Strona 1 z 1
[D2 ALL
] V8 - tylny uszczelniacz wału
: 12 cze 2016, 15:02
autor: krisker
Hej. Czy ktoś przerabiał wymianę tylnego uszczelniacza wału? Wygląda na to, że jest tam cały kołnierz (077103171N) dostępny tylko w ASO za 1200zł

Wewnątrz jest jednak jakiś simering i może da się go podmienić? Cieknie mi na łączeniu silnika i skrzyni na 99% po stronie silnika.
: 12 cze 2016, 15:11
autor: michalwruszak
Dostępny jest zamiennik
: 12 cze 2016, 15:20
autor: krisker
Piszesz o samym simeringu (85X105X12)? Jeśli tak, to faktycznie - są dostępne. Ciekawe jak z wymianą (wyjęcie i włożenie w kołnierz). Jeśli tylko na wcisk, to luzik, ale jak są jakieś inne patenty to gorzej.
: 12 cze 2016, 15:40
autor: michalwruszak
Dodatkowo sugeruje zakup uszczelki pod tylną płytę - nie duży koszt a przy jednej okazji można zrobić
: 12 cze 2016, 15:44
autor: krisker
Spoko, roboty przy wymianie dużo i lepiej nie oszczędzać. W elsie piszą, że silnik trzeba wyciągać razem ze skrzynią

: 12 cze 2016, 16:19
autor: michalwruszak
Można próbować skrzynię odsuwać od silnika ale zadanie proste napewno nie będzie
: 12 cze 2016, 16:22
autor: Gość
odsuwac automat? to juz prściej wymontowac napęd
: 12 cze 2016, 19:37
autor: marekp750
Jesteś pewny, że to leci z uszczelniacza wału?
Masz kilka innych miejsc, z których będzie ciekło a olej będzie spływał na łączeniu
skrzyni z silnikiem.
Zawsze zaczynasz od góry uszczelniać. Grawitacja robi swoje.
Uszczelka pokrywy zaworów.
Uszczelniacz czujnika wałka.
Uszczelka pod głowicą.
Uszczelnienie dekli wałków z tyłu.
Dopiero jak tego jesteś pewny, że nie cieknie bierzesz się za rozłączanie skrzyni z silnikiem.
A tam oprócz samego uszczelniacza:
Pokrywa pionowa, w której jest umieszczony uszczelniacz.
Uszczelka dużej miski olejowej.
: 12 cze 2016, 22:45
autor: gtfan
krisker pisze:Piszesz o samym simeringu (85X105X12)? Jeśli tak, to faktycznie - są dostępne. Ciekawe jak z wymianą (wyjęcie i włożenie w kołnierz). Jeśli tylko na wcisk, to luzik, ale jak są jakieś inne patenty to gorzej.
Wymieniałem go w ABZ-cie. Żadnego problemu, dekla nie ruszałem. Robota jak przy każdym simmeringu

: 13 cze 2016, 06:21
autor: krisker
marekp750 pisze:Jesteś pewny, że to leci z uszczelniacza wału?
Masz kilka innych miejsc, z których będzie ciekło a olej będzie spływał na łączeniu
skrzyni z silnikiem.
Zawsze zaczynasz od góry uszczelniać. Grawitacja robi swoje.
Uszczelka pokrywy zaworów.
Uszczelniacz czujnika wałka.
Uszczelka pod głowicą.
Uszczelnienie dekli wałków z tyłu.
Dopiero jak tego jesteś pewny, że nie cieknie bierzesz się za rozłączanie skrzyni z silnikiem.
A tam oprócz samego uszczelniacza:
Pokrywa pionowa, w której jest umieszczony uszczelniacz.
Uszczelka dużej miski olejowej.
Bardzo bym chciał, żeby to leciało z góry, a nie z łączenia, ale niestety to gdzieś w środku. Zostaje simering, przegroda lub miska (ta ostatnia da się pewnie zweryfikować po zdjęciu misek). Spróbuję jeszcze zajrzeć tam endoskopem, o ile będzie wystarczająca ilość miejsca.
: 13 cze 2016, 07:41
autor: emilus143
Mam to samo u siebie. Nie dość że ubywa fest oleju, to za każdym razem śmierdzi. Będę zdejmował wszystkie rury aby zerknąć.
: 13 cze 2016, 08:16
autor: krisker
emilus143 pisze:Będę zdejmował wszystkie rury aby zerknąć.
Rury??
: 13 cze 2016, 08:33
autor: emilus143
W sensie dolot - niesprecyzowałem

Najgorsza opcja rwać skrzynię, bo u mnie jest też to podejrzenie. W serwisie ASB powiedzieli 500 zł za operację wymiany.
: 13 cze 2016, 09:19
autor: krisker
emilus143 pisze:Najgorsza opcja rwać skrzynię
Też tak uważam, bo łatwiej wyjąć silnik, ale jeśli się nie da rozłączyć go od skrzyni na samochodzie, to innej opcji nie ma

Dlatego podpytuję tutaj, bo elsa czasem swoje, a praktyka swoje
Może jednak ktoś wyjmował silnik bez wyciągania skrzyni.