Strona 1 z 1
[D2 96 4.2PB/LPG
] Czy to objawy czujnika polozenia walka
: 15 maja 2016, 12:31
autor: maajkii
Czesc Panowie. Mam pytanie jedyny błąd jaki u mnie się pojawią to czujnik położenia walka rozrządu.
Objawy mam takie ze po osiągnięciu powiedzmy 90stopni silnik delikatnie kuleje. Nie ma wypadania zapłonu ani nic. Po prostu czuć nie równa pracę silnika.
: 15 maja 2016, 13:11
autor: krzychu22.p1i
Jaki kod błędu?
: 15 maja 2016, 14:12
autor: marekp750
w ABZ-to podobnych jak wypadnie czujnik wałka to oprócz błędu w ECU następuje odczuwalny
spadek mocy.
: 15 maja 2016, 16:07
autor: maajkii
Nie pamiętam teraz kodu błędu ale coś ze bank 2 camshaft czy coś takiego. Spadek mocy faktycznie odczuwalny po rozgrzaniu. Oraz problem z zapłonem na ciepłym. Może nie problem ale długo kręci.
Czujnik znajduje się gdzieś z tyłu w okolicach powiedzmy rury filtra powietrza? Czujnik wyrzuca za każdym razem po odpaleniu
[ Dodano: 2016-05-15, 16:07 ]
Czy od AKG bedzie pasowac? Akurat u goscia zamawiam troche gratow to moze dorzucić.
: 15 maja 2016, 17:06
autor: Bugalon
bedzie pasowac, akg ma taki sam czujnik jak abz.
: 15 maja 2016, 17:39
autor: maajkii
Ok, w takim razie zamawiam. Domyślam się ze po wymianie kalibracja gazu wskazana. Tak miałem w 740i że po wymianie autko nie jeździło na gazie.
: 15 maja 2016, 19:45
autor: Gość
Czujnik położenia wałka masz z lyłu lewej głowicy. Okrągłe aluminiowe ustrojstwo.
: 15 maja 2016, 19:51
autor: maajkii
Namierzony. Ciężko go samemu wytargac? Osłony trzeba ściągać? Bo wsadzilem lapska ale miejsca naprawdę mało
: 15 maja 2016, 19:53
autor: Gość
Osłone silnika górną trza sciagać a tak to dostep w miare ok.
: 15 maja 2016, 20:29
autor: maajkii
A kojarzysz jaki rozmiar oringu tam podchodzi?
[ Dodano: 2016-05-15, 20:29 ]
A no I czy mozliwe ze przez to brak mocy? Ale tylko jakby w nizeszej części obrotów i tylko po rozgrzaniu. Nie jest to olbrzymi brak mocy ale tak jakby na chwilę brakowało te 50 koni
jest to jedyny błąd jaki mam w samochodzie więc inne pomysły do glowy mi nie przychodzą. Zapłony nie wypadają, przeplywka ok.
: 15 maja 2016, 21:04
autor: Gość
W nowym powinien byc oring. Przynajmniej ja miałem ale nie musiałem zmieniac co inne klękło.
: 15 maja 2016, 21:25
autor: maajkii
Ok, a jak widzisz ten brak mocy?
: 15 maja 2016, 21:53
autor: Gość
Nie miałem tego zjawiska jak i uszkodzonego czujnika wałka. Ale marek ci pisął że to jest jeden z objawów.
: 17 maja 2016, 08:20
autor: Mc_Abra
maajkii, napisz jak po wymianie, czy wróciło wszystko do normy.
Mam tak samo, tzn. czasami szczególnie jak z niskich obrotów dam pedał w podłogę, to ćwierć sekundy tak jakby go przydusiło i dopiero przyspiesza.
Czasami też lekko wyczuwalne wahania mocy przy dynamicznym przyspieszaniu, nie jak wypadanie zapłonu, ale takie delikatne spadki. Nie przyspiesza ładnie liniowo, tylko ma takie momenty jakby własnie na ułamek sekundy parę koni się wyłączało, a później znowu wracało.
Wymieniłem cewki i świece bo myślałem, że to od tego, ale nie pomogło.
Na VAGu wyskakuje błąd czujnika temp. ( mam kupiony, nie mam kiedy się za niego zabrać) i własnie kiedyś wyskoczył błąd czujnika położenia wałka.
Skasowałem go i się nie pojawiał przez 2-3 miesiące. Teraz nie sprawdzałem.
: 20 maja 2016, 16:58
autor: maajkii
Nie ma problemu dam znać.
mam identyczne objawy jak Ty.
Ale powiem ci ze kiedyś czujnik tempreratury miałem uszkodzony w passacie i też auto nie chciało jeździć. Bo na deskę szedł sygnał ze jest 90stopni a do sterownika 130
W tym tygodniu powienienem mieć wszystkie graty jak wymienię to napiszę..
[ Dodano: 2016-05-20, 16:58 ]
Cześć wymieniłem dziś czujnik. Zajęło mi to może z 15 minut. Już po odpaleniu zauważyłem że samochód odpalił błyskawicznie. Faktycznie przybyło mocy jakby ktoś oddał mi z 50 koni. Czujnik kupiłem używany za 50 zł bo zamawialem dużo gratow od jednej osoby.