Strona 1 z 2

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problemy z LPG

: 27 kwie 2016, 10:51
autor: maajkii
Witam was wszystkich serdecznie. Kilka dni temu zakupiłem Audi A8 D2, były właściciel twierdzi, że nie jeździł na gazie.
Dziś wybrałem się na regulację, gazownik stwierdził, że nie da się wyregulować, ponieważ raz na jakiś czas drugi wtrysk przestaje pracować. Dodam, że auto faktycznie na gazie, szarpie, ma bardzo niskie obroty, po kickdownie nie chce jechać, wywala kontrolke CAT, na benzynie wszystko elegancko, Vag żadnych błedów nie pokazuje poza nieprawidłową pracą cylindra drugiego ale tylko na gazie, na benzynie wszystko jest okej!
No i gazownik powiedział, że na starcie wymienić listwy wtryskowe, mogę wziąć na próbę od znajomego Valteki, oczywiscie chce kupić całkiem inne, ale gazownik stwierdził, że mogą być to wtryski parownik lub jednostka sterująca.
Pytanie do was przedewszystkim jest takie czy warto w ogólę brać na próbę valteki ponieważ nie chce od razu ładować się w koszta jeśli może to być coś innego? Dodam że jeździły w S8 D2 i mogę je zabrać bo samochód został rozbity i znajomy zrobił na nich może ze 100km..
Drugie pytanie, nie mogę wyjeździć gazu do końca, tzn mam butle 55l, niby wyjeździłem do zera a na stacji weszło około 30 litrów.

Moja instalacja :

Jednostka sterująca : Agis i8
Czujnik ciśnienia : Absolute
Parownik/Reduktor : KME GOLD
Zawór odcinający : OMB
Wtryskiwacze gazu : VALTEK
Zbiornik LPG : T1b8738 poj/sr : 630/225
Wielozawór : Tomasetto
Gazoszczelna obudowa : Tomasetto
Wlew paliwa : Tomasetto


Załączam fotki i czekam na pomoc. :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/quote]

: 27 kwie 2016, 11:01
autor: Bugalon
Ale ta instalacja to gruz ......

Golda zostaw na razie bo przy takich temperaturach jakie są teraz powinien sobie poradzić jak nie będziesz pałować za mocno (zimą może byc roznie). Agis pozwala wyłączać pojedyncze cylindry z pracy na gazie i wyłączać pojedyncze cylindry uruchamiajac je na benzynie. Niech mechanik tak zrobi - wyłączy ten drugi gar i pusci całość na benzynie. Potem niech sprobuje to wystroic, jak się uda to znaczy ze ewidentnie wina tego jednego wtryskiwacza. Jesli po takiej akcji nadal bedziesz mial szarpania i cata, to znaczy ze trzeba grzebać gdzieś dalej.

A tak naprawdę, to na Twoim miejscu wymienilbym wtryskiwacze wszystkie od razu, bo te valteki to jest masakra. Jak nie chcesz mega kasy inwestować to kup dwie listwy OMVL chociaz (regfasty) za 250 zeta kupisz (obie) jak sie postarasz i będzie spokój przynajmniej na te 40 tysięcy kilometrów.

Ciekawe jaki masz wielozawór :) (ekstra czy zwykly)

: 27 kwie 2016, 11:23
autor: maajkii
Szczerze mówiąc planuje całkiem inna instalację ale dopiero w lipcu. Z wtryskami akurat chce kupić barracudy ale zanim je kupię chciałem wstawić tylko na próbę valteki znajomego czy to powinno wystarczyć żeby dowiedzieć się czy to wina LPG ? Zlecilbym to gazownikowi ale jak widzą 4.2 to marudza wszyscy.. napisałem temat na lpg-forum ale tak na prawdę konkretnej odpowiedzi nie otrzymałem..
Jak sprawdzić ten wielozawor i jak wygląda to później dam Ci znać ? Chciałem dzisiaj pogrzebać trochę przy aucie ale młodej ford jak zwykle się spieprzyl i nic nie pogrzebie :)))
Jazda na PB jest czysta przyjemnością ale jak pojechalem ostatnio do gazownika to już w ogóle się nie da jeździć na gazie..
Jeszcze jedna rzecz jak te wtryskiwacze się przekłada? Dam radę sam? Wiem że dusze muszę przełożyć do tych nowych. Aha te co biorę jeździły w A8 bez problemów.

: 27 kwie 2016, 13:48
autor: Bugalon
Kurcze, przeczytałeś co napisałem? Nie kupuj tych wtryskiwaczy na razie. Puść ten jeden na benzynie jak pisałem i próbuj resztę ogarnąć. Według mnie jest ogromna szansa, że kupisz to, zamontujesz a samochod i tak na gazie nie bedzie dobrze jezdzil.

Wielozawór ma mieć wyjśćie gazu rurką o średnicy 8mm. Jak ma 6mm i przejsciowke na 8 to kibel jest.

