Witam panowie, dluzszy czas audi stoi gdyz mam problen z wypadaniem zaplonu w mojej s8. Dzisiaj wymiebilen swiece , niestety nie pomoglo. Sprawdzilem cewki na 1 i 3 pinie wszystkie pokazuja 0,7 oma . Ale nadal silnik szarpie przy przyspieszaniu a to jest bardzo irytujace . Co moze byc nie tak? Zamowilem dzisiaj 2 moduly zaplonu , jutro maja byc jak one nie pomoga to juz nie wiem co jej dolega Proszę o pomoc.
: 27 lip 2016, 18:25
autor: kozi135
Cewki powinny pokazywać chyba 1,4Ohma przynajmniej w poliftach i u mnie oporność można sprawdzić tylko na dwóch wewnętrznych pinach.
Możesz również sprawdzić napięcia na cewkach vagiem. Jeśli dobrze pamiętam są to grupy 025 i 026. Jeśli któraś będzie bardzo odbiegać, może to być oznaka awarii.
Jednak na własnym przykładzie wiem, że oporność nie zdiagnozuje 100% sprawnej cewki. Wymieniłem na używki komplet jednak objawy znikły całkowicie dopiero po wymianie na nowe.
: 27 lip 2016, 18:57
autor: danishow
kozi135 pisze:Jednak na własnym przykładzie wiem, że oporność nie zdiagnozuje 100% sprawnej cewki.
W ogóle nie zdiagnozujesz w ten sposób cewki
mlody91, na których cylindrach wypada zapłon? ...na wszystkich?
: 27 lip 2016, 19:34
autor: mlody91
Bodajze na 6 z 8 . Zgubilem gdzies kabelek i nie moge obecnie podpiac pod vag.
Moduly kupilem 2 nowe ale zamienniki . Jutro rane przemienie i zobacze efekty.
: 27 lip 2016, 21:07
autor: danishow
Trzeba było najpierw zamienić moduły miejscami i byś wiedział czy to jeden z nich czy coś innego
: 27 lip 2016, 21:18
autor: gtfan
Jak zrozumiałem z Twojego posta, to zapłon wypada Ci na sześciu cylindrach? Jeśli tak, to sprawdź czujnik położenia wału, a dokładniej jego kabel. Może tak jak u mnie, izolacja na nim się rozleciała i zwarcie robi.
: 27 lip 2016, 21:42
autor: Gość
Jak robi zwarcie to uwalenie ECU bliskie jest-tak byo u mnie
: 27 lip 2016, 22:46
autor: gtfan
Moje na szczęście przeżyło, a przy samej wtyczce czujnika izolacja się rozpadła i 3 gołe żyły były
: 28 lip 2016, 06:53
autor: Gość
Dokładnie to samo miałem ale na połowie długości kabla...
: 28 lip 2016, 18:07
autor: mlody91
A gdzie on sie znajduje ? Tzn. Skad dokąd idzie?
[ Dodano: 2016-07-28, 18:07 ]
Błędów bylo 16. Po wykasowaniu i uruchomieniu silnika zostaly 4
17616 nieznany kod bledu
16692 brak zaplonu cylinder 8
16687 brak zaplonu cylinder 3
16684 losowe wypadanie zaplonu
: 28 lip 2016, 21:43
autor: gtfan
17616
Injector, cyl. 8 -N86
Electrical fault in current circuit
Dzięki za pomoc..
Sprawdzę ten czujnik , jedyne co zauważyłem to wczoraj ok 30km starcujac z zimnego silnika bylo wszystko ok. Po zgaszeniu i po ok 5 minutach problem z immo tzn. mrugajaca kontrolka i gasnace auto dopiero dwukrotne zamkniecie i otwarcie auta pomoglo odpalila ale z powrotem straszne szapranie.. czy immo moze miec z tym cos do czynienia?
Juz w nocy spać przez nią nie moge a chce to zrobić do zlotu bo to priorytetowa sprawa. sami rozumiecie
[ Dodano: 2016-08-11, 14:30 ]
Czujnik sprawdziłem wizualnie, wszystko ok. Dalej mam lilka błędów, o jaki moduł chodzi? Moglby ktoś pomóc zidentyfikowac ?
: 11 sie 2016, 14:42
autor: ernesto
Odepnij Alu na 15min. Odpal na benzynie samej i zobacz co się dzieje
: 11 sie 2016, 14:45
autor: mlody91
Sie robi od pewnego czasu jeżdżę tylko na benzynie i zastanawiam sie nad wywaleniem badz nowa lpg . aku odpiete
: 11 sie 2016, 15:37
autor: ernesto
Najgorsze jest to, że masz brak zapłonu, wypadanie zapłonu to co innego. Przy braku zapłonu ECU dołącza wybrane cylindry.
Wygląda na to, że u Ciebie dołączył 3.
Błąd związany ze sterownikiem jest powiązany z immo.
Najwyraźniej problem z taśmą pod kierownicą.
Ale immo nie jest przyczyną braku zaplonow.
To dwie osobne usterki.
Daj znać co wyszło po podłączeniu akumulatora.