Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Chłodniczka oleju demontaż - pomocy

: 30 lip 2016, 16:27
autor: robsonik4
Witajcie

Jak w temacie zabrałem się za demontaż bo ciekła, jak zdemontować korzystałem z: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stall.html

Samochód stoi na kołach więc robota ginekologiczna, ale dałem radę odkręcić 5 śrub mocujących i byłoby by ok, gdyby nie rura od płynu chłodzącego, której za cholerę nie mogę wyciągnąć <onie>

Czy ona jest przykręcona czy jest inny myk ?

: 30 lip 2016, 17:00
autor: krzychu22.p1i
Przykręcona na małą śrubkę.

: 30 lip 2016, 17:24
autor: robsonik4
Jak ją odkręcić - z której strony dojście ?

17:50

Dałem radę - prawie jak wymiana pierścieni przez rurę wydechową :]

Co teraz dalej - jak cholerstwo wyciągnąć - w którą stronę ?

: 30 lip 2016, 18:59
autor: krzychu22.p1i
Ja tą rurkę chłodzącą odkręcałem z 2 śrubek. Jedna jest pod 4 cylindrem a druga przy samej chłodniczce. Bodajże to jest na klucz 8 albo 10mm. Miałem ułatwioną sprawę bo silnik był na zewnątrz.

: 30 lip 2016, 19:37
autor: robsonik4
Ja mam 8 na kołach i niby można ściągnąć tylko <bezradny>


Wg schematu jest jedna śruba mocująca

: 30 lip 2016, 20:59
autor: krzychu22.p1i
No ta jedna mała jest na chłodniczce a druga bliżej skrzyni na prawie tej samej wysokości. Ja sobie odkręciłem co by się nie szarpać z tym.

: 30 lip 2016, 21:12
autor: robsonik4
Problem jest z wyciągnięciem chłodniczki bo ani górą ani dołem nie daje rady.

Na stronie co podałem niby odkręcają śruby trzymające silnik i podnoszą przy amortyzatorze momentu obrotowego tylko z moim angielskim jest jak z chińskim <blee>
Z tego co wyczytałem można podnieść o około 7 cm silnik tylko co to da ?

: 30 lip 2016, 21:28
autor: danishow
Ja nie podnosiłem silnika, wykręciłem altka i w sumie chłodniczka wylazła bez większego problemu. A i odkręć to druga śrubę od tej rurki wodnej będziesz miał więcej miejsca.
Dodam tylko, że robiłem to na podnośniku ;)

: 30 lip 2016, 22:23
autor: robsonik4
Byłem zerknąć i z tego co widzę to mogę rurę swobodnie przekręcić o około 90 stopni (blokuje wiązka przewodów i wydech) więc chyba nie mam tej drugiej.
Chłodnicą mogę swobodnie obracać lecz na dole blokuje miska olejowa a górą wydech - coś jest nie tak <hmm>

: 30 lip 2016, 22:30
autor: FOSS
Warto zauważyć, że przed-liftach jest trochę inaczej niż w po-liftach.
W D2 preFL nie robiłem już tego dawno ale z tego co pamiętam to targałem altka i puszczałem trochę w dół sanie.

: 30 lip 2016, 22:36
autor: robsonik4
Z tego co widzę to chyba będę musiał jak pisał na forum jeden z kolegów odkręcić łapę od silnika ta co jest pod deklem od paska rozrządu tylko z tego co się orientuję trzeba demontować wisko.
Mam wyciągniętą chłodnicę więc jakiś tam dostęp jest.

Być może w poliftach było więcej miejsca i inne ułożenie części <hmm>

: 30 lip 2016, 23:52
autor: szeryfisch
W sumie dobrze Ci tak. Masz sie męczyc i wiesz dlaczego <awantura>

: 31 lip 2016, 00:21
autor: robsonik4
Za dużo gratów wymieniam za jednym razem więc robocizna by mnie zabiła mistrzu - tym razem sam walczę <buzi>

: 31 lip 2016, 12:19
autor: Gość
Heh walcz i płacz szeryf to zrobił by na poczekaniu i przynajmniej mnie ceną nie zabił za to :)

: 31 lip 2016, 12:48
autor: robsonik4
Wiem, że zrobił by na poczekaniu - już parę rzeczy u mnie zdziałał lecz teraz grubsza robota a kasę przeznaczam na nowe graty więc muszę się sam męczyć bo juz widze dno w worku z mamoną <fujarka>