Strona 1 z 5
[D2 00 4.2PB/LPG
] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura
: 15 cze 2016, 21:36
autor: kryhawrc
Witam. Mam dwa małe problemy-żeby nie zaśmiecać opiszę dwa w jednym poście.
1.-auto od pewnego czasu gdy jest zimne(lub po postoju kilku godzin) kiepsko odpala-tzn. trzeba pokręcić ze 2 sek. żeby odpaliło. Po odpaleniu chodzi równiutko, i prawidłowo. Po wygaszeniu pali bez problemu na starzała. Czy zimny czy ciepły pali bez problemu-tylko (tak jak wspomniałem powyżej) po długim lub nocnym postoju jest problem. W silniku zero błędów. Od czego zacząć diagnozę???
2.-po wymianie kompletnego rozrządu i termostatu auto czasami sie grzeje(tylko na postoju) .Czasami gdy na dworze jest koło 20 stopni, czasami ponad 25- i nic sie nie dzieje. Nie wiem od czego to zależy. Kiedy tylko rusze auto wraca do roboczej temperatury(90 na zegarze) i jadąc nawet 1000km różnymi predkosciami nie drgnie z miejsca. Dopiero przy postoju(korki,czy światła) idzie do góry(choc nie zawsze)
Na moje to wina za słabego chłodzenia na postoju-czyli Visco lub wiatrak od kimy.
Wiatrak klimy chodzi(nie wiem kiedy powinien sie włączyć drugi bieg) ale chodzi po uruchomieniu klimy. Visco niby też ,ale może źle- można to jakoś sprawdzić?????
Dodam tez że przed wymiana rozrządu czy stałem czy jechałem,czy gorąco czy zimno na zegarach cały czas 90st.
????
Z góry dziękuje pomoc i podpowiedzi
: 15 cze 2016, 21:44
autor: danishow
kryhawrc pisze:Od czego zacząć diagnozę???
Podejrzewam nieszczelność instalacji gazowej, zakręć butlę, wypal resztkę gazu z przewodów i sprawdź czy problem nadal występuje.
Odnośnie problemu z temperaturą to może być visko, może być przypchana chłodnica, problem z pompą wody lub z nawet z termostatem ...trzeba wszystko sprawdzić.
: 15 cze 2016, 22:04
autor: kryhawrc
Z pierwszym problemem mnie trochę naprowadziłeś-w sumie to zaczęło sie dziać kiedy wyciągałem butlę i zmieniałem troche położenie przewodów od gazu-jest jakis trop.
Co do drugiego to chłodnicę raczej wykluczam bo przed wymianą było ok. Pompa oczywiście nowa SKF termostat WAHLER.
Jak mam to sprawdzić? od czego zacząć??
: 15 cze 2016, 22:09
autor: danishow
kryhawrc pisze:Jak mam to sprawdzić? od czego zacząć??
Ja takie przypadłości sprawdzam termometrem laserowym do tego jakiś tester diagnostyczny by mieć jednocześnie podgląd na czujniki temp. płynu
: 15 cze 2016, 22:31
autor: Gość
Pany najczęstszym powodem grzania sie jest zasyfiona w srodku chłodnica. U mnie ok ale visco nie żyje od dawna i nie mam żadnego problemu z temperatura w upał i w korku.
: 07 lip 2016, 20:49
autor: kryhawrc
A więc tak-
Po odłaczeniu i wypaleniu gazu równiez kiepsko rano odpala po całonocnym postoju. Czyli to nie wina instalacji gazowej. Co to może być-może regulator cićnienia????
Co do drugiej sprawy
Mam drigie visco to podmieniłem na próbe-zobaczymy w krótce co sie bedzie działo. Ale sprawdzałem też u kolegi w A6, to jego visco jest bardziej luzne niż moje i na zimnym i na ciepłym. Dziwna sprawa
[ Dodano: 2016-07-07, 20:49 ]
Dalej walczę z problemem długiego kręcenia za nim odpali. Sprawdzałem wszystko co mi przyszło do głowy. Swiece- nowe, regulator ciśnienia nie jest nigdzie mokry, tak ze chyba nie puszcza. Czujnik temperatury też sprawny.
Mam jeszcze dwa podejrzenia
- Nie wiem czy tak powinno być ale jak auto chodzi i jak odkrecilem korek wlewu oleju to go trochę zasysa i auto trochę nie równo pracuje. ( odmawia nówka, przewody wyczyszczone)
- Druga sprawa to wyciek paliwa w okolicach kosza. Pisałem już o tym w innym temacie i za nic nie mogę znalesc przyczyny. Zastanawiam się czy to też nie będzie przyczyną kiepskiego odpalenia. Może gdzieś ucieka ciśnienie?
