Strona 1 z 1

[D2 ALL ] V8 - tylny uszczelniacz wału

: 12 cze 2016, 15:02
autor: krisker
Hej. Czy ktoś przerabiał wymianę tylnego uszczelniacza wału? Wygląda na to, że jest tam cały kołnierz (077103171N) dostępny tylko w ASO za 1200zł :( Wewnątrz jest jednak jakiś simering i może da się go podmienić? Cieknie mi na łączeniu silnika i skrzyni na 99% po stronie silnika.

: 12 cze 2016, 15:11
autor: michalwruszak
Dostępny jest zamiennik

: 12 cze 2016, 15:20
autor: krisker
Piszesz o samym simeringu (85X105X12)? Jeśli tak, to faktycznie - są dostępne. Ciekawe jak z wymianą (wyjęcie i włożenie w kołnierz). Jeśli tylko na wcisk, to luzik, ale jak są jakieś inne patenty to gorzej.

: 12 cze 2016, 15:40
autor: michalwruszak
Dodatkowo sugeruje zakup uszczelki pod tylną płytę - nie duży koszt a przy jednej okazji można zrobić

: 12 cze 2016, 15:44
autor: krisker
Spoko, roboty przy wymianie dużo i lepiej nie oszczędzać. W elsie piszą, że silnik trzeba wyciągać razem ze skrzynią :(

: 12 cze 2016, 16:19
autor: michalwruszak
Można próbować skrzynię odsuwać od silnika ale zadanie proste napewno nie będzie

: 12 cze 2016, 16:22
autor: Gość
odsuwac automat? to juz prściej wymontowac napęd

: 12 cze 2016, 19:37
autor: marekp750
Jesteś pewny, że to leci z uszczelniacza wału?

Masz kilka innych miejsc, z których będzie ciekło a olej będzie spływał na łączeniu
skrzyni z silnikiem.

Zawsze zaczynasz od góry uszczelniać. Grawitacja robi swoje.

Uszczelka pokrywy zaworów.
Uszczelniacz czujnika wałka.
Uszczelka pod głowicą.
Uszczelnienie dekli wałków z tyłu.

Dopiero jak tego jesteś pewny, że nie cieknie bierzesz się za rozłączanie skrzyni z silnikiem.

A tam oprócz samego uszczelniacza:

Pokrywa pionowa, w której jest umieszczony uszczelniacz.
Uszczelka dużej miski olejowej.

: 12 cze 2016, 22:45
autor: gtfan
krisker pisze:Piszesz o samym simeringu (85X105X12)? Jeśli tak, to faktycznie - są dostępne. Ciekawe jak z wymianą (wyjęcie i włożenie w kołnierz). Jeśli tylko na wcisk, to luzik, ale jak są jakieś inne patenty to gorzej.
Wymieniałem go w ABZ-cie. Żadnego problemu, dekla nie ruszałem. Robota jak przy każdym simmeringu ;)

: 13 cze 2016, 06:21
autor: krisker
marekp750 pisze:Jesteś pewny, że to leci z uszczelniacza wału?

Masz kilka innych miejsc, z których będzie ciekło a olej będzie spływał na łączeniu
skrzyni z silnikiem.

Zawsze zaczynasz od góry uszczelniać. Grawitacja robi swoje.

Uszczelka pokrywy zaworów.
Uszczelniacz czujnika wałka.
Uszczelka pod głowicą.
Uszczelnienie dekli wałków z tyłu.

Dopiero jak tego jesteś pewny, że nie cieknie bierzesz się za rozłączanie skrzyni z silnikiem.

A tam oprócz samego uszczelniacza:

Pokrywa pionowa, w której jest umieszczony uszczelniacz.
Uszczelka dużej miski olejowej.
Bardzo bym chciał, żeby to leciało z góry, a nie z łączenia, ale niestety to gdzieś w środku. Zostaje simering, przegroda lub miska (ta ostatnia da się pewnie zweryfikować po zdjęciu misek). Spróbuję jeszcze zajrzeć tam endoskopem, o ile będzie wystarczająca ilość miejsca.

: 13 cze 2016, 07:41
autor: emilus143
Mam to samo u siebie. Nie dość że ubywa fest oleju, to za każdym razem śmierdzi. Będę zdejmował wszystkie rury aby zerknąć.

: 13 cze 2016, 08:16
autor: krisker
emilus143 pisze:Będę zdejmował wszystkie rury aby zerknąć.
Rury??

: 13 cze 2016, 08:33
autor: emilus143
W sensie dolot - niesprecyzowałem :) Najgorsza opcja rwać skrzynię, bo u mnie jest też to podejrzenie. W serwisie ASB powiedzieli 500 zł za operację wymiany.

: 13 cze 2016, 09:19
autor: krisker
emilus143 pisze:Najgorsza opcja rwać skrzynię
Też tak uważam, bo łatwiej wyjąć silnik, ale jeśli się nie da rozłączyć go od skrzyni na samochodzie, to innej opcji nie ma :( Dlatego podpytuję tutaj, bo elsa czasem swoje, a praktyka swoje :)

Może jednak ktoś wyjmował silnik bez wyciągania skrzyni.