Jak kupisz wtryskiwacze w listwach to je sam wymienisz bez wiekszego problemu, jak kupisz pojedyncze to będziesz sie musiał trochę pobawić i kolektor ssący zwalić żeby je zamontowac.

: 27 kwie 2016, 13:55
autor: maajkii
Czyli zanim je kupię to pojechać i jeden ma na benzynie puścić jeśli silnik będzie pracować dobrze to znaczy że wtrysk? Jak się okaże że na benzynie jest lepiej to od razu sobie kupię barracudy. Młoda wróci koło 15 to cykne Ci zdjęcie wielozaworu i wrzucę tutaj.
Przepraszam ale w temacie gazu jestem laik :)

: 27 kwie 2016, 15:40
autor: karol208
Bugalon pisze:
Wielozawór ma mieć wyjśćie gazu rurką o średnicy 8mm. Jak ma 6mm i przejsciowke na 8 to kibel jest.
I tak trzeba mieć wielozawór extra bądź rozwiercić ten co jest pod tłoczkiem zaworu bo tam jest zwężka niestety.

: 27 kwie 2016, 15:45
autor: maajkii
Takie coś znalazłem :)
Obrazek

: 27 kwie 2016, 16:21
autor: krzychu22.p1i
Zmierz rurkę ile ma z tego wielozaworu.

: 27 kwie 2016, 16:39
autor: maajkii
Suwniarka pokazuje 7,96mm :)
Mam pytanko, jeśli gazownik zrobi tak ze auto będzie chodzić powiedzmy na tym jednym benzynowym wtryskiwaczu to mogę tak chwilowo jeździć? No i dużo paliwa będzie brał? Jakie listwy najlepiej kupić hany czy barracudy?
Jeszcze jedna fotka

Obrazek

: 30 kwie 2016, 07:35
autor: ernesto
maajkii pisze: Mam pytanko, jeśli gazownik zrobi tak ze auto będzie chodzić powiedzmy na tym jednym benzynowym wtryskiwaczu to mogę tak chwilowo jeździć? No i dużo paliwa będzie brał?
Nie kombinuj bo przekombinujesz. Jeździj na benzynie zanim nie kupisz listew bo zarżniesz ten motor i tyle będzie z tej oszczędności na LPG.
Kup listwy wtryskowe i wymień. Większość kasy ci pójdzie na te eksperymenty.
Ja kupiłem Remigiusze FASTy i po problemie. Z tym, że ja jeżdżę spokojnie.

: 30 kwie 2016, 21:36
autor: maajkii
Problem częściowo zazegnany :) podlozylem te wtryski od znajomego wstawiłem nowe świece auto przy 3/4 gazu jedzie poprawnie przy pełnym wciśnięciu gazu dostaje za dużo gazu i go zalewa :) zamówiłem barracudy w czwartek powinny być więc w sobotę jadę do rodzinnego miasta na porządną regulację bo tu w Zielonej potrafia nacisnąć tylko autokalibracja... :)

Ernesto mam jeszcze dwa pytania..
1. Jak wyciągnąć kierunkowskaz z przodu i delikatnie podnieść lampę?
2. Mam poliftowy zderzak założony. Da się go w ogóle poprawnie spasowac? Jak nie to kupuję przedliftowy bo kuje w oczy.

A swoją droga z auta jestem mega zadowolony, jeździłem pół roku porsche cayenne S ale mimo wszystko A8 jest 100razy wygodniejsza :)

: 01 maja 2016, 03:07
autor: Gość
maajkii pisze:1. Jak wyciągnąć kierunkowskaz z przodu i delikatnie podnieść lampę?
Kierunek ma z boku lampy takie zabezpieczenie które trza odchylic i go wysunac do przodu. Jest to widoczne i dostepne.
lampe odkręcic musisz ściągając listwe pod nią(jedna śrubka) i odkręcając dwie śruby pod listwą i dwie na górze na pasie.
maajkii pisze:2. Mam poliftowy zderzak założony. Da się go w ogóle poprawnie spasowac? Jak nie to kupuję przedliftowy bo kuje w oczy.
bedzie szpara pomiedzy nim a grillem to jedynie możesz jakimś wypełnieniem zniwelować.
Poza tym chromy pod lampami nie beda się zgrywać z lampami reszta pasi dobrze.

: 01 maja 2016, 09:18
autor: ernesto
Tu masz filmik jak wyjąć kierunek

Co do zderzaka do szukaj PreFL mi osobiście nie widzi się zderzak liftowy w przedlifcie, zwłaszcza ta szpara pod grilem.

: 01 maja 2016, 11:41
autor: maajkii
Tych chromow nie mam na zderzaku.
Wrzucam wam fotkę jaki zderzak mam założony. Moim zdaniem lipa na Maxa.
Obrazek

: 01 maja 2016, 13:55
autor: ernesto
To jest coś kombinowane, szukaj zderzaka ori PreFL