Strona 1 z 1

[D2 01 3.7PB ] Katalizator uniwersalny, a jakość spalin

: 19 kwie 2016, 10:59
autor: krisker
Cześć. Może jakiś dziwny jestem, ale chciałbym, żeby na przeglądzie spaliny mieściły się w normie. Jako że zamiast katów mam rury, to jest z tym problem. Mam 4 sondy, z czego dwie oczywiście na dystansach. Mimo tego ECU wypluwa błąd za niskiej wydajności katalizatorów. Z wiadomych przyczyn nowe oryginały odpadają, a używki mogą być w złym stanie. Wymyśliłem, że wspawam nowe uniwersalne katy Bosala (do 3l, Euro 3). Robił ktoś coś podobnego? Jeśli tak, to jak spaliny po takim zabiegu?

: 19 kwie 2016, 23:03
autor: dice111
Na jakim SKP w PL badają Ci emisje ? Czy chcesz ot tak dla siebie ?

: 19 kwie 2016, 23:06
autor: Gość
W Żarach badają dlatego nie korzystam. Kiedys nie miałem problemu potem postanowili stracić klienta :]

: 19 kwie 2016, 23:18
autor: dice111
Tak, z ciekawości pytałem, bo gdy sam przy okazji przeglądu parę lat temu w ABZcie chciałem by sprawdzono, to przy jednym (drugi "pusty") kacie (choć tak do końca nie wiadomo, czy cokolwiek z niego w środku jeszcze po tylu latach zostało) mieścił się w normie.

: 15 sie 2016, 14:49
autor: krisker
W Olsztynie, na wojewódzkiej. Chcę to zrobić dla siebie - mam nadzieję przywrócić auto do stanu maksymalnie zbliżonego do fabrycznego.

[ Dodano: 2016-08-15, 14:49 ]
Katy wstawione, sondy dałem za nimi (czyli sondy są za dwoma katami każda). 3000km i błąd wydajności katalizatora nie powrócił. Spaliny na SKP w normie. Mission completed <amasz>

: 15 sie 2016, 15:02
autor: krzychu22.p1i
Tylne sondy miałeś w tylnych katach czy za nimi?

: 15 sie 2016, 15:21
autor: krisker
Tylne sondy miałem w rurach, bo ktoś wyciął drugie katy. teraz dałem sondy za drugimi katami i jest OK.

: 15 sie 2016, 16:35
autor: Gość
tak dla uściclenia to w pełni sprawny silnik szczeólnie pracujacy na LPG ma czystsze spaliny jak niedomagajacy z katami :D To samo dotyczy DPFów :)

: 02 kwie 2018, 13:04
autor: Lechu
jak możesz podpopwiedz mi taką rzecz.
mam 4 sondy i jak wychodzi 4 katy. gdzie umieściłeś te sondy w katach ? za dolnym katalizatorem czy za tym pre kat-em ?
Zamontowałęś kata Euro 3 ? czy Euro 4 ?

Prawdpodobnie na szybko zmontuje tłumiki przelotowe, na czas kiedy się dobrze zastnanowie co zrobić z oryginałami <hmm> . Na tą chwilę planuje wkłady im wymienić .

: 02 kwie 2018, 18:44
autor: krisker
Katy wstawiłem euro2 bosal 099-948. Sondy za nimi. Mowa o drugich katalizatorach (tylnych).

: 02 kwie 2018, 20:32
autor: Lechu
krisker pisze:Katy wstawiłem euro2 bosal 099-948. Sondy za nimi. Mowa o drugich katalizatorach (tylnych).
A może doszedłeś do tego, błąd którego katalizatora i która sonda to zgłasza ?

: 03 kwie 2018, 07:37
autor: krisker
B1 - bank po stronie pasażera
B2 - bank po stronie kierowcy
S1 - sonda przed dużym katem (wysoko, przy kolektorze wydechowym)
S2 - sonda w drugim kacie

Jak masz błąd wydajności kata (efficiency below treshold), to problemem jest drugi kat lub druga sonda (strona podana jest przy kodzie błędu).

: 03 kwie 2018, 07:56
autor: Lechu
Dzięki krisker,

Właśnie problem jest taki, że podaje, który bank ale nic nie pisze, która sonda. sprawdzane vcds-em .

: 03 kwie 2018, 09:01
autor: krisker
Zapodaj treść i numer błędu.

: 03 kwie 2018, 09:06
autor: Lechu