Strona 1 z 1

[S8 D2 98 LPG ] tempomat

: 10 mar 2016, 16:44
autor: gacuś
witam.przestał mi dzialać tempomat,wcześnien raz dzialał raz nie,wymieniłem sterownik tempomatu i dalej nic.czy za działanie tempomatu jest jeszcze odpowiedzialny jakis czujnik albo coś innego?i jak to ewentualnie zlokalizować?bo podobno vagiem się nie da.

: 10 mar 2016, 16:58
autor: pepi
a ten co na pedałach masz są sprawne ?

: 10 mar 2016, 17:38
autor: gacuś
na pedałach?a co tam siedzi?

: 10 mar 2016, 20:06
autor: Gość
Tak,na heblu siedzi podcisnienie,pompka ok? gruszka ok weżyk podcisnienia szczelny cięgno nie spadło,manetka sprawna ?? :)

: 11 mar 2016, 14:52
autor: gacuś
gruszke sprawdzałem,podciśnienia chyba sa w porządku bo nieraz tak jest że tempomat zadziała,ale bardzo rzadko.a manetkę da sie jakos sprawdzic?

: 11 mar 2016, 15:02
autor: Gość
przeczyścic rozebrać,tempomat cięzko sprawdzic bo to ustrojstwo działa w czasie jazdy :/

: 14 mar 2016, 08:49
autor: lesdud
Kolego zacznij od wygrzania (popraw wszystkie luty) swojego sterownika tempomatu, u mnie jak kupiłem auto też nie działał tempomat i podmieniałem 2 sterowniki i dalej nie działał, a jak wygrzałem swój (po przeczytaniu tematu na tym forum) to od razu zadziałał i te 2 kolejne co też nie działały po wygrzaniu ożyły i wszystkie 3 zaczęły żyć. To jest ich wada konstrukcyjna- tworzą się zimne luty i tempomat nie trybi

: 01 lis 2016, 11:41
autor: emilus143
Może trochę odgrzeję. Rozchodzi się o tą gruchę od tempomatu. Jak ją ręcznie wcisnę i potem sama wróci do pierwotnego położenia to ma być słychać syczenie w okoliach nadkola?

: 01 lis 2016, 15:14
autor: danishow
emilus143 pisze:Jak ją ręcznie wcisnę i potem sama wróci do pierwotnego położenia to ma być słychać syczenie w okoliach nadkola?
W nadkolach sa zamontowane zbiorniczki rezerwowe podcisnienia, skoro syczy to cos tam jest nieszczelne. Musisz zdemontowac nadkole i sprawdzic.

: 01 lis 2016, 19:42
autor: Pepek
W przedlifcie nie ma w nadkolu, a dokładniej po drugiej stronie zbiornika płynu wspomagania, nic poza pompą. Zresztą w tym układzie z przepustnicą na lince są tylko trzy mechaniczne ustrojstwa: pompa, gruszka i zawór (lub dwa zawory przy manualu) upustowe.