Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Pomoc z orurowaniem ABZ

: 20 lip 2016, 21:11
autor: robsonik4
Witajcie

Potrzebuję Waszej pomocy z lokalizacją (najlepiej fotki) rur chłodzenia i podciśnienia (chyba).
Wymieniałem sondy lambda i przy okazji przepustnicę (całą) więc zdemontowałem ww rury robiąc oczywiście fotki.
Pech chciał, że przy czyszczeniu pamięci w telefonie skasowałem kartę SD tak, że nie można nic z niej uratować i jestem teraz w black djupie <bezradny>

Silnik mam ABZ

: 20 lip 2016, 23:06
autor: danishow
Tak na szybkiego to znalazłem:

: 22 lip 2016, 17:57
autor: robsonik4
Zerknę po pracy czy coś dam radę na podstawie tych schematów zmontować. Thx :>

[ Dodano: 2016-07-22, 17:57 ]
Ciężkawe jest ogarnąć temat wg schematu <hmm>

Czy rurka w oplocie na zdjęciu może być założona bez oplotu (nowa) ?, czy ten króciec to też od podciśnienia i nowa rurka może być "dowolna" ?

: 22 lip 2016, 18:29
autor: Ukaniu
Masz 4 kroćce. Jeden do regulatora cisnienia paliwa - najblizej kolektora, obok niego idzie do wezyka w oplocie (mozna wymienic na wezyk do paliwa fi 5). Potem sa dwa jeden nad drugim (większej średnicy). Ten niżej do rurki idącej w bude a górny do inżektora serwa hamulców którego nie ma na tych fotach

: 22 lip 2016, 19:48
autor: robsonik4
Podłączenie rurek to pryszcz <boisie>

Znalazłem kawałek gumowej rurki łączącej te dwa króćce, która była napęczniała i pęknięta; jak widać na fotce rurka jest prawdopodobnie wspawana w blok silnika i nie można jej zdemontować.

Jak założyć wąż ??? <bezradny>

Ta dolna rurka jest zespawana za pomocą płaskownika z tą na górze wspawaną w blok silnika.

: 22 lip 2016, 20:04
autor: Ukaniu
To się wszystko demontuje. Będziesz musiał zammówić oringi uszczelniające

: 22 lip 2016, 21:03
autor: robsonik4
Kliknij na fotkę i zerknij w prawy dolny róg - jakiś kowal przyspawał rurkę do korpusu więc demontaż jest raczej niewykonalny pod domem <blee>

: 23 lip 2016, 01:27
autor: Ukaniu
Zdaje się to tak fabrycznie wygląda, tymi smarknięciami jest przyłapany taki pierścień który trzyma uszczelniacz.
Być może gdyby kupić dobry elastyczny wąż wodny np parkera to da radę go wsadzić bez demontowania tych rurek.

: 24 lip 2016, 15:19
autor: robsonik4
Wczoraj w nocy walczyłem (mam węże Parkera kupione) i da się wcisnąć i nawet założyć obejmy lecz za mały odcinek wchodzi (z lewej ogranicza rura z prawej uchwyt) i obejmy chwytają w połowie węża.
Zaraz spróbuje wyrwać ustrojstwo z bloku (z wyczuciem) <amasz>

[ Dodano: 2016-07-24, 15:19 ]
Rura usunięta - spaw puścił przy pierwszym szarpnięciu; otwór obrobiłem iglakiem i pastą polerską, "nowe" rury zamówione, oringi w ASO po 6 zeta sztuka.

Podczas demontażu pozostałych rur gumowych (wymieniam wsio) szczęka mi opadło na poprzedniego właściciela kowala, który ze względu na brak kasy wąż gumowy skręcił drutem zamiast kupić za zeta obejmę <onie>

Gdzie jeszcze zerknąć - oringi itp, aby wymieniać jak mam orurowanie pościągane ?

: 24 lip 2016, 16:31
autor: Bugalon
Tam oringow nigdzie wiecej nie ma (chyba ze na tej rurce ktora wchodzi do chlodnicy oleju ale na fotach nie widac zebys ja wyciagal) Wszystko mozna spokojnie zobaczyc. Zerknij tylko na ezektor bo jak jest skopany albo gdzies sa nieszczelnosci to samochod nierowno chodzi a widze ze zdjales go z zaworka serwa (czego robic nie powinienes bo to plasik termokurczliwy). Ezektor wyjmuje sie caly razem z przewodm idacym do serwa (caly ten pajak).

: 24 lip 2016, 19:46
autor: robsonik4
Która to część dokładnie ?

...to coś mam z "nową" całą przepustnicą więc jest fabrycznie nie ruszane :]

: 24 lip 2016, 21:02
autor: Bugalon
Jakie "to cos" ? Rurka od chlodniczki oleju jest na dole pod kolektorem wydechowym.

: 27 lip 2016, 22:21
autor: robsonik4
Pisze o ezektorze a do chłodniczki oleum jeszcze nie doszedłem :)

[ Dodano: 2016-07-27, 22:21 ]
Jak dobrać się do tej rury wypełnionej płynem ?, czy jest sens jej demontażu w celu ewentualnego uszczelnienia ?