrozów usłyszałem dziwne dźwięki z dołu samochodu. Po pewnym czasie ustały lecz teraz znów się nasiliły. Chcąc sprawdzić co jest powodem wjechałem na kanał i zdiagnozowałem metaliczny hałas połączony ze zgrzytaniem z prawego katalizatora. Nie wiem jakim sposobem został uszkodzony ale cóż stało się. W dodatku od ostatnich dwóch dni wali strasznie mocno. Moje pytanie do klubowiczów i znawców tematu jest takie. Czy mogę tak po prostu usunąć jeden katalizator? Czy nie zaburzy to pracy silnika, wystarczy wyciągnąć go i wyczyścić z całości ze środka? Jest on wspawywany czy przykręcany? Dodam że moja jednostka to 4.2 ABZ z dwiema sondami lambda przed katalizatorami. Na rynku wtórnym używany kat. mają cenę a pewności nie ma, o nowych nawet nie myślałem.
Proszę o pomoc ww temacie, z góry dzięki. :]

: 09 mar 2016, 11:16
autor: pytlar
wywalić od razu 2 szt. Są 3 opcje - wspawać rurkę zamiast katalizatorów (ja tak mam), kupić tłumiki w obudowie katalizatora (pewnie długo nie pożyją :P ), lub kupić uniwersalne katalizatory jak dbasz o środowisko i hałas z wydechu :)
jak zostawisz puste puszki po katalizatorach będziesz miał niemiły metaliczny podźwięk...

: 09 mar 2016, 12:12
autor: SirSkradicz
Nic nie zaszkodzi silnikowi ? A co jeśli został by ten sprawny na miejscu a za drugiego wstawię rurę ? Odbije się na jakiś błędach czy coś ? :]

: 09 mar 2016, 12:17
autor: Gość
Pomysl logicznie-z jednej strony przelot z drugiej strony wydech zdławiony katem-i dalej sie zastanawiasz że to bedzie dobrze pracowało? :)

: 09 mar 2016, 12:21
autor: SirSkradicz
Lepiej zapytać niż strzelić pomyłkę. ;) Dzięki bardzo !

: 09 mar 2016, 12:26
autor: slonick
Skoro musisz az tak rzezbic.... Ja bym nie robil prowizorki.

: 09 mar 2016, 12:31
autor: SirSkradicz
Wszystko zależy od punku widzenia.

: 09 mar 2016, 12:33
autor: Gość
Nie. od logiki bo kazda jednostronna operacja poza wymiana kata na sprawny bedzie drutem i nie bedzie to dobrze jeździło.

1. wymieniasz kata na sprawny
2. wywalasz oba i wstawiasz rurki,tłumiki
3. wywalasz oba i zostawiasz puste.

: 09 mar 2016, 12:38
autor: SirSkradicz
Zrozumiałe ju po poprzedniej wiadomości, jak już działać to na obu stronach. I wszystko jasne.