Strona 1 z 2
[D2 96 3.7PB/LPG
] Wymiana świec, CAT
: 18 maja 2016, 23:01
autor: kubax230
Witam, Audi szarpie, telepie sie, dymi, dużo pali i trochę ciężko odpala. Mechanik podpiał sie komputerem i stwierdził że to na 90% świece. Stwierdził że wypadania zapłonów i spalania stukowego nie ma. Jutro biorę się za wymiane świec, polecili mi w sklepie BERU. Będą ok?
Co do dokręcania świec, dokręcać ręką a na końcu kluczem czy znacie jakieś lepsze metody?
PS. Nada się taki "klucz do świec" ?
: 18 maja 2016, 23:12
autor: maajkii
klucz do świec rozmiar 13, jeżeli ten ma w środku dziurkę i do okoła gume to jak najbardziej. Mi gdzieś guma z klucza do świec wypadła i zawsze pomagam sobie magnesem żeby wydobyć świece z komory. ostatnio kupiłem świece DENSO K20TT chyba 15zł sztuka, stosowałem je w większości aut, z tym, że ja wymiane robie co trzecią wymiane oleju.

Co do dokręcania, to po prostu z wyczuciem i tyle.

: 18 maja 2016, 23:21
autor: kubax230
13?! cholera kupiłem 16....
: 18 maja 2016, 23:25
autor: Gość
Bo 16 ma być
Takie kluczyki nie ruszą świecy jak siedzi długo...
kubax230 pisze:Witam, Audi szarpie, telepie sie, dymi, dużo pali i trochę ciężko odpala.
Trudno to okreslic bo wypadanie zapłonów byc powinno może ty masz zupelnie co innego no ale zmienisz swiece zobaczysz jakiego masz mechanika

: 18 maja 2016, 23:27
autor: kubax230
Apophis pisze:Bo 16 ma być
Takie kluczyki nie ruszą świecy jak siedzi długo...
W razie czego jakąś przedłużkę sie zrobi żeby dźwignia była lepsza
To w końcu 16 czy 13?

: 18 maja 2016, 23:29
autor: Gość
Jak świeczka bedzie siedziała tak jak u mnie to było to połamiesz te zabaweczki i jeszcze se uszkodzisz coś.
Kup porządna nasadke na swiece 16 i wsio.
: 18 maja 2016, 23:34
autor: kubax230
Apophis pisze:Jak świeczka bedzie siedziała tak jak u mnie to było to połamiesz te zabaweczki i jeszcze se uszkodzisz coś.
Kup porządna nasadke na swiece 16 i wsio.
Zobaczymy jak bedzie szło, będę czuł jak będzie sie łamać w rękach klucz

A co do mechanika to jego warsztat sie reklamuje jako VAG'owski także sie okaże.

: 18 maja 2016, 23:35
autor: Gość
Masz w warczu mechanika dobrego jak coś.
: 18 maja 2016, 23:40
autor: kubax230
Zapiszę sobie na przyszłość.

: 19 maja 2016, 08:10
autor: krzychu22.p1i
Ma mam taką i git
http://allegro.pl/jonnesway-klucz-nasad ... 94410.html . Przedłużka 1/2 jest w każdej walizce z grzechotką do tego mam przejście z 1/2 na 3/4
http://allegro.pl/redukcja-honiton-1-2- ... 82680.html i klucz dynamometryczny (jest właśnie na 3/4)
: 19 maja 2016, 08:52
autor: ernesto
kubax230 pisze:Co do dokręcania świec, dokręcać ręką a na końcu kluczem
Ja zawsze kluczem dokręcam tylko uwaga, z czuciem. To aluminium i możesz szybko gwint rozszarpać jak krzywo załapiesz lub jak przeciągniesz.
: 19 maja 2016, 10:13
autor: gtfan
Klucz do świec masz na dłuższym końcu oryginalnego klucza do kół, nic dokupować nie trzeba

: 19 maja 2016, 13:55
autor: kubax230
Dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 2016-05-19, 13:55 ]
UP. Wykręciłem już kilka cewek i wszystko ok ale w jednym cylindrze ta gumowa tuba która jest przyczepiona do cewki, została w środku i nie chce wyjść. Jak to wyjąć?
: 19 maja 2016, 13:56
autor: Gość
łapiesz fajke szczypcami i ciągniesz
Pewno ma korozje to nie chce odkliknąć już
: 19 maja 2016, 14:01
autor: kubax230
Dzięki za odp. Pytam bo nie chce czegoś urwać
PS. Silnik musi być ZIMNY kompletnie do wymiany świec czy może być taki letni? przestawiałem samochód może jakieś 100 metrów i czuć lekkie ciepełko od silnika ale wskaznik temp. i tak leży na 50