Strona 1 z 1
[S8 D2 99 LPG
] Uszczelka pod głowicą?
: 07 maja 2016, 16:05
autor: pavel44
Witam. Niedawno pisałem o problemach z rosnącą temperaturą (Ok 95 stopni na liczniku, na vagu pewnie ok 100) podczas wyższych prędkości i przyśpieszeń. Mam w związku dwa pytania. Czy pojawiające się bąble (bardzo małe, znikome wręcz) w zbiorniczku płynu chłodniczego zaraz po odpaleniu zimnego silnika zawsze oznaczają upg? Na gorącym wolałem nie otwierać i nie zaglądać z wiadomych względów. I drugie pytanie tj czy węże z płynem chłodniczym idące do reduktorów mogą znajdować się powyżej poziomu płynu w zbiorniczku bo u mnie tak są zainstalowane i nie wiem czy nie powoduje to zapowietrzania układu chłodzenia. Z góry dziękuje za jakiekolwiek wskazówki.
: 07 maja 2016, 16:32
autor: kmicic-lt
Raz dobrze odpowietrzony uklad nie powinien sie zapowietrzac, nie wazne czy te weze masz ponad zbiorniczkiem - przeciez zaworki odpowietrzajace tez masz ponad zbiorniczkiem plynu.
Plynu chlodniczego dolewasz ??
: 07 maja 2016, 16:38
autor: pavel44
Płyn od max do minimum spada w ok pół roku. Podczas jazdy w mieści w korkach jak temp wychyla sie ponad 90 stopni to po sklejeniu wiskozy natychmiast wraca na pion. Jednak podczas ostatniej trasy gdzie prędkości miałem ok 200 kmh to pierwszy raz mi się zdarzyło żeby temp urosła do ok 95 stopni.
: 07 maja 2016, 20:52
autor: szeryfisch
termostat wymieniałes?
: 08 maja 2016, 00:11
autor: pavel44
Nie ale chcę go wymienić w tym tygodniu razem z pompa wody tylko muszę znaleźć mechanika który nie popsuje rozrządu bo mój magik od vaga nie nawidzi lpg i z tego powodu nie tyka się silnika w moim audi
: 08 maja 2016, 00:12
autor: Gość
przecie LPG nie ma nic do rozrzadu
: 08 maja 2016, 18:56
autor: Arthur
tylko nieraz przy rozrządzie trzeba pol instalacji lpg rozebrać
: 08 maja 2016, 21:45
autor: Gość
Do wymiany rozrządu u mnie nie trza niczego rozbierać. Ewentualnie wypiąc listwy wtryskowe bo siedza na osłonie silnika.
: 12 maja 2016, 20:51
autor: pavel44
Nowe info. Pojeżdziłem z vagiem i temperatura utrzymuje się w czasie dynamicznej jazdy w granicach 98-102 stopnie. Wskazówka na ogół stoi na 90. Zauważyłem, że temperatura rośnie podczas przyśpieszania i szybkiej jazdy ale po zatrzymaniu się spadała nawet do 96 stopni. Następna rzecz jaką zauważyłem to np jadąc 70 kmh na szóstym biegu to temperatura wynosiła ok 100 stopni, natomiast jak utrzymywałem tę samą prędkość na trzecim biegu to temperatura dość szybko malała do 96 stopni. Węże od chłodnicy miękie. Wygląda ogólnie to na nie wydajną pompę. Za wszystkie spostrzeżenia będe bardzo wdzięczny.
: 12 maja 2016, 22:05
autor: szeryfisch
A moim zdaniem załozony termostat ze zbyt wysoka temp otwarcia. Ori ma 82'C a po katalogach mozna kupic 87'C i wtedy sie grzeje motor. Układ nieco oszukuje bo licznik z uporem maniaka wisi na 90'C - taka konstrukcja. Po przekroczeniu setki zaczyna pokazywac prawidłowo.
: 12 maja 2016, 22:12
autor: pavel44
No właśnie zamówiłem behra 82 stopnie bo prawie wszystkie zamienniki są na 87.
: 12 maja 2016, 22:55
autor: ernesto
pavel44 pisze:Pojeżdziłem z vagiem i temperatura utrzymuje się w czasie dynamicznej jazdy w granicach 98-102 stopnie. Wskazówka na ogół stoi na 90
To typowe oszustwo koncernu VW tak samo jest z mniejszymi temperaturami. Auto ma siedemdziesiąt pare stopni a wskazówka jest już prawie na 90. Wskazania na zegarze nie są w 100% wiarygodne i są jedynie poglądowe.
: 12 maja 2016, 23:43
autor: pavel44
ernesto w 100 % racja. Jednakże jak cały czas wskazówka stała w pionie i ni stąd ni zowąd zaczęła sie wychylać to chyba trzeba się zainteresować się tematem żeby jeździc ze spokojnym sumieniem

: 13 maja 2016, 15:39
autor: SenatorS8
Z termostatem jest jeszcze jedno oszustwo.
Ori lub markowy ma wieksza srednice talerzyka .O ile niepamietam.Ale powierzchniowo to jest okolo 20% wiecej.
: 13 maja 2016, 17:16
autor: pavel44
jeden termostat i ile zawiłości a co zresztą części
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)