: 07 lip 2016, 21:12
autor: Gość
Podcisnienie pod korkiem oleju to prawidłowy objaw.
: 07 lip 2016, 21:14
autor: krzychuv8
Co do odpalania to stawiam na pompe-paliwo sie cofa
ja tez u siebie w zeszłym roku zmieniałem rozrząd i termostat i okazało sie ze zle mi dobrali termostat w hurtowni zamiast 80*c dostałem 87*c i miałem identyczny problem na postoju
: 07 lip 2016, 21:21
autor: kryhawrc
Pompa nowa VDO zamontowana w listopadzie.
A co do grzania to na razie nic się niedzieje. Może dla tego że z grubsza wyczyscilem chłodnice jak pisał kolega powyżej
[ Dodano: 2016-07-07, 21:20 ]
Apophis pisze:Podcisnienie pod korkiem oleju to prawidłowy objaw.
Aha - czyli nowa odma nie była potrzebna- no ale nie zaszkodzi na pewno
[ Dodano: 2016-07-07, 21:21 ]
Przyszło mi jeszcze do głowy rozkręcić rano przewód paliwowy przed listwą. Wtedy będzie wiadomo czy jest ciśnienie
: 07 lip 2016, 21:25
autor: Gość
Wepnij tam manometr i sprawdź dla pewności
: 07 lip 2016, 21:25
autor: krzychuv8
można to łatwo sprawdzić
musisz odłączyć powrót z listwy lub przy pompie i niech ktoś Ci pokręci rano a jak paliwo zacznie przelewać po odpaleniu a nie od razu to masz nietrzymający zawór w pompie lub po drodze do pompy jest nieszczelność a co do termostatu to sprawdz jaki masz na fakturze/paragonie.
: 22 sie 2016, 21:30
autor: kryhawrc
Rano odkrecilem przewód zasilający przed listwą i nie było wogole ciśnienia. Wydaje mi sie że powinno byc cały czas. Tylko teraz w którą stronę ucieka. Do zbiornika czy w listwę?
[ Dodano: 2016-07-13, 20:58 ]
A czy mogę zastosować w celu sprawdzenia jakiś zaworek zwrotny gdzieś przed listwą. Jeśli paliwo się cofa do zbiornika to powinno pomóc.
[ Dodano: 2016-08-22, 21:30 ]
Szukam dalej przyczyny kiepskiego odpalnia.
Tak jak pisałem powyżej -rano przed listwą nie ma w przewodzie nie ma cisnienia(chyba że dobja w momencie kręcenia rozrusznikiem)
Czy jest możliwość że regulator nie utrzymuje ciśnienia i puszcza przelewem-
Czy mozna sprawdzić jakos regulator?
: 24 sie 2016, 22:18
autor: krzychu22.p1i
kryhawrc pisze:Rano odkrecilem przewód zasilający przed listwą i nie było wogole ciśnienia.
Tam nie będzie fula cały czas.
kryhawrc pisze: Czy mozna sprawdzić jakos regulator?
- Patrzysz czy w przewodzie od podciśnienie nie ma paliwa
- Mierzysz ciśnienie paliwa po ściągnięciu wężyka podciśnienia
kryhawrc pisze: Wydaje mi sie że powinno byc cały czas
Gdzieś wrzucałem dane ile ma być i był taki pkt gdzie mierzyło się ciśnienie w układzie po 15min albo 30 i miało nie byś mniej jak 3,5bar. Już nie pamiętam do końca.
: 25 sie 2016, 15:59
autor: kryhawrc
W regulatorze nie ma paliwa, weżyk zasysa powietrze. Pompa paliwa jest pół roczna(oryginal VDO) Paliwa ciąle max(najmniej 3/4)
Zrobiłem przedwczoraj test- zaślepiłem przewód paliwowy przed listwą-bez zmian
Wczoraj za listwą(za regulatorem) to samo
Jest jeszcze jakiś trzeci-choć nie wiem od czego bo nie moge nawet w etce rysunku znaleśc.
: 26 sie 2016, 06:11
autor: ernesto
Jak często tankujesz, może paliwo zwietrzałe.
Wlewałeś przed odpaleniem kilka litrów paliwa do zbiornika ?