Strona 1 z 5

[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB

: 15 lip 2016, 09:22
autor: Domowy
witam serdecznie,

pytałem na forum LPG ale post pozostał bez podpowiedzi :(
dlatego zapytam tu gdzie zawsze można liczyć na fachową pomoc :)

od jakiegoś czasu mam problem z instalacją Stag-300 Premium, auto przełącza się na PB.
zależnie od dnia czasem po mocniejszym, czasem po lekkim naciśnięciu na pedał gazu. Zdarza się, że przez cały dzień jeździ bez problemu. Wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca.

Wymieniłem filtry fazy ciekłej oraz filtr fazy lotnej - problem bez zmian.
Po podpięciu do komputera widzę spadek ciśnienia gazu na czujniku.

czy może być to wina brudnego/uszkodzonego wielozaworu?
czy wielozawór ma jakieś sitko/filtr?

czy bardziej obstawiać problem z reduktorami?
co jeszcze można sprawdzić by odnaleźć przyczynę problemu.


ps. poniżej zdjęcia podzespołów LPG z mojego auta, może w czymś pomoże:

https://1drv.ms/f/s!AgcAaoT8m4dQl4oVvKGMjpgwUJ3G-Q

Elektronika: Stag-300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 green
Reduktor: 2x KME silver (red-1)

czy dobrze wydaje mi się, że reduktor to KME silver?

ps2. czy polecacie jakiś zakład z Bielska-Białej lub okolic gdzie mogliby to ogarnąć?

ps3. audi ma przejechane 300tyś km, instalacja LPG minimum 20tyś.

pozdrawiam

: 15 lip 2016, 10:17
autor: krisker
Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.

: 15 lip 2016, 11:41
autor: Domowy
krisker pisze:Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.
ad1. to chyba można wykluczyć, bo wcześniej było okej. chyba ze gdzieś przywaliłem podwoziem :) ... ale miedz sprawdzałem i wygląda na nieuszkodzoną.

ad2. próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) i albo trafiłem w okres gdzie wszystko było okej albo to nie to. Przy płynnym dodawaniu gazu do około 4500-4700RPM ciśnienie wydalało na jednym reduktorze, powyżej jeden już nie starczał. Objaw dokładnie taki sam na jednym i drugim reduktorze.

ad3. czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?

generalnie najgorzej, że zdarza się aby auto na LPG jeździło normalnie (od czasu, do czasu).

: 15 lip 2016, 13:18
autor: Jarek1988
U mnie takie objawy (przełączanie na PB, nie było reguły, jeden dzień było ok, na drugi co chwilę przełączał na PB) robił wtrysk gazu. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

: 15 lip 2016, 13:52
autor: krisker
Domowy pisze:próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).
Domowy pisze:czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.

: 15 lip 2016, 14:08
autor: Domowy
krisker pisze:
Domowy pisze:próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).
myślałem, że w takim przypadku dany reduktor nie będzie podawał LPG.
spróbuję odpiąć zasilanie z elektrozaworu, są dwa, niestety po przeciwnej stronie komory silnika. Więc nie wiem, który jest do którego parownika. Ale to chyba bez znaczenia.
krisker pisze:
Domowy pisze:czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.
OK, zrobię logi w weekend. dadzą pewnie lepszy obraz co się dzieje.

: 15 lip 2016, 21:57
autor: pepi
kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy

: 16 lip 2016, 09:04
autor: karol208
Ja bym obstawiał zawalony syfem tłoczek elektrozaworów. wyjąć na próbę tłoczki z zaworów.
No i wsadź czujnik PS za filtrem

: 16 lip 2016, 14:56
autor: Domowy
okazało się, że problemem były źle wyregulowane reduktory. jeden dawał 0,89 drugi 1,28. Po zastosowaniu metody "krisker" z odpięciem elektrozaworu, udało się poprawnie je wyregulować i problem znikł. Dzięki krisker !

pepi pisze:kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy
jaki reduktor byś polecał do takiego auta?
czy wtryski Hana 2000 green są ok?

karol208 pisze:No i wsadź czujnik PS za filtrem
przerobię to przy najbliższej okazji.

: 16 lip 2016, 22:00
autor: pepi

: 16 lip 2016, 23:22
autor: Domowy
kme twin starczy jeden czy jednak dwa?

: 16 lip 2016, 23:33
autor: pepi
po c ci 4 reduktory
twin -to chyba dwa co nie ?

: 17 lip 2016, 09:21
autor: krisker
Z wymianą hanek poczekaj, aż coś się będzie działo. Jeśli teraz jest OK, to taka zmiana nie ma sensu.

: 17 lip 2016, 12:04
autor: Domowy
po regulacji reduktorów auto jeździ już okej. Powyżej 200+ przy full bucie sondy pokazują bogato (więc też okej). zatem na razie wtryski zostawię w spokoju.

: 17 lip 2016, 12:18
autor: j3drek
Jw. Twin spokojnie da radę, to dwa Kme Tur skręcone w całość po 200km każdy ;) Jeśli będzie potrzeba wymiany wtrysków, to również polecam Barracudy, z tego co widzę to hany padają częściej.